2020-01-11, 12:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan du komma vidare i dina tankar och försöka diskutera mordet?

Har du funderat över vad det var som föranledde att man grep SD med insatsstyrka?

Har du tankar runt det eventuella blodet i SDs hus, eller teorier runt vem som har mördat L*ena och varför?

Jag skriver om det jag tycker är intressant.

Insatsstyrkan - ingen aning.

Det ev blodet i SDs hus har vi ju spekulerat
om i 1 1/2 år. Det kanske räcker.

Jag har haft massor med teorier om vem
som mördat LW och varför men då får jag
skit för att jag har för livlig fantasi.
Citera
2020-01-11, 12:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Så du tror inte att SD har dödat henne?
Citera
2020-01-11, 12:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så du tror inte att SD har dödat henne?

Ingen aning.
Vi vet ju inte vad det finns för bevis.
Jag menar bara att det kan finnas
många som hade motiv.
Citera
2020-01-11, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ingen aning.
Vi vet ju inte vad det finns för bevis.
Jag menar bara att det kan finnas
många som hade motiv.

Jag tror också att flera hade motiv men tror och hoppas att polisen har kollat upp bl.a. alibin och uteslutit alternativa GM.
Citera
2020-01-11, 12:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror också att flera hade motiv men tror och hoppas att polisen har kollat upp alibin och uteslutit alternativa GM.

Jag litar inte på polisen i Örebro.
Efter hur de misskötte utredningen
från början.
Citera
2020-01-11, 12:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
SD går fri.. han är hård och kalkylerad.
Han börjar med att be till ToyBoy (Jerry) sedan kysser han nyfödda barnet i Örebro.
Då vet vi att en sådan man aldrig skulle kunna mörda någon.
Sedan väljer han att skälla ut poliserna som gjort ett uselt jobb som fått honom att se ut som en idiot.
Det är Tors 16:e det gäller.. byxor på eller av för SD den store... Sanningen kommer fram.. Om man vill..

Jag tror och hppas att sanningen kommer fram.
Jag hoppas att JG, HD och de andra har berättat vad de vet. Det tror jag de flesta gör när det blir allvar.

Också tänker jag att under en rättegång, så kommer mycket visa på hur SD manipulerat sina vänner. Hur vilseledda de blivit och hur använda de varit.

Det kommer bli ett otrevligt möte med verkligheten för vissa av vännerna tror jag.
Som det alltid blir efter ett mord.

SD kommer som du säger peka på polisens alla misstag. Att det har gjort att han har hamnat under luppen. Helt felaktigt.

Han har plötsligt bara haft ett tvåårigt förhållande med L*ena. Det var en fasad som han måste hålla. Inför vänner har han ljugit, det vet vi att EGT har råkat ut för. Bevis för att förhållandet var mer destruktivt på slutet än någon kunnat ana, det kommer att komma fram.

Men jag tror SD kommer att snubbla på målsnöret.
Han har ändrat sin historia alltför många gånger.

Ingen kommer att tro på honom när bevisen läggs fram.
De hemska hot som han har hasplat ur sig till L*ena...de tror jag att även vi kommer att höja på ögonbrynen över.

Vem vill vara vän med en sådan?
Citera
2020-01-11, 13:01
Medlem
Citat:
Nu har jag de senaste dagarna försökt få tråden att diskutera mordet, men det verkar inte finnas något intresse av att diskutera annat än L*enas alla fel.

https://www.flashback.org/p69863619#p69863619
https://www.flashback.org/p69851475#p69851475

Så du tror att L*ena blev dödad för alla hennes dåliga sidor?

Vem tror du är mördaren?

Den som irriterade sig på att hennes föräldrar tvingades att åka 24 mil för att ta hand om barnbarnen? Vem kan det ha varit?

Eller att hon tog för många selfies?

Eller att hon var ihop med SD som hon själv hade vigt.

Inte tror du väl att SD blev förbannad på det?

Så vem tror du är mördaren?
Någon i kyrkan?

Har du något intresse av att diskutera mordet?

Snart är det den torsdag den 16:e.
Det borde finnas massor att fundera över nu!

Ang det sista: nja, i nuläget finns det nog inte så mkt konkret att dryfta. Vilket inläggen tyder på (ingen kritik).
Det handlar om väntan på Dagen Å (som i åtal). På tors kommer beslut om förlängning, efter begäran från endera el bägge parter.
Eller åtal.
Om det på tors skulle stå klart att det inte kan bli något åtal alls mot SD så borde det rimligtvis stå klart i nuläget och då borde det också således innebära ngn form av fel att hålla SD inlåst i väntan på ett beslut att släppas ut.
Så det scenariot känns påtagligt osannolik.
Men vi får ju se.
Citera
2020-01-11, 13:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag litar inte på polisen i Örebro.
Efter hur de misskötte utredningen
från början.

