Citat:
Där kom den:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pLEa76/s-kan-inte-ga-till-val-med-lofven-en-gang-till
SD 24,5
S 23,4
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pLEa76/s-kan-inte-ga-till-val-med-lofven-en-gang-till
SD 24,5
S 23,4
En viss nedgång, kanske uppgångsperioden är över och vi får en stagnation. Jag hoppas det inte blir en dal i kurvan utan en flat linje till nästa uppgångsvåg. M tjänade lite på samtal med SD, tyder på att alla tokliberala väljare redan lämnat M. De har inget mer kvar att förlora till C och L.
Intressant är AB blockindelning. S+MP+L+C kontra M+SD+KD. Med V helt utanför blocken. V har ju ändå släppt fram regeringen och deras budget.
Citat:
Ja hon har verkligen satt ned foten om Löfven, och jag tror hon är ganska inflytelserik i den interna opinionsbildningen i S. Hon är en gammal-sosse.
Citat:
han har nazism-tourettes som alla vänsterliberala. 20 år försent har de insett att deras MENA-dominerade mångkultur var ett totalt fiasko med bidragsbedrägerier, våldtäkter, mord och en allmän nedmontering av hela samhället. Men istället för att acceptera att de hade fel så bevarar de sin självbild om att vara moraliskt överlägsna med dödsknarkarnazist-narrativet. Nazist för dem betyder bara "de som inte tycker som jag". "Jag hade fel om allt och har förstört landet, men du är nazist därför är jag god och du jättedum".
Citat:
Ja synd att SD tappar lite, även blågula blocket planar ut. Det skulle betyda mycket om M+KD+SD fick över 50 % även med L kvar i riksdagen. Övriga 1,6 vore intressanta att se. F! och AfS?
Citat:
Mycket positiv mätning. Moderaterna har inte tappat på att närma sig SD utan har återtagit någon tidigare M-väljare från SD utan att förlora några andra väljare.
Kristdemokraterna ligger stilla.
Liberalerna i stockholmsfalangen slipar knivarna och snart ryker Sabuni.
Socialdemokraternas ras fortsätter. Deras tillfälliga uppgång förra månaden var brus och nu ifrågasätts Löfven av Mellinskan. Vänsterfalangen som kallar sig Reformisterna växer för varje dag och snart är de redo att utmana Löfven och tillsätta en svensk Corbyn.
Mycket bra mätning.
Kristdemokraterna ligger stilla.
Liberalerna i stockholmsfalangen slipar knivarna och snart ryker Sabuni.
Socialdemokraternas ras fortsätter. Deras tillfälliga uppgång förra månaden var brus och nu ifrågasätts Löfven av Mellinskan. Vänsterfalangen som kallar sig Reformisterna växer för varje dag och snart är de redo att utmana Löfven och tillsätta en svensk Corbyn.
Mycket bra mätning.
Reformisternas problem är att de är nyvänster så de vill ha ännu mer HBTQ, islam och identitetspolitik. V och MP har redan den nischen så de kommer få kämpa om deras väljare medans tappet av gammaldags sossar till SD kommer att fortsätta.