2020-01-09, 08:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?

Ja, svenska kvinnor är livrädda för detta, det är därför de försvarar sexköpslagen med näbbar och klor, fast alla vet att den är värdelös och skadlig. Kvinnorna vill inte ha sexuell konkurrens.

Kvinnorna bryr sig inte om detta för att de är rädda att bli utan sex, utan för att det minskar deras möjligheter till hypergami, och att mjölka män på pengar och resurser.
Citera
2020-01-09, 22:20
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, svenska kvinnor är livrädda för detta, det är därför de försvarar sexköpslagen med näbbar och klor, fast alla vet att den är värdelös och skadlig. Kvinnorna vill inte ha sexuell konkurrens.

Kvinnorna bryr sig inte om detta för att de är rädda att bli utan sex, utan för att det minskar deras möjligheter till hypergami, och att mjölka män på pengar och resurser.

Nja det är nått jag skrivit om tidigare etc angående det faktum att man massimporterat så många män strax efter att sexköp blev olagligt 1999 (hur tänkte man då?, feministisk regering osv dom får verkligen bre ut sig). Säger inte att jag tycker att det är bra att var o varannan jänta extraknäcker genom att sära på bena men den svenska versionen av lagen är tveklöst knasig.
Citera
2020-01-10, 01:02
Medlem
Jag tror att vi måste släppa den här akademiserade drömfabriken och backa tillbaka till sunda arbetarideal igen om vi ska undvika ett totalt könskrig. För ett par decennier sedan var en vanlig knegande snubbe med egen lya och en sjysst kärra hårdvaluta bland damerna. Du fick skvätta runt ganska fritt så länge du inte led av grava problem med utseende eller sociala färdigheter. Det här är uppnåeliga ting för dom flesta normalbegåvade män även idag och borde rimligtvis garantera en viss liggkvot. Kvinnor är som bekant flockdjur som dras åt samma håll, så det räcker med att nån högaktad influencer eller kvinnoprofil börjar promota "Average Joe" för att sätta snöbollen i rullning.

Jag tycker f.ö att det här inte endast är en fråga som rör relationen mellan män och kvinnor utan även ur ett bredare samhällsperspektiv bör man lyfta fram och idolisera vardagshjältar som utför vanligt hederligt arbete mer.
Citera
2020-01-10, 07:17
Medlem
Det är svårt att inte tycka sämre om det andra könet när man ser vissa kommentarer. Hoppas inte bättre killar därute tror att det är bra att vara en skitstövel. En tycker han är bättre än en kvinna, en annan kallar "uppvaktning" för "fjäsk". Endast ett urval av kommentarer.

Citat:
Hmm vet inte riktigt vad du menar. Är du med på att det är bättre att säga åt henne att hon har fel och borde hålla käften än att instämma med henne när du faktiskt inte gör det? Fjäsk i alla dess former går fetbort.
Har aldrig fått brudar pga mitt utseende och överklass är jag inte heller. Jag vet bara att jag är bättre än kvinnor och det är precis vad kvinnor söker, dom söker inte en hundvalp att ta hand om, inte heller en like utan någon som kan leda och vara deras stöttepelare i precis alla lägen, jag är smartare, roligare och charmigare än kvinnor. Klart dom vill ha mig. Att jag saknar ödmjukhet har inte visat sig vara ett problem nej om du undrar.

Citat:
Varför letar du chanser att fjäska? Du är man, du är bättre än henne, hon är den som skall imponera på dig.

Citat:
Jo visst det låter ju visserlöigen sunt o dyl men det är lite som när priserna på bostäder sjunk till bottennivåer, då är det svårt att vara jättelkräsen och anse att det mesta är oaceptabla skambud osv osv. Jag känner nog ett lika stort "kvinnohat" som dig men samtidigt vill jag ju sätta på nån ok brutta nån gång ibland. Tyvärr verkar det för de flesta bli kallar,hårdare och mörkare. Satte på en negress för 15 år sen. Då var hon jättelycklig över att en vit innerstads kille ville hålla på lite med henne, har nu fått kontakt med samma tjej igen & nu är det annat ljud i pinglan. Nu ska hon där i mot ställa krav o sondera terängen etc (verkar som många står på kö oavsett livssituation sas).
Citera
2020-01-10, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag tror att vi måste släppa den här akademiserade drömfabriken och backa tillbaka till sunda arbetarideal igen om vi ska undvika ett totalt könskrig. För ett par decennier sedan var en vanlig knegande snubbe med egen lya och en sjysst kärra hårdvaluta bland damerna. Du fick skvätta runt ganska fritt så länge du inte led av grava problem med utseende eller sociala färdigheter. Det här är uppnåeliga ting för dom flesta normalbegåvade män även idag och borde rimligtvis garantera en viss liggkvot. Kvinnor är som bekant flockdjur som dras åt samma håll, så det räcker med att nån högaktad influencer eller kvinnoprofil börjar promota "Average Joe" för att sätta snöbollen i rullning.

