2019-03-27, 21:53
Medlem
@acks avatar
Inte undra på att low lifes och annat förortspack vill ha fina märkeskläder då nästan varannnan person som modellar klädesplagg nuförtiden är neger.
För gemene man så vill man ju inte gå runt i sådana kläder och dessutom så är det svårt att föreställa sig hur plagget kan tänkas se ut på sig själv.

Antingen går man upp ytterligare ett snäpp i prisklass eller köper ett billigare praktiskt plagg.
Citera
2019-03-27, 22:16
Medlem
Haha köpte ny jacka nu i vintras och shopping hatar jag ju men kollade runt jävligt mycket och började kolla vad folk har på sig. Inne i stan och lite lägre ut mellan förorten.

Konstaterade snabbt att sådana dyrare jacka springer ju nästan alla förortsgangster runt med och jag vill fan inte se ut som en sån idiot så jag tog och köpte en billigare Norfacejacka på stadium för 1400 men rea nästan halva priset som jag förövrigt är jättenöjd med. Funkade i Norrland i 20 minus. och fungerar lika bra på västkusten i regn och hård sidovind.

Fan varje jävla gangster går ju runt med fåtalet dyra märken så man kan ju kalla dessa märken för blatteuniform och det vill man ju fan inte gå runt med, kan ju koma gäng där fem grabbar har lika dan 12 k jackor, hur fan skulle det se ut om jag gick bredvid men en exakt lika dan jacka

Då går man ju hellre och kollar in något på Naturkompaniet som fjällräven eller något för jag vägrar ! Se ut som nån värdelös skamligt avskum till idiot som köpt stödgods för pengar som han har för att han säljer knark eller nått annat kriminellt.
Senast redigerad av Brodrude 2019-03-27 kl. 22:18.
Citera
2019-03-28, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Haha köpte ny jacka nu i vintras och shopping hatar jag ju men kollade runt jävligt mycket och började kolla vad folk har på sig. Inne i stan och lite lägre ut mellan förorten.

Konstaterade snabbt att sådana dyrare jacka springer ju nästan alla förortsgangster runt med och jag vill fan inte se ut som en sån idiot så jag tog och köpte en billigare Norfacejacka på stadium för 1400 men rea nästan halva priset som jag förövrigt är jättenöjd med. Funkade i Norrland i 20 minus. och fungerar lika bra på västkusten i regn och hård sidovind.

Fan varje jävla gangster går ju runt med fåtalet dyra märken så man kan ju kalla dessa märken för blatteuniform och det vill man ju fan inte gå runt med, kan ju koma gäng där fem grabbar har lika dan 12 k jackor, hur fan skulle det se ut om jag gick bredvid men en exakt lika dan jacka

Då går man ju hellre och kollar in något på Naturkompaniet som fjällräven eller något för jag vägrar ! Se ut som nån värdelös skamligt avskum till idiot som köpt stödgods för pengar som han har för att han säljer knark eller nått annat kriminellt.

Hej tack för att du delar med dig av din innersta. Håller med om allt. Då tycker jag att jag /du/vi kan köpa billigare jackor och investera resten.

Tack för att du läste
Citera
2019-03-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej

Kommer på mig, igen att många människor lever på sina löner, vad menar jag? de får lön 25 och får nytt den 25 många sparar inte pengar. Och så arbetar de med en meningslös arbete. Knarkar super mår dåligt.

Medans jag Vi köper aktier blir rikare kan gå på restaurang bli servade.Vi bor bättre, äter bättre semestrar bättre vitare tänder fräschare. Medans de är kvar på golvet på Willys eller servitör och måste hävda sig.

Tack för att du läste

Det är intressant hur du påpekar att andra måste hävda sig genom att köpa dyra jackor o kläder.
Det finns många sätt att hävda sig på, tex dina i detta sammanhang ointressanta inlägg om hur du knullat servitrisen, vilket du nämner flera gånger.

Jag tror de flesta behöver hävda sig mer eller mindre och på olika sätt.
Citera
2019-04-24, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Säljs mycket stöldgods och fake parajumpers. Fattar dock inte varför man vill ha en sådan jacka, de är extremt fula. Satsar hellre på en Moncler.

