2020-01-10, 15:19
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varberg
Tack!
Citera
2020-01-10, 16:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FragaMinSvager
Aldrig varit på rättegång tidigare. Var kommer den hållas? Behöver man boka plats? Antar att det kommer komma en del folk endå. Handlar ju om ett riktigt kändisbarn som dessutom varit med i diverse program och skrivits om. Oavsett hur långt det är kommer det bli en spännande upplevelse att besöka tinget. Har man tur kanske Anna är där o kan signera mina singlar.

En rättegång är normalt sett öppen för allmänheten om inte annat bestäms under rättegången så vem som helst kan gå in och se den. Ofta brukar skolklasser och juridikstudenter sitta med på rättegångar.
Citera
2020-01-10, 17:34
Medlem
Enl henne så går det bra att stjäla från äldre men att stå för det i rätten med öppna dörrar då fegar hon ur! Stå för vad du gjort, du har inte råkat stötta till skåpet och jag är 100% övertygad att detta var inte första och sannolikt inte sista gången hon gör sådant
Citera
2020-01-10, 21:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hahaha hennes intyg avslogs. Tingsrätten satte ut rättegången till 27 Februari kl 09 i sal 4.
Intyg för depression fungerar inte och tydligen inte heller begäran om stängda dörrar för att man inte vill att pressen ska kunna närvara.

Jisses det är väl inte Asap? Felicia superkändis med världspressen som vill närvara.
Bra att intyget avslogs, borde inte ens vara möjligt att inkomma med några som helst invändningar för att erhålla strafflindring, Sverige är så tramsigt! Hoppas hon får ett kännbart straff, men det lär väl bara bli något trams som samhällstjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En rättegång är normalt sett öppen för allmänheten om inte annat bestäms under rättegången så vem som helst kan gå in och se den. Ofta brukar skolklasser och juridikstudenter sitta med på rättegångar.
Japp Bara att komma. Tror inte det kommer vara supermycket folk, kanske lite juridikstuderande och skolelever. Mycket osannolikt att det kommer bli lyckta dörrar.
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Enl henne så går det bra att stjäla från äldre men att stå för det i rätten med öppna dörrar då fegar hon ur! Stå för vad du gjort, du har inte råkat stötta till skåpet och jag är 100% övertygad att detta var inte första och sannolikt inte sista gången hon gör sådant
Som sagt så hoppas jag på ett kännbart straff. Men tror knappast det är sista gången hon kommer valsa omkring i rättssystemet, hon kommer inte dra sig för att stjäla från äldre eller funktionshindrade som den zigenare hon är.
Citera
2020-01-10, 21:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Bra att intyget avslogs, borde inte ens vara möjligt att inkomma med några som helst invändningar för att erhålla strafflindring, Sverige är så tramsigt! Hoppas hon får ett kännbart straff, men det lär väl bara bli något trams som samhällstjänst.

Om hon blir fälld för grov stöld så är det minst sex månader som gäller:
https://www.lawline.se/answers/straffskala-grov-stold

I sig så verkar det faktiskt rätt dystert för Felicia - hon gjorde just intrång i någon annans hem och stal saker för ett visst värde. Jag antar att hon kan försöka lirka sig ut det att hon blev inbjuden (eller ja, hon bjöd in sig själv), men skulle ett sådant försvar duga så känns det som att man skulle hört det efter alla åldersrån.

Som sagt så kan hon få fotboja, men då krävs faktiskt ett jobb och jag tror inte pyramidbluffar räknas in i den kategorin...
Citera
2020-01-10, 22:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

I sig så verkar det faktiskt rätt dystert för Felicia - hon gjorde just intrång i någon annans hem och stal saker för ett visst värde. Jag antar att hon kan försöka lirka sig ut det att hon blev inbjuden (eller ja, hon bjöd in sig själv), men skulle ett sådant försvar duga så känns det som att man skulle hört det efter alla åldersrån.

Som sagt så kan hon få fotboja, men då krävs faktiskt ett jobb och jag tror inte pyramidbluffar räknas in i den kategorin...
Hoppas verkligen att minigrisen åker in! Inte för att det är just hon, utad för det nesliga grova brottet hon faktiskt begått!

EDIT: Ja, det var ju med all säkerhet för att påvisa att hon har ett jobb som hon gav sig in i pyramidveksamheten. Att det inte skulle funka visste alla, ja alla utan Tookska familjen då.
Senast redigerad av godboy 2020-01-10 kl. 22:28.
Citera
2020-01-10, 22:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hoppas verkligen att minigrisen åker in! Inte för att det är just hon, utad för det nesliga grova brottet hon faktiskt begått!

Jag hoppas att hon får ett kännbart straff eftersom hon inte lär sig annars. Visst, svenska fängelser är knappast bröd och vatten, men för någon som Felicia så kan det säkert bli en chock att helt plötsligt få hela sin vardag kontrollerad. Oavsett så är det uppenbart att Felicia har haft sina chanser nu och hennes gärningar måste få riktiga konsekvenser.
Citera
2020-01-10, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Det borde väl bli ett kännbart straff denna gången ? Hon har ju ändå åkt dit för både stöld och snatteri sedan tidigare.
Citera
2020-01-10, 23:35
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Jag hoppas att hon får ett kännbart straff eftersom hon inte lär sig annars. Visst, svenska fängelser är knappast bröd och vatten, men för någon som Felicia så kan det säkert bli en chock att helt plötsligt få hela sin vardag kontrollerad. Oavsett så är det uppenbart att Felicia har haft sina chanser nu och hennes gärningar måste få riktiga konsekvenser.
Ja, och hon måste skaffa sig ett riktigt jobb. Förhoppningsvis blir det inget mer gullande i soffan hos Malou och inga mer kändisprogram typ Fångarna på fortet. Någon anständighet finns väl ändå på TV 4? Brottet är av ett riktigt sjaskigt slag.
Citera
2020-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Hahaha hennes intyg avslogs. Tingsrätten satte ut rättegången till 27 Februari kl 09 i sal 4.
Intyg för depression fungerar inte och tydligen inte heller begäran om stängda dörrar för att man inte vill att pressen ska kunna närvara.

Jisses det är väl inte Asap? Felicia superkändis med världspressen som vill närvara.

Någon i tråden som bor i Varberg eller som tänker åka och titta på Rättegången?
Själv blev jag lite sugen!
Citera
2020-01-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Någon i tråden som bor i Varberg eller som tänker åka och titta på Rättegången?
Själv blev jag lite sugen!

Inte jag men om du gör det så får du berätta här hur det var.
Citera
2020-01-13, 02:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen kommer inte någon av föräldrarna att vara där under rättegången. Anna sa ju i medierna att F är vuxen nog att ta konsekvenserna av vad som har hänt. Detta var ju inte var sant som vi har sett men ungefär så stod det i tidningen efter husrannsakan när Anna uttalade sig anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in