2020-01-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Du är ett klick från sanningen

Googla satellite patent ballon

Som sagt, vissa oss dessa satelliter
Vet du vad ett patent är din dåre?!

Vi däremot kan vissa dig över 100 olika satelliter, men hey dessa är ju fejk enligt dig.
Vissa oss en enda bild, suddig eller klar, på ostkupan och på den där isväggen som håller in allt vårt vatten på denna jord
Återkom efter det.
Sök hjälp snarast
Citera
2020-01-10, 20:39
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Alltså att NASA lyfter satelliter med ballonger är väl inget dom hymlar med?
Bara söka balloon satellite på youtube.
Citera
2020-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Alltså att NASA lyfter satelliter med ballonger är väl inget dom hymlar med?
Bara söka balloon satellite på youtube.
Hänger de kvar i ballongerna och dinglar år efter år?
Citera
2020-01-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hänger de kvar i ballongerna och dinglar år efter år?

Nä dom brukar mest krasha.
Citera
2020-01-11, 00:04
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
En rotation är en rörelse, ja. En rörelse är per automatik inte en rotation.

Duh... Har inte sagt något annat.

Citat:
Din hjärna är programmerad att säga att en rörelse är en full rotation.

Obegåvat påstående. Om jag ser en rörelse så är det en rörelse. Ser jag ingen rörelse så är det ingen rörelse. Ganska enkelt.

Citat:
Det fetade: ett antagande baserat på ett annat antagande.

Ett antagande att samma ljus som träffar månen är detsamma som träffar jorden dagtid. Vilket det är. Vilket spektroskopi visar. Visa att solljus inte är det samma som dagsljus med en enkel spektroskopi. Vore väldigt enkelt.

Citat:

Du har inte tagit reda på något, du papegojar bara vad andra har sagt. Du tror att en liten rörelse är full rotation, ingen har sett månens påstådda baksida hur kan du då veta att den är en roterande boll. Jo, för det har du blivit lärd. Du tror att stjärnor som alla ser lika stora ut är olika stora bara för att de råkade hamna på ett avstånd som får dem att se så ut. Men du tror att de är olika stora för det har någon lärt att du ska tro när du ser stjärnorna. Du har ingen nyfikenhet eller kritiskt tänkande, du bara papegojar nån annans agenda

Fast jag har studerat månen i stor detalj helt på egen hand. Har du? Vi har sett månens baksida med men det tror du inte på. Så vem bryr sig? Inget jag sett när jag observerat månen tyder på några fel med den geocentriska modellen. Har du några data?
Stjärnors ljus säger väldigt mycket om vad de är. Genom att analysera detta ljus så vet vi vad alla närbelägna stjärnor är. Inte svårare än så.

Citat:
Det kan man tydligt se med sina ögon.

Jag uppmanar dig starkt att ta en titt på natthimlen genom att teleskop. Det du kommer att se kommer få dig att tappa andan. En mäktig upplevelse som jag önskar dig.

Citat:
Du har lärt dig att uppfatta din omgivning såsom någon vill att du ska uppfatta den. Anledningen till att du slösar bort din tid på mig är för jag hotar din inlärda verklighetsuppfattning. Du hatar min nyfikenhet, varje inlägg du skriver är nerlusat med hat mot mig.

Jag hatar dumhet, den sortens dumhet som får vissa människor att känna att de är mer värda än andra människor och därför gör genocide möjlighet. Det är vad du bidrar till. Det är vad du ger upphov till liksom alla konspirationsdårar. Massmord. Masslakt. Hat. Hela ditt resonemang är ett bevis på hur misslyckad vi är som art. Att vi har massutrotning som enda framtid. Det är din framtid. Jag vill se en annan.
Citera
2020-01-11, 00:12
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och nu ser vi Teslor helt plötsligt. Först en ostkupa fylld av vatten och nu en Tesla. Du är inte lite sinnesförvirrad du...