Nu vet jag inte var du bor men generellt snackar vi väl om precis samma problematik med bägge märken? Vill du undvika blatteuniform är Moncler knappast vägen fram.
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2019-04-24 kl. 06:32.
Citera
2020-01-11, 13:20
Medlem
Citat:

Okej alla har väl fattat att många förortsgrabbar är kriminella, men fattar fan inte varför alla drar alla blattar över en kam. I vartenda jävla inlägg jag har varit inne på som rör sig om parajumpers så har flera skrivit "att ja, det är visst stöldgods.." eller dylikt. Nej det finns ju någonting som heter rea om du inte visste om det. Och en parajumpers som kostar 9k kan kosta 6k till exempel, och då är det inte så jäkla dyrt för en fin jacka. Så sluta hävda att alla parajumoers som invandrare bär är stöldgods. Om du annars har bevis på det så kan du gärna visa mig. Sen bor jag i göteborg förövrigt och det är långt ifrån bara blattar som har den. Har sett många svenskar som går runt i sådana, tjejer som killar...
Citera
2020-01-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Okej alla har väl fattat att många förortsgrabbar är kriminella, men fattar fan inte varför alla drar alla blattar över en kam. I vartenda jävla inlägg jag har varit inne på som rör sig om parajumpers så har flera skrivit "att ja, det är visst stöldgods.." eller dylikt. Nej det finns ju någonting som heter rea om du inte visste om det. Och en parajumpers som kostar 9k kan kosta 6k till exempel, och då är det inte så jäkla dyrt för en fin jacka. Så sluta hävda att alla parajumoers som invandrare bär är stöldgods. Om du annars har bevis på det så kan du gärna visa mig. Sen bor jag i göteborg förövrigt och det är långt ifrån bara blattar som har den. Har sett många svenskar som går runt i sådana, tjejer som killar...

Haha vad lustigt att du bumpar upp denna för i går satt jag och tänkte samma sak. Jag vidhåller min tes och får med vad tiden lider se att jag har rätt Tänker till o med att snart så förbjuder man sådana jackor på krogen...
Det är ju lite som att vi svenskar skulle börja köpa lädervästar som MC klubbarna har. ledsen men din jacka är lowlife i mina ögon det bara är så. Det är bara tragiskt att du inte har fattat det än. Du har alltså köpt en dyr jacka som gör att folk tror att du är en skummis, grattis

Läs om Mordet i Ånge som är en ganska ny tråd, det är ju liksom "livets hårda skola" klientelet som har sådana jackor. Det ser vi ju om och om igen...
Citera
2020-01-11, 15:50
Medlem
Citat:
Haha vad lustigt att du bumpar upp denna för i går satt jag och tänkte samma sak. Jag vidhåller min tes och får med vad tiden lider se att jag har rätt Tänker till o med att snart så förbjuder man sådana jackor på krogen...
Det är ju lite som att vi svenskar skulle börja köpa lädervästar som MC klubbarna har. ledsen men din jacka är lowlife i mina ögon det bara är så. Det är bara tragiskt att du inte har fattat det än. Du har alltså köpt en dyr jacka som gör att folk tror att du är en skummis, grattis

Läs om Mordet i Ånge som är en ganska ny tråd, det är ju liksom "livets hårda skola" klientelet som har sådana jackor. Det ser vi ju om och om igen...
Jag har inte en parajumpers till att börja med, om du nu på nåt sätt konstaterade det av mitt inlägg...Tråkigt att du tänker så för i min åsikt är det lite korkat. Man får köpa vad man vill och om det är nånting man gillar som man avstår från o köpa bara för att inte se ut som en "kriminell invandrare" eller jag vet inte va, då är det synd. Då är du fängslad i andras fördomar och hur de ska tänka om dig.
Btw den jackan är inte bara populär i Sverige, den är populär i massa andra länder. Och har du den i Canada eller USA om jag inte har fel så anses den vara unik då alla har canada goose. Undrar nu om du också tycker att det är lowlife om du ser en kanadensisk person bär en...
Fascinerande hur en grej som inte många har är unik men så fort alla köper den så tappar den status och den blir sunkig i mångas ögon... Och så avstår många från o köpa även fast de vill ha den.. 🤦🤦
Och det kan vara bra att inte döma någon efter någon jacka de har på sig för det är lite lågt i min åsikt..
Citera
2020-01-11, 16:10
Medlem
vilken tråd

många av de som köper dyr jacka vill nog kompensera för nått

min senaste vinterjacka köpte jag på tradera för 170 kr + frakt en didriksons helnöjd

visst jag skulle kunna köpt en jacka för 12 papp skulle inte ens märkts i min ekonomi

men vill inte så ut som en WT eller blatte
Citera
2020-01-11, 17:29
Medlem
Citat:
Jag har inte en parajumpers till att börja med, om du nu på nåt sätt konstaterade det av mitt inlägg...Tråkigt att du tänker så för i min åsikt är det lite korkat. Man får köpa vad man vill och om det är nånting man gillar som man avstår från o köpa bara för att inte se ut som en "kriminell invandrare" eller jag vet inte va, då är det synd. Då är du fängslad i andras fördomar och hur de ska tänka om dig.
Btw den jackan är inte bara populär i Sverige, den är populär i massa andra länder. Och har du den i Canada eller USA om jag inte har fel så anses den vara unik då alla har canada goose. Undrar nu om du också tycker att det är lowlife om du ser en kanadensisk person bär en...
Fascinerande hur en grej som inte många har är unik men så fort alla köper den så tappar den status och den blir sunkig i mångas ögon... Och så avstår många från o köpa även fast de vill ha den.. 🤦🤦
Och det kan vara bra att inte döma någon efter någon jacka de har på sig för det är lite lågt i min åsikt..