Jag tycker f.ö att det här inte endast är en fråga som rör relationen mellan män och kvinnor utan även ur ett bredare samhällsperspektiv bör man lyfta fram och idolisera vardagshjältar som utför vanligt hederligt arbete mer.

Det där är egentligen skapat i slutet av 90-talet under krisen då av regeringen. Man kom på att alla måste utbilda sig för att vi skulle stå i den internationella konkurrensen för de lågavlönade jobben försvann till Kina.

Här i Skåne fanns det förr enbart Lunds universitet för högre utbildning, men under 90-talet så skapades det en nya högskola i varje stad för det var sossarnas nya linje då. Helt plötsligt så hade man 10 gånger mer högutbildat folk att tillgå, för att inte tala om alla lärarjobb som skapades. Man fick också bort folk ur statistiken för att de gick i skolan istället. Arbetsgivarna fick mer arbetskraft att tillgå med högre utbildning och även oftast till lägre kostnader pga överskottet, speciellt med den nya bemaningsbranschen som blommade ut då och är fortfarande det som gäller. Dessa inriktar sig till stor del enbart åt akademiker för arbetsgivarna, så att de lätt kan anställa och bli av med folk, ett så kallat akademikerproletetariat.

Den enda som egentligen blev drabbade var väl i vanlig ordning folket, för nu gäller det för alla att utbilda sig om man alls en ska komma ifråga till det enklaste jobbet, där kompetens är hög eller man säger det för förr lärde arbetsgivaren upp istället medan nu ligger merparten på detta hos skolan. För att få dessa jobb tar merparten studielån och utbildar sig i många år innan de får jobb och blir så kallat vuxna.

Man ville också höja statatusen på många traditionella kvinnojobben som man ansåg var lite skamfilad. Detta fick man då för sig att göra genom att även göra dem till högskoleutbildning. Därmed har flera traditionella vanliga jobb högre utbildningsnivå än typiska manliga jobb, för fler män ville inte eller orkade inte harva igenom högskoleutbildning och valde istället att bara ha en lägre yrkesinriktad utbildning. Därav finns det mer högutbildade kvinnor än män.

Nu har vi ett stort överskott av män som inte är högutbildat, men de svenska männen ligger ändå långt högre i nivå än dessa som kommit nu, där många knappt ens har i vårt mått mätt fullgoda studier och läskunskaper.
Senast redigerad av Kammadaj 2020-01-10 kl. 07:57.
Citera
2020-01-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är ett bra beskrivande uttryck. Det passar dessutom bra in på TS loser mentalitet. En riktig pajas som varken vill eller får knulla. Han kommer säkert dö med kuk i handen och porr på skärmen.

Vilken jävla nolla du är. Alla dina inlägg på Flashback är av det här slaget. Vad är det för mentala problem du har? Att du inte ens är bannad än, är ett mysterium. Du suger väl någons kuk för att få vara kvar.

ONT: Kvinnor bryr sig bara om sig själva och sitt ego. De är ute efter uppmärksamhet ja. Om män minskade, så självklart hade kvinnorna börjat krypa till korset.
Citera
2020-01-10, 08:12
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vilken jävla nolla du är. Alla dina inlägg på Flashback är av det här slaget. Vad är det för mentala problem du har? Att du inte ens är bannad än, är ett mysterium. Du suger väl någons kuk för att få vara kvar.
Vad snackar du om? Du är ju inte ens läskunnig så det kan du omöjligt veta.
Citera
2020-01-10, 22:14
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det där är egentligen skapat i slutet av 90-talet under krisen då av regeringen. Man kom på att alla måste utbilda sig för att vi skulle stå i den internationella konkurrensen för de lågavlönade jobben försvann till Kina.

