Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Även om V skulle ha 20% i OU så vill de inte ha ett extra val.
De PE skulle kommit ifrån andra JÖK-partier. Det betyder att det blågula "blocket" är oförändrat stora och eventuellt få majoritet.
Det riskar inte V för allt i världen. För precis som för S, MP, C och L är det viktigaste att utestänga SD så att destruktionen av Sverige kan fortsätta.
Gamla historiska sanningar kan enormt snabbt totalt rasa samman, bara på några månader,
Detta har man sett massor med gånger de senaste decennierna.
Och att V skulle stödja sossarna i alla lägen, som sitter som gisslan hos C+L, detta är ingen naturlag.
Alltså, om V ökar några procent till i OM kommer man nog ställa ultima krav mot Löfven?
Dessutom är den ekonomiska politik SD förespråkar, långt mycket mer godtagbar för V än C+L:s idéer!
Men som sagt var, ifall JÖK faller handlar detta garanterat om att V inte längre köper Rödluvans experiment med den ekonomiska politiken!