2018-12-26, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Aha kvinnor! Du tänkte exempelvis att de gillar 50shades? Bra tänkt! Men tror du inte kvinnor kommer bli tveksamma då huvudpersonen är en man?

Hej nej det är en kvinna som är huvudperson. Du verkar ha torka och vill ha tips?

Tack för att du läste
Citera
2018-12-28, 08:06
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej nej det är en kvinna som är huvudperson. Du verkar ha torka och vill ha tips?

Tack för att du läste

Jag skriver i en helt annan genre så jag tror inte att jag kan få någon inspiration av ditt projekt, haha! Får jag "torka" så kontaktar jag min redaktör på förlaget, det är det hon får betalt för. Jag tycker däremot det är roligt att prata med aspirerande författare! Det är så många som förtjänar att bli utgivna men vad som istället blir utgivet är drivor med till exempel värdelösa deckare! Men du verkar inte så intresserad av samtalet så vi kan sätta punkt här, lycka till med boken!
Citera
2018-12-28, 11:37
Medlem
serubs avatar
Säljs mycket stöldgods och fake parajumpers. Fattar dock inte varför man vill ha en sådan jacka, de är extremt fula. Satsar hellre på en Moncler.
Citera
2019-02-07, 19:52
Bannlyst
Hej gick förbi en busshållplats detta var märkena folk hade på sig CG PJ åldern på människorna var 20 till 35. Utländska 85% 15% etnisk svenskar

Åker man buss verkligen när man äger en jacka för dussintals kronor?

Tack för att du läste
Citera
2019-02-08, 23:41
Medlem
I vilka städer har ni sett detta?
Bor i Norrland och här bär det flesta ungdomar dessa lite billigare (för att vara Peak) och tunna Peak Performance dunjackorna. De är på tok för kalla här uppe just nu. Den jackan är enligt mig en sån där lågstatusjacka. Men även CG och PJ är det. (pga att folk bär dem för att hävda sig)

Jag har en jacka för strax över 5000. Den går att använda som tre jackor och har inte en enda synlig logga eller liknande.
Senast redigerad av Puckochoklad 2019-02-08 kl. 23:48.
Citera
2019-02-09, 08:59
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Det är precis just det man gör, vi människor fungerar som så att när resurserna är knappa blir ytan viktigare än någonsin.

Den som har bil och ordnad ekonomi behöver inte hävda sig på samma sätt med kraftigt visuella statusmarkörer. Själv skulle jag inte bära en PJS ens om jag fick den med tanke på stämpeln den idag har.
Citera
2019-02-09, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är precis just det man gör, vi människor fungerar som så att när resurserna är knappa blir ytan viktigare än någonsin.

Den som har bil och ordnad ekonomi behöver inte hävda sig på samma sätt med kraftigt visuella statusmarkörer. Själv skulle jag inte bära en PJS ens om jag fick den med tanke på stämpeln den idag har.

Hej tack för att du förtydligar mina definitioner av viss sorts människor. På senaste tiden har jag varit mycket på Södemalm, Östermalm och andra rikemans områden de märkena är sällsynta till att jag aldrig ser såna förutom på korvgubben som står utanför Spybar och kränger korv CG på killen......

Tack för att du läste
Citera
2019-02-09, 19:26
Medlem
Hur vet man att de är äkta på långt håll?
Citera
2019-02-09, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raffy
Hur vet man att de är äkta på långt håll?

Hej jag tror att människor som har ett intresse för kläder ser skillnad på äkta och oäkta jag dessvärre ser alla som äkta.

Tack för att du läste
Citera
2019-02-09, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckochoklad
I vilka städer har ni sett detta?
Bor i Norrland och här bär det flesta ungdomar dessa lite billigare (för att vara Peak) och tunna Peak Performance dunjackorna. De är på tok för kalla här uppe just nu. Den jackan är enligt mig en sån där lågstatusjacka. Men även CG och PJ är det. (pga att folk bär dem för att hävda sig)

Jag har en jacka för strax över 5000. Den går att använda som tre jackor och har inte en enda synlig logga eller liknande.

Hej medelstora städer inräknat GBG och Malmö. Peak har även varmare jackor för 8k med Goretex

Tack för att du läste
Citera
2019-02-09, 22:04
Medlem
DURN80s avatar
Lågstatus yrken...

Det finns egentligen bara en handfull jobb som förtjänar status på något som helst sätt.

Lärare.
Akademiker.
Alla yrken inom vård och omsorg.
Alla yrken inom brottsbekämpning.
Brandmän.
Bönder.
Ingenjörer. (inkl. snickare, rörmokare, elektriker, byggarbetare etc)

Alla yrken utöver dessa yrken är fullkomligt värdelöst samhällsmässigt i absoluta grunden och behövs inte. Trist att 99% av Stureplans fjollornas yrken inte är inräknade ovan.
Citera
2019-02-16, 16:09
Medlem
Citat:
Hej gick förbi en busshållplats detta var märkena folk hade på sig CG PJ åldern på människorna var 20 till 35. Utländska 85% 15% etnisk svenskar

Tack för att du läste

så du menar att bara för att man har en bra inkomst så kan man inte åka kollektivt?

Låter som en begåvad åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in