Här i Skåne fanns det förr enbart Lunds universitet för högre utbildning, men under 90-talet så skapades det en nya högskola i varje stad för det var sossarnas nya linje då. Helt plötsligt så hade man 10 gånger mer högutbildat folk att tillgå, för att inte tala om alla lärarjobb som skapades. Man fick också bort folk ur statistiken för att de gick i skolan istället. Arbetsgivarna fick mer arbetskraft att tillgå med högre utbildning och även oftast till lägre kostnader pga överskottet, speciellt med den nya bemaningsbranschen som blommade ut då och är fortfarande det som gäller. Dessa inriktar sig till stor del enbart åt akademiker för arbetsgivarna, så att de lätt kan anställa och bli av med folk, ett så kallat akademikerproletetariat.

Den enda som egentligen blev drabbade var väl i vanlig ordning folket, för nu gäller det för alla att utbilda sig om man alls en ska komma ifråga till det enklaste jobbet, där kompetens är hög eller man säger det för förr lärde arbetsgivaren upp istället medan nu ligger merparten på detta hos skolan. För att få dessa jobb tar merparten studielån och utbildar sig i många år innan de får jobb och blir så kallat vuxna.

Man ville också höja statatusen på många traditionella kvinnojobben som man ansåg var lite skamfilad. Detta fick man då för sig att göra genom att även göra dem till högskoleutbildning. Därmed har flera traditionella vanliga jobb högre utbildningsnivå än typiska manliga jobb, för fler män ville inte eller orkade inte harva igenom högskoleutbildning och valde istället att bara ha en lägre yrkesinriktad utbildning. Därav finns det mer högutbildade kvinnor än män.

Nu har vi ett stort överskott av män som inte är högutbildat, men de svenska männen ligger ändå långt högre i nivå än dessa som kommit nu, där många knappt ens har i vårt mått mätt fullgoda studier och läskunskaper.

Ja du har en poäng. Många läraryrken tex. Så många fina begrepp från högskolan & 3-5 år för att sedan i princip bara passa barn o dyl. Visserligen ett viktigt jobb men det där hade man kunnat lära sig på en termin egentligen.

Citat:
Vad snackar du om? Du är ju inte ens läskunnig så det kan du omöjligt veta.

Är du typ en vänstervriden alfahane? Är jag en förlorare bara för att jag konstaterar fakta om hur online kvinnor agerar? Jag gnäller ej offline (om det nu är nån tröst).
Senast redigerad av mr-mystic 2020-01-10 kl. 22:17.
Citera
2020-01-11, 00:18
Medlem
note-its avatar
Citat:
Är du typ en vänstervriden alfahane? Är jag en förlorare bara för att jag konstaterar fakta om hur online kvinnor agerar? Jag gnäller ej offline (om det nu är nån tröst).
Du har ingen poäng och inget att säga som någon vill lyssna på, online.
Citera
2020-01-11, 12:34
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Du har ingen poäng och inget att säga som någon vill lyssna på, online.

Nä det är svårt att lyssna efter som jag ej håller på med podcasts el dyl. Om det nu bara är så att du utrycker dig slarvigt & ist syftar på att skriva om och att folk läser det etc då lär du ju vara fel ute med tanke på mina trådars storlek samt mäns åsikter osv där.
Citera
2020-01-11, 12:42
Medlem
mr-mystics avatar
Om man reflekterar över den "gnälliga Clintan(/klitan)” ovan, som tycker att dessa trådar ej förtjänat existens så får man ändå ge detta forum beröm för dess plats som nån slags mediaplattform. Utan denna sajt hade man kanske inte förståt vad som var norm mellan könen nuförtiden. Det är ju inte som detta skrivs om direkt inom media i övrigt.
Citera
2020-01-11, 12:53
Medlem
note-its avatar
Citat:
Om man reflekterar över den "gnälliga Clintan(/klitan)” ovan, som tycker att dessa trådar ej förtjänat existens så får man ändå ge detta forum beröm för dess plats som nån slags mediaplattform. Utan denna sajt hade man kanske inte förståt vad som var norm mellan könen nuförtiden. Det är ju inte som detta skrivs om direkt inom media i övrigt.
En plattform för incels och deras liv som den moderna munken, är vad du menar.
Ha ett skönt ensamt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in