Om polisen inte har uteslutit alternativa GM kommer försvaret få lätt att skapa rimligt tvivel i TR ifall åklagarens bevisning endast består av indicier och bindande teknisk bevisning saknas.
Citera
2020-01-11, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Har ni inte diskuterat L*enas alla dåliga sidor i 1,5 år då?
För det är det du, sno, snoris och några till tycker är det enda som är intressant.

Vem tror du är mördaren?
Helt klart kan det ändå inte vara SD som är din kandidat.

HD?
Har hon förutom ett har mot LW för att hon var otrogen med hennes man intresse av att L*ena "utnyttjade" sina föräldrar?

Kanske vi som vill diskutera mordet ska starta en ny tråd?
Citera
2020-01-11, 13:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag tror och hppas att sanningen kommer fram.
Jag hoppas att JG, HD och de andra har berättat vad de vet. Det tror jag de flesta gör när det blir allvar.

Också tänker jag att under en rättegång, så kommer mycket visa på hur SD manipulerat sina vänner. Hur vilseledda de blivit och hur använda de varit.

Det kommer bli ett otrevligt möte med verkligheten för vissa av vännerna tror jag.
Som det alltid blir efter ett mord.

SD kommer som du säger peka på polisens alla misstag. Att det har gjort att han har hamnat under luppen. Helt felaktigt.

Han har plötsligt bara haft ett tvåårigt förhållande med L*ena. Det var en fasad som han måste hålla. Inför vänner har han ljugit, det vet vi att EGT har råkat ut för. Bevis för att förhållandet var mer destruktivt på slutet än någon kunnat ana, det kommer att komma fram.

Men jag tror SD kommer att snubbla på målsnöret.
Han har ändrat sin historia alltför många gånger.

Ingen kommer att tro på honom när bevisen läggs fram.
De hemska hot som han har hasplat ur sig till L*ena...de tror jag att även vi kommer att höja på ögonbrynen över.

Vem vill vara vän med en sådan?
Nej vem vill vara vän, sambo eller gift med en person som lirkar på sanningen på alla sätt de kan.
Var det 5 år HannaD fick uppleva lögn ?
Det kan inte vara alltför nyttigt för hennes hjärta.
SD är en mästermanipulatör.. det baserar jag på de åren han lurade HannaD.
Citera
2020-01-11, 13:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har ni inte diskuterat L*enas alla dåliga sidor i 1,5 år då?
För det är det du, sno, snoris och några till tycker är det enda som är intressant.

Vem tror du är mördaren?
Helt klart kan det ändå inte vara SD som är din kandidat.

HD?
Har hon förutom ett har mot LW för att hon var otrogen med hennes man intresse av att L*ena "utnyttjade" sina föräldrar?

Kanske vi som vill diskutera mordet ska starta en ny tråd?

Varför skulle inte SD kunna vara min
kandidat?
Jag har aldrig försvarat honom.

Varje gång du orerar om vilken fantastisk
underbar människa LW var (fast du inte
har en aning) så triggar du oss som inte
håller med dig till att svara.
Citera
2020-01-11, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang det sista: nja, i nuläget finns det nog inte så mkt konkret att dryfta. Vilket inläggen tyder på (ingen kritik).
Det handlar om väntan på Dagen Å (som i åtal). På tors kommer beslut om förlängning, efter begäran från endera el bägge parter.
Eller åtal.
Om det på tors skulle stå klart att det inte kan bli något åtal alls mot SD så borde det rimligtvis stå klart i nuläget och då borde det också således innebära ngn form av fel att hålla SD inlåst i väntan på ett beslut att släppas ut.
Så det scenariot känns påtagligt osannolik.
Men vi får ju se.

Jag vet för lite om det juridiska spelet för att förstå fullt ut vad som sker nu.

Men jag lyssnar lite på er som är mer insatta och tänker att eftersom åklagaren säger sig tro att hon är nästan färdig med utredningen, att slutdelgivning är pågående och att SD som sagt är ännu häktad, så borde åklagaren vara i beredskap att lägga fram ett åtal så snart förvaret anser sig färdiga.

Lite jobbigt är det för en häktad att vara låst till att nu gå igenom ett digert material, som man kanske också vill ha motåtgärder på. Vad jag menar är att eftersom NFC har långa väntetider, betyder det att om försvaret ska kolla upp något, så måste SD sitta ännu längre i häktet.

Nu tror jag ju att de har rätt man, men det är ett underläge man har som misstänkt. Man har inte möjlighet att göra ett utredningsarbete med ett team under 1,5 år som åklagaren har haft.

Nu har det ju varit jul också, så försvaret kanske ändå inte har haft så många arbetsdagar att gå igenom utredningen.

Kanske finns det flera personer på advokatbyrån som hjälper till att läsa igenom materialet?

Men kanske det blir en förlängning på ett par veckor denna gång? På önskemål från försvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in