2020-01-07, 21:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Så för att få fortsätta att ljuga för dig själv om rymdens existens måste du få in mig i en diskussion om tryck och försöker att locka mig med tokiga påståenden. Lev med din lögn istället!
Jag tänker inte hjälpa dig att må bättre.
Tråden handlar om jordens form, inte vad trycket är här eller vid ISS eller vid Venus.
Citera
2020-01-07, 21:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bevisen finns inte, det är så jag vet det. Jag har letat efter bevisen och inte funnit dem, de kan således inte vara verkliga.
Det är en lögn. Bevisen finns.
Citera
2020-01-07, 21:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nu hjälper ditt ego dig med att avfärda mig. Du kan inte bevisa din rymd. Ledsen!
Mitt ego har inte att göra med att du inte kan påvisa att stigande höjd inte innebär fallande tryck.
Citera
2020-01-07, 21:33
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Jag har sett det. Stjärnfall. Meteorer. Norrsken. När ett objekt krockar med ett annat objekt, resulterar det i friktion?

Precis som i klippet jag länkade med 7 raketer som slår i domens tak
Citera
2020-01-07, 22:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hissen går 200 meter upp, och därefter antar du resten. Går hissen hela vägen upp!
Flygplan går ända upp till 10 000 meters höjd och på väg ner känns det som om trumhinnorna är på väg att flyga ur öronen och då är det ändå en bråkdelar av den verkliga tryckskillnaden man upplever eftersom tryckkabinen tar bort en stor del av trycket. Vill du påskina att trycket plötsligt skulle börja stiga igen och sedan sluta i en gigantisk dome så är det du som har bevisbördan.

Citat:
Jag förstår och håller med. Men det säger ju inget om att ljuset vi ser är där vi ser det, kan vara en fokuspunkt.
Fast en fokuspunkt eller en sol som strålar med eget ljus påverkar inte det faktum att den skulle vara ovan horisonten dygnet runt om jorden är platt. En sol som går upp och ser ut att röra sig i jämn fart över himlen oavsett var på jorden du står går inte ihop med en platt jord oavsett om solen är en fokuspunkt eller lyser av sig självt.
Citera
2020-01-07, 23:06
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Enkel fråga: har du bevis för tryck bredvid vakuum?
Det är dags för dig att avliva den här sega halmgubben. Ingen påstår att tryck kan existera bredvid vacuum utan barriär.
Citera
2020-01-08, 00:08
Medlem
madtops avatar
En massa innehållslöst chattade raderat.
Försök höja nivån och låt bli att skriva inlägg om ni inte har något vettigt att säga.
/Moderator
Citera
2020-01-08, 17:55
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Precis som i klippet jag länkade med 7 raketer som slår i domens tak

Ingenting krockar men nånting i de klippen vilket bevisats till fullo. Det ser inte ens ut som att något kolliderar med något. Ännu en lögn från din sida. Så här ser det ut när saker kolliderar med saker. Inte alls vad man ser i ditt klipp. Eller hur?

https://www.youtube.com/watch?v=b_sO1SDXv10
Citera
2020-01-09, 22:23
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ingenting krockar men nånting i de klippen vilket bevisats till fullo. Det ser inte ens ut som att något kolliderar med något. Ännu en lögn från din sida. Så här ser det ut när saker kolliderar med saker. Inte alls vad man ser i ditt klipp. Eller hur?

https://www.youtube.com/watch?v=b_sO1SDXv10

Kollision front on nej. Snarare mjuklandning mot ngt vattenaktigt sen släpas de längs med kanterna.

Mkt konstigheter med de där videos.
Citera
2020-01-10, 03:40
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Kollision front on nej. Snarare mjuklandning mot ngt vattenaktigt sen släpas de längs med kanterna.

Mkt konstigheter med de där videos.

Det är absolut ingenting konstigt med de där klippen. Du bara förstår inte vad man ser. Förklara istället varför man inte ser exakt samma sak vid varje raketstart. Här är en annan helt normal start. Var är din ostkupa?

https://youtu.be/wbSwFU6tY1c?t=1308
Citera
2020-01-10, 08:09
Moderator
Länkpost raderad. Se den klistrade tråden (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet! om att posta inlägg med länktips utan att förklara vad de innehåller.

Frågor om modereringen ska INTE göras i tråden där det är off topic, ta det i PM.

/Moderator
Citera
2020-01-10, 10:13
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Det är absolut ingenting konstigt med de där klippen. Du bara förstår inte vad man ser. Förklara istället varför man inte ser exakt samma sak vid varje raketstart. Här är en annan helt normal start. Var är din ostkupa?

https://youtu.be/wbSwFU6tY1c?t=1308

So real that it looks fake som elon musk sade

Varför ser man reflektioner av moln på tesla vindrutan när den ska vara i rymden.

Ett av många frågetecken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in