Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Det finns egentligen enbart en logisk förklaring om man nu ska anta den officiella teorin. Att nervvrak i koranarmén fick kortslutning och antingen beordrade det av misstag, eller att någon halvt nerknarkad missiloperatör fick panik och tryckte av.
Jag kan inte bjuda på någon bättre förklaring, även om jag tycker det känns lite för enkelt.
Det hör till bilden i en teokratisk diktatur att det finns vissa som lägger tonvikten på fel saker. Det blev ju tydligt även vid begravningen av soleimani. Problemet kan ju förstås ha föregått diktaturen iofs., men som fyrtioåring får den väl som anses ansvarig för ”sina” handlingar.
Det är ju till sist ett nyckelproblem, hur man håller virrhjärnor borta från spakar.
Det är ändå med viss tillförsikt som jag ser utredningen an här, för det är nog dukat nu för genomlysning. Men detta skulle aldrig ha hänt.
Jag håller fortfarande öppet för nån frifräsande dåre med egen utrustning.
Skulle filmen med missilen trots allt vara fejk, så kan man väl dra slutsatsen att någon är säker på att det inte dyker upp ngn annan film som visar på en stingerattack el likn. Det vore ju genant.
Att smuggla på en bomb känns lite riskabelt också, så snart har vi inte många alternativ att gå på.