Busted med att inte ens kollat igenom klippet du länkat
Citera
2020-01-11, 00:17
Medlem
Citat:
Förklara vad som syns i klippet då, du som "vet" allt.
Citera
2020-01-11, 10:25
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Jag länkade till ett random klipp med en raketstart som motbevisar dina påståenden. Glömde bort att det var en Tesla med där. Men det är inget konstigt med det man ser i vindrutan. Bilen är vänd mot jorden och vindrutan reflekterar de molnen.
Citera
2020-01-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Jag hatar dumhet, den sortens dumhet som får vissa människor att känna att de är mer värda än andra människor och därför gör genocide möjlighet. Det är vad du bidrar till. Det är vad du ger upphov till liksom alla konspirationsdårar. Massmord. Masslakt. Hat. Hela ditt resonemang är ett bevis på hur misslyckad vi är som art. Att vi har massutrotning som enda framtid. Det är din framtid. Jag vill se en annan.

Alltså hejda hästarna nu, det är ingen Ledin sång det här..

Flat earth brukar leda till att folk inte lika lätt kan förneka att det finns nån sorts skapare/design.
Och lever då således med mer "gudsfruktan".

Och "plasmakupan" som de i operation fish bowl försökte spränga sönder tyder på det.
Wernher von brauns gravsten tyder på det.

Att Walt Disney var djupt involverad i NASA tyder på, ja vad tycker ni det tyder på?

Att människan inte lyckats borra längre än 8 miles ner tyder på att den här bilden med skorpan, manteln och kärnan är ba hittepå.

Ja vi är misslyckad som art när folk som tror vi bor på en glob täckt av vattenmassor inte kan förklara hur vatten böjer sig runt den. I äkta vetenskapsanda ska de kunna bevisa det om och om igen.
Bevisa jordgloben så blir det nog ett slut på detta. Gravitation. Då får ni bevisa gravitation också. Gör det å byt plats med N De grass Tyson då han inte kan det.

Att folk i satsningar som Big Think sitter och säger att när en båt försvinner ur synfältet åker över jordens kurva är ett bevis för globen. Men när jag tar fram en superzoom kamera och zoomar in den igen. Hela båten, tyder det på. att dom ljög. Och jorden är iaf plattare än vad dom sänger.

Att horisonten alltid reser sig till ögonhöjd hur högt upp du än flyger. Hade det varit en glob hade man ständigt behövt titta ner mer och mer.

Att flygplan flyger mot den atmosfär som rör sig med jorden. Att flygplan flyger med den. Och de båda tar lika lång tid.
Om atmosfären inte rör sig med globen så borde en helikopter kunna lyfta, vänta och landa nån annanstans.

Admiral Byrds tv framträdande? Samt hans död ett år efter och då! Antarctic tready mellan länder som hatar varandra. Det kanske dom inte gör då?

Jaja. Några av alla punkter som framkallar frågetecken.
Jag hoppas dom inte lurat oss alla. Men bevisa jordgloben utan massa skolsvammel som alla hört. För jag vet det ni vet, men har liten tilltro till det.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2020-01-11 kl. 12:43. Anledning: Fel operation.
Citera
2020-01-11, 12:54
Medlem
Citat:
... vi bor på en glob täckt av vattenmassor inte kan förklara hur vatten böjer sig runt den....

Jösses vilket skitsnack.
Du liksom alla andra vet att det finns en förklaring till det:

Citat:
... Gravitation. Då får ni bevisa gravitation också....

Exakt.
Och ja, gravitation är med vardagligt språkbruk bevisad. Om och om igen. Finns ingen som helst tvekan.

Citat:
... Men när jag tar fram en superzoom kamera och zoomar in den igen...

Lögn. Du har aldrig testat.
Om du testat så hade du upptäckt att du inte kan zooma in något som har försvunnit under horisonten.

Citat:
...
Att horisonten alltid reser sig till ögonhöjd hur högt upp du än flyger...

