Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
https://youtu.be/pWsHI8xx5TY
Louise Erixon om att styra Sölvesborg i morgonstudion på SVT.
Hon hittar helt rätt tonläge och fokus: Viktigast av allt reducerar hon utfrågarnas fokus på symbolfrågor om konst och flaggor till något sekundärt till verkliga vardagsproblem för sölvesborgarna.
Hon lyckas t o m få in en
shout out till Staffanstorp och svarar rätt på frågan om hon vill ta över efter Jimmie, dvs nekande, eftersom fokus ligger på att verka för långsiktig förändring i det nuvarande uppdraget.
Detta är något unikt viktigt för SD - den
konkreta kommunpolitiken, långt borta från Twitter.