Du kan hitta ord att anmärka på eller något syftingsfel eller något och så vidare... men det innebär ju inte att fakta är fakta. Ok i USA och Kanada... Ja ock ! jag har ändå aldrig tänkt resa dit så hur i sjutton påverkar det mig?

Jag är här i Sverige i dag 2020, och ser asen på gatan som tror att dom är kola när jag bara ser bottenskrap. Det är vad jag vet och du påverkar ju knappat något som jag vet genom det du säger. jag träffar och har kompisar som är invandrare men dom har knappat en sån jacka någon av dem. Dyker någon upp med en sån jacka så vet man... han är en knarklangare, dänger folk eller har något annat behov av att häva sig. Dyker upp och breddar med armarna och tjattrar järnet i minnen på andra.

Hahah kom igen det vet du också egentligen, du är bara sur och tror att jag drar alla över en kam när jag bara är ytterligare en i raden som tröttnat varken mer eller mindre.
Citera
2020-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Du kan hitta ord att anmärka på eller något syftingsfel eller något och så vidare... men det innebär ju inte att fakta är fakta. Ok i USA och Kanada... Ja ock ! jag har ändå aldrig tänkt resa dit så hur i sjutton påverkar det mig?

Jag är här i Sverige i dag 2020, och ser asen på gatan som tror att dom är kola när jag bara ser bottenskrap. Det är vad jag vet och du påverkar ju knappat något som jag vet genom det du säger. jag träffar och har kompisar som är invandrare men dom har knappat en sån jacka någon av dem. Dyker någon upp med en sån jacka så vet man... han är en knarklangare, dänger folk eller har något annat behov av att häva sig. Dyker upp och breddar med armarna och tjattrar järnet i minnen på andra.

Hahah kom igen det vet du också egentligen, du är bara sur och tror att jag drar alla över en kam när jag bara är ytterligare en i raden som tröttnat varken mer eller mindre.

Hur påverkar det dig? Haha, inget men det var inte syftet med exemplet och det vet du. Syftet med USA exempel var ju för att visa att jackan är ju populär bland många inte bara invandrarna i Sverige, precis som Gucci, supreme... Eller tycker du allt som är populär och dyrt bland invandrarna är lowlife. Det du försöker göra är att tvinga fram någon sorts kriminell bild på alla invandrare som bär den, och du får det att låta som om det var sunkigt att bära en sån jacka bara för att de har den..
Även om jag tröttnar på att se jackan betyder det inte att så fort jag ser en att jag tänker "hee, en kriminell, en knarkare"
Om den jackan var populär bland svenskar så hade du definitivt inte tänkt kriminell, eller knarklangare eller jag vet inte va. Du kanske hade tänkt bortskämd, lame bla bla eller kanske till och med köpt den vem vet..
Citera
2020-01-11, 18:59
Medlem
Citat:
Det du försöker göra är att tvinga fram någon sorts kriminell bild på alla invandrare som bär den, och du får det att låta som om det var sunkigt att bära en sån jacka bara för att de har den..

Nästan alla kriminella som håller till på gatan har ju en sån jacka, så ja vist är det en uniform för kriminella så kallad blatteuniform. Det kan du ju inte förneka. Du är bara sur och försöker förvara något , vet inte varför egentligen. Men jag fattar ju att du blir besviken när vi sågar märken som du ser upp till på alla sätt. Du tror att du köper dig till status kan bara beklaga men många ser det ju på det sättet. Att du tror du kan köpa dig tills status och missuppfattar vad som är bra käler och inte bra kläder är ju inte mitt problem. Jag förstår att du blir sur om någon hotar din världsbild.

I princip skiter jag fullständigt i hur du ser ut och vart du är född. Det är vad du gör om dagarna som betyder något och att du kan bete sig civiliserat åt som betyder något. och att du följer svenska lagar och sätter dig in i Svensk kultur. Det är din plikt att veta vilka skyldigheter du har och rättigheter. Att du vill arbeta och försörja dig själv.

Allt övrigt skiter jag fullständigt i stort sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in