2019-01-26, 00:57
Medlem
Kongruensbojds avatar
Senaste avsnittet är mingelintervjuer från årets Idrottsgalan. Oftast mycket underhållande när de tre programledarna snackar strunt med diverse idrottsstjärnor, sportjournalister och annat löst folk. Börje Salming, Prins Daniel (”schasar du bort oss?”), Curre Lundmark, Jan Boklöv m fl hörs.

Jag har bett mod döpa om tråden till Snett inåt bakåt, men ingen respons.
Citera
2020-01-10, 03:34
Medlem
Kongruensbojds avatar
Anser fortfarande att tråden bör döpas om till Snett inåt bakåt då podden faktiskt går under detta namn numer. Vakna, mods!

Verkligen ingen här som lyssnar på denna oftast briljanta nostalgipodd?

Senaste avsnittet har Staffan Lindeborg och hans väldiga sportarkiv i fokus. Faderlös sedan tonåren, följer Staffan sin dröm och blir småningom anställd på SR och senare SVT som sportkommentator. Några härliga tillbakablickar och kuriosa, några kända referat, några beskrivningar om de sällsynta manicker och prylar han samlat på sig genom åren – och hans VHS-arkiv! Det är gemytligt och personligt.

Podden är som bäst när den tredje medlemmen Christian Albinsson är frånvarande. Han är TV4-mässig i kubik. Leifby och hans sidekick Emil Eriksson gör alltid ett bra jobb och kompletterar varandra med kvickhet, kunskap och intresse för gästen och ämnet.

Håll utkik efter avsnittet som spelas in under kommande Idrottsgalan. Alltid kul intervjuer med ibland något småfulla kända idrottspersonligheter.
Citera
2020-01-19, 15:32
Medlem
Jag har lyssnat ikapp väldigt många avsnitt nu. Började med de ämnen som jag gillar men tycker alla avsnitt är kul. Leifby och han som låter som Leifby passar som handen i handsken för denna podcast.

Skulle vilja ha en timme när Leifby bara rabblar klassiska TextTV-namn att somna till. "Luc Robitallie, Johan Witehall, Bernard Langer..."
Citera
2020-01-20, 00:28
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har lyssnat ikapp väldigt många avsnitt nu. Började med de ämnen som jag gillar men tycker alla avsnitt är kul. Leifby och han som låter som Leifby passar som handen i handsken för denna podcast.

Skulle vilja ha en timme när Leifby bara rabblar klassiska TextTV-namn att somna till. "Luc Robitallie, Johan Witehall, Bernard Langer..."
Det hade han gillat själv också.

Sen finns segment i podden som är mindre intressanta. T ex Prispallen.se
Citera
2020-08-02, 13:15
Medlem
thesyss avatar
Någon som vet var jag kan höra avsnitt 149 i sin helhet? Hittar bara 15 min teaser.
Citera
2020-08-02, 13:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Någon som vet var jag kan höra avsnitt 149 i sin helhet? Hittar bara 15 min teaser.

Det är väl inlåst på Patreon tror jag:

https://www.patreon.com/snettinatbakat
Citera
2020-10-08, 22:17
Medlem
snillet_1s avatar
Om ni som jag har märkt att gratisavsnitten försvann från feeden som de hade så beror det på att de är flyttade till nya som kan hittas i länken:

https://twitter.com/snettinatbak/sta...93431027990529
Citera
2022-12-01, 10:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Är det någon som betalar för Snett inåt bakåt och i så fall på vilken medlemsnivå? Känner ni att det är värt det?

Jag hade förmodligen gjort det om jag sluppit den där tredje tönten vars namn jag till min egen lycka förträngt… nä, där kom det upp i huvet: Christian!

Lyssnade på ett gratisavsnitt häromleden och då hade kulturalibit lagt till sig med nån töntig stockholmska ovanpå sin göteborgsdialekt. Det får ju finnas gränser!

Marcus Leifby är en klippa som alltid lyckas vara både balanserad, lugn, intelligent och kvick. Bara att ta lärdom, alla poddare!

För övrigt anser jag ännu en gång att moderator ska döpa om tråden till just Snett inåt bakåt (för det har den hetat ett bra tag nu).
Citera
2022-12-21, 15:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är det någon som betalar för Snett inåt bakåt och i så fall på vilken medlemsnivå? Känner ni att det är värt det?

Jag hade förmodligen gjort det om jag sluppit den där tredje tönten vars namn jag till min egen lycka förträngt… nä, där kom det upp i huvet: Christian!

Lyssnade på ett gratisavsnitt häromleden och då hade kulturalibit lagt till sig med nån töntig stockholmska ovanpå sin göteborgsdialekt. Det får ju finnas gränser!

Marcus Leifby är en klippa som alltid lyckas vara både balanserad, lugn, intelligent och kvick. Bara att ta lärdom, alla poddare!

För övrigt anser jag ännu en gång att moderator ska döpa om tråden till just Snett inåt bakåt (för det har den hetat ett bra tag nu).
Jag tycker att christian verkar riktigt sympatisk och att han bidrar med energi och dynamik i avsnitten. Leifby däremot tycker jag kan vara för mycket leifby ibland. Det otroliga är att han bara är 2 år äldre än christian, han känns 15 år äldre. Om någonting har hänt efter 1995 så minns han det inte i 9 av 10 fall, " det minns jag faktiskt inte alls". Allting ska handla om vad som hände mellan 1985-1995. I senaste avsnittet om helg tv tablån så tog Leifby så klart avstamp i 1987s tablå. Trots att den tredje medlemmen patrick bara var 1 år och christian bara 6 år det året.
Citera
2022-12-21, 15:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Som svar på frågan om det är värt det så tycker jag det utan tvekan. Jag tycker att det ganska klart är sveriges bästa podd och jag ser knappast någon försämring, snarare tvärt om. Herman dill har varit med mycket senaste året och är fantastiskt bra som avbytare till christian. Podden behöver någon med hermans/christians energi. Avsnitten med bara patrick och leifby tycker jag är sämre, även om jag nog tycker att patrick är den bästa medlemmen i podden.
Citera
2022-12-21, 16:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Som svar på frågan om det är värt det så tycker jag det utan tvekan. Jag tycker att det ganska klart är sveriges bästa podd och jag ser knappast någon försämring, snarare tvärt om. Herman dill har varit med mycket senaste året och är fantastiskt bra som avbytare till christian. Podden behöver någon med hermans/christians energi. Avsnitten med bara patrick och leifby tycker jag är sämre, även om jag nog tycker att patrick är den bästa medlemmen i podden.

Är Patrick någon ny förmåga som jag har missat eller tänker du på Emil Eriksson?
Citera
2022-12-21, 18:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är Patrick någon ny förmåga som jag har missat eller tänker du på Emil Eriksson?
Haha var fick jag Patrick ifrån? Ja jag menar Emil så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in