2020-01-11, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Gäller det även om NMR skulle utöva civil olydnad?

Ja, varför inte?
2020-01-11, 11:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, varför inte?
Jag tror inte de flesta fungerar så.

Det blir ett jädra liv på media när högerflanken demonstrerar. Men förmodligen har press och de internationella nätverken här påverkat myndigheterna.

Terroristrisk är OK om den gynnar press och internationella nätverk. Många försökte t.o.m. ta stöd i IRA för att motarbeta Brexit.

Nazisterna och islamisterna står kvar på listan. Men miljövännerna har officiellt tagits bort.
2020-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Det är ju bara fega människor med ett jävla ressentiment som bryr sig om ifall någon klassar ER eller Greta som "samhällsfarliga". Det är bl.a. just för att de flesta i tråden är fega kälkborgare och aldrig har utövat civil olydnad som de hatar Greta så.

Vad är det du inte förstår?
Fega, det handlar om patetisk uppmärksamhet samt extremt ytliga instanser som utnyttjar fenomenet.
Folk är totalt inkapabla att utgå ifrån sina egna perspektiv, skall vi skita i sanningshalten så länge det käckt?
2020-01-11, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror inte de flesta fungerar så.

Det blir ett jädra liv på media när högerflanken demonstrerar. Men förmodligen har press och de internationella nätverken här påverkat myndigheterna.

Terroristrisk är OK om den gynnar press och internationella nätverk. Många försökte t.o.m. ta stöd i IRA för att motarbeta Brexit.

Nazisterna och islamisterna står kvar på listan. Men miljövännerna har officiellt tagits bort.

Jag har förstås en känsla av att Extinction Rebellion faktiskt är betydligt mindre farliga än de andra...
2020-01-11, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad är det du inte förstår?
Fega, det handlar om patetisk uppmärksamhet samt extremt ytliga instanser som utnyttjar fenomenet.
Folk är totalt inkapabla att utgå ifrån sina egna perspektiv, skall vi skita i sanningshalten så länge det käckt?

Hela samhället är ju ett bedrägeri, "en väv av lögner", som Strindberg skrev i Röda rummet, men ni blir rasande på ungdomar som vill göra denna skitvärld något mindre dålig.
2020-01-11, 11:58
Medlem
Citat:
Hela samhället är ju ett bedrägeri, "en väv av lögner", som Strindberg skrev i Röda rummet, men ni blir rasande på ungdomar som vill göra denna skitvärld något mindre dålig.

Det är en industri, vill du leva i en falsk bubbla eller vara verklighetsförankrad?
2020-01-11, 12:01
Medlem
wwrs avatar
Jag tror säkert att polisen fortarande övervakar samtliga dessa grupper, men press och internationella nätverk har fått polisen att officiellt jama med i Greta-kören.

Internationella nätverk styr många länder idag. Gretas budskap om konflikt kopplas till feminism i media. Konflikter mellan grupper i samhället används för att kontrollera det.
2020-01-11, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Det är en industri, vill du leva i en falsk bubbla eller vara verklighetsförankrad?

Du lever ännu mer i en falsk bubbla om du är en "god medborgare", eftersom samhället är det sjukaste, mest perverterade som överhuvudtaget existerar och har existerat och kommer att vara det tills staten är ersatt av anarkism.
2020-01-11, 12:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du lever ännu mer i en falsk bubbla om du är en "god medborgare", eftersom samhället är det sjukaste, mest perverterade som överhuvudtaget existerar och har existerat och kommer att vara det tills staten är ersatt av anarkism.
Nu förstår jag varför du stöder Greta. Hon jobbar i den riktningen.
2020-01-11, 12:09
Medlem
Citat:

God medborgare för att jag tänker själv?
2020-01-11, 12:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
... dig veterligen finns det få klimatforskare som ...

Underbart med någon som verkligen satt sig in i detta enorma område, all credit till dig Min erfarenhet av Gretas beundrare är snarare att kunskaperna tycks vara ganska grunda. De flesta verkar inte ens lyssna på vad hon verkligen säger.
Tack! Nej, jag kommer nog inte på någon enda klimatforskare som tycker att vi ska avbryta arbetet med att minska användningen av fossila bränslen på grund av att det eventuellt blir några tiondels grader kallare på grund av minskad solaktivitet under något decennium. Men du kanske känner till någon?

Grejen är att denna lilla "miniistid" inte kommer att leda till samma kalla vintrar som på 1600-talet. Ni kan glömma att tåga över Stora Bält
2020-01-11, 13:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Extinction Rebellionkan hjälpa oss att överbrygga klyftorna i Sverige.
Tänk er ett gäng ER, som har limmat fast sig i asfalten och stoppar alla trafik.
Fram hoppar ett gäng Hazarer, som passar på, rånar dem på allt löst och spöar skiten ur dem och möts av applåder från svenskar som sett detta.
Förvirrat stammar Hazarerna - "men men, hatar ni dem mer än ni hatar oss?"
De möts av tårfyllda leenden, - "JA det gör vi!"
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-11 kl. 13:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in