Horisonten kommer lägre ner ju högre upp du befinner dig.

Citat:
... Att flygplan flyger mot den atmosfär som rör sig med jorden. Att flygplan flyger med den. Och de båda tar lika lång tid.
Om atmosfären inte rör sig med globen så borde en helikopter kunna lyfta, vänta och landa nån annanstans.

Ja, atmosfären rör sig med jorden.
Citera
2020-01-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jösses vilket skitsnack.
Du liksom alla andra vet att det finns en förklaring till det.

Vilken är förklaringen då? Tänk på alla som läser och förklara istället för att påstå att jag vet.

Citat:
Exakt.
Och ja, gravitation är med vardagligt språkbruk bevisad. Om och om igen. Finns ingen som helst tvekan.

Att saker faller menar du? Om man vill kalla det faktum att saker är tyngre än det medium som omger det för en effekt av gravitation så kanske.. Och viss tvekan finns det nog eftersom det kallas för en teori.

Citat:
Lögn. Du har aldrig testat.
Om du testat så hade du upptäckt att du inte kan zooma in något som har försvunnit under horisonten.

Finns hur mycket videos som helst som bevisar det.

Citat:
Horisonten kommer lägre ner ju högre upp du befinner dig.

Jasså? Skulle jag vilja se. Länka gärna nån höghöjdsballong som filmat det.

Citat:
Ja, atmosfären rör sig med jorden.

Så flygplan flyger emot atmosfären. Gör av med lika mycket bränsle, och det tar lika lång tid som att flyga med den? Borde det inte vara ett motstånd?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2020-01-11 kl. 13:11.
Citera
2020-01-11, 13:31
Medlem
Citat:
Alltså hejda hästarna nu, det är ingen Ledin sång det här..

Flat earth brukar leda till att folk inte lika lätt kan förneka att det finns nån sorts skapare/design.
Och lever då således med mer "gudsfruktan".

Och "plasmakupan" som de i operation fish bowl försökte spränga sönder tyder på det.
Wernher von brauns gravsten tyder på det.

Att Walt Disney var djupt involverad i NASA tyder på, ja vad tycker ni det tyder på?

Att människan inte lyckats borra längre än 8 miles ner tyder på att den här bilden med skorpan, manteln och kärnan är ba hittepå.

Ja vi är misslyckad som art när folk som tror vi bor på en glob täckt av vattenmassor inte kan förklara hur vatten böjer sig runt den. I äkta vetenskapsanda ska de kunna bevisa det om och om igen.
Bevisa jordgloben så blir det nog ett slut på detta. Gravitation. Då får ni bevisa gravitation också. Gör det å byt plats med N De grass Tyson då han inte kan det.

Att folk i satsningar som Big Think sitter och säger att när en båt försvinner ur synfältet åker över jordens kurva är ett bevis för globen. Men när jag tar fram en superzoom kamera och zoomar in den igen. Hela båten, tyder det på. att dom ljög. Och jorden är iaf plattare än vad dom sänger.

Att horisonten alltid reser sig till ögonhöjd hur högt upp du än flyger. Hade det varit en glob hade man ständigt behövt titta ner mer och mer.

Att flygplan flyger mot den atmosfär som rör sig med jorden. Att flygplan flyger med den. Och de båda tar lika lång tid.

Admiral Byrds tv framträdande? Samt hans död ett år efter och då! Antarctic tready mellan länder som hatar varandra. Det kanske dom inte gör då?

Jaja. Några av alla punkter som framkallar frågetecken.
Jag hoppas dom inte lurat oss alla. Men bevisa jordgloben utan massa skolsvammel som alla hört. För jag vet det ni vet, men har liten tilltro till det.

Inga problem för dig, bara mäta och se vad det blir för resultat.

Blir jorden platt så är den det, blir den ett klot så är det så, bara vika sig för fakta.
Have fun!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in