2020-01-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Inte konstigt ni är mattor 😁

Är det så svårt att meddela kunden att man får hämta mat själv eller ropa ??

Vem vill äta kalla pommes ??🙄
Kan du med egna ord beskriva mer exakt hur jag är en matta? Är det för att jag inte ser min egen oförmåga och/eller ovilja som en ursäkt för att skapa en konflikt, kanske rentav misshandla någon?

Utveckla dina tankegångar och passa på att utbilda några svenskar i hur ett framgångsrikt och bra samhälle egentligen byggs upp. Jag är genuint nyfiken.
Citera
2020-01-10, 07:59
Medlem
Redivivuss avatar
Inget försvar för någon misshandel av restaurangpersonal i det här fallet. Men - mycken restaurangpersonal idag är fullständigt usel. De tycks hata sina jobb, har dålig attityd och gör ett dåligt jobb. De blir ibland lite bättre om notan är rejält hög, men överlag underpresteras det. Märkligt nog gäller detta i synnerhet svenskägda ställen med svensk personal. Vissa sådana servitriser är rena skräpet.
Senast redigerad av Redivivus 2020-01-10 kl. 08:01.
Citera
2020-01-10, 08:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Inget försvar för någon misshandel av restaurangpersonal i det här fallet. Men - mycken restaurangpersonal idag är fullständigt usel. De tycks hata sina jobb, har dålig attityd och gör ett dåligt jobb. De blir ibland lite bättre om notan är rejält hög, men överlag underpresteras det. Märkligt nog gäller detta i synnerhet svenskägda ställen med svensk personal. Vissa sådana servitriser är rena skräpet.

Jag vet när jag fick varm mat på restaurang senast. Tycker jämt den kallnat när den kommer till bordet. Får mer ofta varm mat på McDonalds. De förtjänade en hurring, kanske inte ett brutet ben dock. Men fan vad trött jag blivit på servitörer genom åren.
Citera
2020-01-10, 08:13
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag själv hatar ljummen mat, det är som en avslagen cola, så visst kan jag känna sympati för restauranggästerna, vilka är de?
Oftast handlar det om utsockens bönder från små orter, de var på besök i Malmö och ville leva jävel, i sin egen lilla hålla hade de inte vågat men i en främmande storstad där de kände sig anonyma vågar de mer.
Det vara killar från Sjöbo, Tollarp, Svedala,
Om du verkligen menar allvar med det här så är det den sämsta analysen hittills. Som om de du pratar om skulle ha högre krav än folk som bor i storstan?
Att man dessutom är kaxigare i en främmande miljö är ju helt omvänt beteende mot för vad som brukar vara normalt. De enda som passar in på den beskrivningen är isåfall folk som har någon "heder" att försvara i hembyn och härjar vilt överallt annars. Fast de människorna tenderar att bo någon annanstans än i de orter du räknar upp.
Citera
2020-01-10, 08:15
Medlem
Citat:

Hade ju kunnat bli bättre om lagstiftning ändrades så det slutar bli mest gynnbart att anställa 16-åriga tjejer på svarta kontrakt med kontantbetald lön.
Men restaurangbranschen är ju till för kriminella och busar så det kommer aldrig bli bättre service.
Citera
2020-01-10, 08:16
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag vet när jag fick varm mat på restaurang senast. Tycker jämt den kallnat när den kommer till bordet. Får mer ofta varm mat på McDonalds. De förtjänade en hurring, kanske inte ett brutet ben dock. Men fan vad trött jag blivit på servitörer genom åren.
Händer ofta, det där. Brukar klaga. Vid några tillfällen har idioterna till servitriser tjafsat tillbaka. Springnota ett alternativ när de inte levererar och beter sig som skit.
Citera
2020-01-10, 08:20
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Hade ju kunnat bli bättre om lagstiftning ändrades så det slutar bli mest gynnbart att anställa 16-åriga tjejer på svarta kontrakt med kontantbetald lön.
Men restaurangbranschen är ju till för kriminella och busar så det kommer aldrig bli bättre service.
Grejen är den att det finns en massa mr och fröken nobody som är bittra och trötta på sina lågbetalda yrken och oftast gör ett uselt jobb. Lite mindre illa med babbarna vanligtvis faktiskt. De är i a f lite alerta och serverar oftare i tid.
Senast redigerad av Redivivus 2020-01-10 kl. 08:29.
Citera
2020-01-10, 08:50
Medlem
Absolut vrålskriker "kränkta invandrare".

Brottsoffren var förmodligen också invandrare.
Citera
2020-01-10, 08:59
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Absolut vrålskriker "kränkta invandrare".

Brottsoffren var förmodligen också invandrare.
Visst om MGM. Vet inte om BO, men i min erfarenhet är det, tyvärr, vanligtvis svensk restaurangpersonal som gör ett uselt jobb.
Citera
2020-01-10, 09:04
Medlem
Citat:
Visst om MGM. Vet inte om BO, men i min erfarenhet är det, tyvärr, vanligtvis svensk restaurangpersonal som gör ett uselt jobb.

Inte omöjligt, men jag har aldrig varit på en restaurang där man ska hämta maten själv, om det inte är buffé. Kanske nåt skånskt påhitt? Annars låter det som nånting som lata invandrare hittat på så de kan sitta i köket och spela tärning eller titta på indisk satellit-TV.
Citera
2020-01-10, 09:11
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Inte omöjligt, men jag har aldrig varit på en restaurang där man ska hämta maten själv, om det inte är buffé. Kanske nåt skånskt påhitt? Annars låter det som nånting som lata invandrare hittat på så de kan sitta i köket och spela tärning eller titta på indisk satellit-TV.
Kan vara ett påhitt av usel restaurangpersonal i det fallet. De förtjänade nog sin smäll, och sedan att bli vända ryggen, men inte brutna ben och grejer. Problemet med usel service på restauranger är omfattande och tycks finnas i hela landet. Säga vad man vill om lokale Muhammed och hans slabbiga kebabhak, de är åtminstonde reko (mot män) och ger inte kall mat. Restauranger som inte levererar borde få sina tillstånd indragna om det är alltför ofta förekommande med slarverier.
Citera
2020-01-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Kan du med egna ord beskriva mer exakt hur jag är en matta? Är det för att jag inte ser min egen oförmåga och/eller ovilja som en ursäkt för att skapa en konflikt, kanske rentav misshandla någon?

Utveckla dina tankegångar och passa på att utbilda några svenskar i hur ett framgångsrikt och bra samhälle egentligen byggs upp. Jag är genuint nyfiken.

Det är så där många invandrare från Mellanöstern/Afrika tänker. Det går inte att ändra på. De har fått det med modersmjölken. Man ska hela tiden bråka och tjafsa om allting och problem ska inte lösas utan antingen ignoreras eller lämnas över på någon annan, eller skapas. "Framgångsrikt samhälle" är ett obegripligt begrepp för dessa människor eftersom ett samhälle är någonting externt för klangrupperingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in