Citat:
Ursprungligen postat av
anon666
Som sagt, 50-talet är long gone.....
Företaget jag jobbar för gjorde en nästan 30%-igt resultat förra året, bonus delades ut till alla på firman, och just nu fortsätter det i ännu värre takt... inga inhyrda muslimer så långt ögat ser, bara smart, hårt arbete.
Och ja, jag sitter på kontor, eller i bilen, eller jobbar hemifrån i soffan med en kaffe och musik på i bakgrunden.
Folk inom vård, utbildning och skolväsen MÅSTE tjäna mera pengar, men lönegap mellan privat och offentlig sektor beror på katastrofalt ledarskap.
Något 50 tal kan jag absolut inte relatera till och knappast du heller.
Det räcker gott och väl med 70 eller 80 tal för att förstå hur arbetsmarknaden förändrats och vi med den. Där bla krisande varvsindustri och oljekris gjorde att landet tvingades till förändring med goda resultat. Ngt som är mer än svårt att förstå för många unga.
Än idag lever vi i en förändring pga oljekrisen på 70 talet. Vilket inte minst märks på dagens bilar och uppvärmning av div hus.
Hårt arbete kan det förvisso vara att sitta framför skärm. Men i det 50 tal som du tydligen ändå ville referera till, hade ditt hårda arbete säkerligen setts som en skymf mot dom då hårt arbetande individer som arbetade då. Springa ner en sväng på gymmet som idag hade nog fått såväl kärringar som gubbar att se ut som levande frågetecken.
Skolan är dock ngt som jag mer än gärna återgår till med den disciplinen som då fanns.
Dock i statlig regi. För det kan jag säga direkt att oavsett om du har en kommunal eller privat skola idag så existerar det knappt någon disciplin överhuvudtaget. Tyvärr
Och fan vet om inte den privata skolan har all anledning att ge bättre betyg än vad eleven är värd ?