Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jag hatar dumhet, den sortens dumhet som får vissa människor att känna att de är mer värda än andra människor och därför gör genocide möjlighet. Det är vad du bidrar till. Det är vad du ger upphov till liksom alla konspirationsdårar. Massmord. Masslakt. Hat. Hela ditt resonemang är ett bevis på hur misslyckad vi är som art. Att vi har massutrotning som enda framtid. Det är din framtid. Jag vill se en annan.
Alltså hejda hästarna nu, det är ingen Ledin sång det här..
Flat earth brukar leda till att folk inte lika lätt kan förneka att det finns nån sorts skapare/design.
Och lever då således med mer "gudsfruktan".
Och "plasmakupan" som de i operation fish bowl försökte spränga sönder tyder på det.
Wernher von brauns gravsten tyder på det.
Att Walt Disney var djupt involverad i NASA tyder på, ja vad tycker ni det tyder på?
Att människan inte lyckats borra längre än 8 miles ner tyder på att den här bilden med skorpan, manteln och kärnan är ba hittepå.
Ja vi är misslyckad som art när folk som tror vi bor på en glob täckt av vattenmassor inte kan förklara hur vatten böjer sig runt den. I äkta vetenskapsanda ska de kunna bevisa det om och om igen.
Bevisa jordgloben så blir det nog ett slut på detta. Gravitation. Då får ni bevisa gravitation också. Gör det å byt plats med N De grass Tyson då han inte kan det.
Att folk i satsningar som Big Think sitter och säger att när en båt försvinner ur synfältet åker över jordens kurva är ett bevis för globen. Men när jag tar fram en superzoom kamera och zoomar in den igen. Hela båten, tyder det på. att dom ljög. Och jorden är iaf plattare än vad dom sänger.
Att horisonten alltid reser sig till ögonhöjd hur högt upp du än flyger. Hade det varit en glob hade man ständigt behövt titta ner mer och mer.
Att flygplan flyger mot den atmosfär som rör sig med jorden. Att flygplan flyger med den. Och de båda tar lika lång tid.
Om atmosfären inte rör sig med globen så borde en helikopter kunna lyfta, vänta och landa nån annanstans.
Admiral Byrds tv framträdande? Samt hans död ett år efter och då! Antarctic tready mellan länder som hatar varandra. Det kanske dom inte gör då?
Jaja. Några av alla punkter som framkallar frågetecken.
Jag hoppas dom inte lurat oss alla. Men bevisa jordgloben utan massa skolsvammel som alla hört. För jag vet det ni vet, men har liten tilltro till det.