2020-01-07, 20:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det fetade: här erkänner du att du inte har bevis.
Jo jag behöver bara åka 200 meter upp för att bevisa att olika tryck kan existera utan barriär och dra inte valsen om atmosfär bredvid tomrum. Detta existerar självklart inte.
Citat:
Vad är skillnaden på fysiskt och ickefysiskt ljus?
Skillnaden är att ickefysiskt ljus inte existerar. Alltså kan solen inte vara ett metafysiskt objekt då bara fysiska objekt kan skapa ljus.
Citera
2020-01-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jo jag behöver bara åka 200 meter upp för att bevisa att olika tryck kan existera utan barriär och dra inte valsen om atmosfär bredvid tomrum. Detta existerar självklart inte.
Hissen går 200 meter upp, och därefter antar du resten. Går hissen hela vägen upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skillnaden är att ickefysiskt ljus inte existerar. Alltså kan solen inte vara ett metafysiskt objekt då bara fysiska objekt kan skapa ljus.
Jag förstår och håller med. Men det säger ju inget om att ljuset vi ser är där vi ser det, kan vara en fokuspunkt.
Citera
2020-01-07, 20:09
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Skulle du gå in på en betygsatt laboration och ge dig på konststycket att skapa vakuum(extremt lågt tryck) bredvid atmosfär och på så vis demonstrera att jorden med atmosfär snurrar i rymdens vakuum(extremt låga tryck)?

Nej det skulle du inte. Istället försöker du avleda och misskreditera och såklart att ljuga för dig själv.
Fantastiskt! Mera!

Du skulle ju inte diskutera mer med mig? Kunde du inte hålla dig borta?

Istället för att berätta vad tryck är enligt dig så avleder du denna grundfråga med att hela tiden ta upp något annat.

Hur skulle du ens kunna göra experimentet du tar upp. Existerar det ens något som heter tryck. Du har ju enbart blivit lärd av andra att tryck existens. Du kan ju inte ens förklara vad tryck är.

Och hur vet du att jag diskuterar med mig, det är enbart antagande från din sida. Du har inga bevis på att jag skriver denna text. Du ljuger bara för dig själv.
Senast redigerad av Jazzil 2020-01-07 kl. 20:13.
Citera
2020-01-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Enkel fråga: Har du funderat på att svara på några frågor?
Sjunker lufttrycket vid stigande höjd? Svar: ja.

Finns det bevis för tryck bredvid vakuum? Svar: nej.

Finns rymden? Svar: kanske men det finns inga bevis för att rymden skulle existera.

Frågan om sjunkande lufttryck är bara retorisk för att rädda den älskade rymden. Ni fortsätter att ljuga för er själva.
Citera
2020-01-07, 20:23
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Detta är typisk argument för globjorden. Tidsspannet och avstånden ska vara så långa och stora att man inte kan greppa det, individen ska känna sig opåverkad av skeendet tids och avståndsmässigt. Om en miljard år har jorden saktat ned med 1km/h pga av fiktiv friktion i ett fiktivt extremt lågt tryck(vakuum) osv. Nu heter det inte längre vakuum utan extremt lågt tryck, förut vad det att vakuum inte var just vakuum.

Nedan är ett exempel på denna propaganda som globjorden kör med. Carl Sagan, ett namn inom globjordspropaganda som bl a TV program i USA beskrivande dessa lögner, upprepar millions, billions, trillions. Allt spekulation, dock mycket underhållande.

https://www.youtube.com/watch?v=HZmafy_v8g8&t=86s
Tänker du svara på hur du vet att det är lögner?
Citera
2020-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Istället för att berätta vad tryck är enligt dig så avleder du denna grundfråga med att hela tiden ta upp något annat.

Hur skulle du ens kunna göra experimentet du tar upp. Existerar det ens något som heter tryck. Du har ju enbart blivit lärd av andra att tryck existens. Du kan ju inte ens förklara vad tryck är.

Och hur vet du att jag diskuterar med mig, det är enbart antagande från din sida. Du har inga bevis på att jag skriver denna text. Du ljuger bara för dig själv.
Nej, grundfrågan är om du har bevis för att rymden finns. Det har du inte. Men för att du med framgång ska kunna bedra dig själv om att rymden finns så måste du hitta något på mig som gör att du kan avfärda mig. Du hittar inget och med det så gör jag det svårt för dig att ljuga för dig själv.
Citera
2020-01-07, 20:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Finns det bevis för tryck bredvid vakuum? Svar: nej.
Svar: nej, eftersom vakuum inte existerar.

Citat:
Finns rymden? Svar: kanske men det finns inga bevis för att rymden skulle existera.
Fallande atmosfärstryck med stigande höjd leder till rymd. Om du inte kan påvisa att tryckminskningen på något sätt plötsligt upphör.

Citat:
Frågan om sjunkande lufttryck är bara retorisk för att rädda den älskade rymden. Ni fortsätter att ljuga för er själva.
Nej. Det går att mäta.
Citera
2020-01-07, 20:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Sjunker lufttrycket vid stigande höjd? Svar: ja.
Citat:
Frågan om sjunkande lufttryck är bara retorisk för att rädda den älskade rymden.
Du får svara på din egen fråga.
Citera
2020-01-07, 20:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, eftersom det saluförs som bevis men visar sig vara falskt. Lögner.
Det är Vad du påstår. Det förklarar inte hur du vet det. Eftersom du inte vet om bevisen finns i verkligheten.
Citera
2020-01-07, 20:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Retorik.
Nej, ett faktum. Om du inte kan visa att vakuum existerar.

Citat:
Omvänd bevisbörda.
Nej, du påstår att fallande tryck inte blir samma tryck som i rymden.

Citat:
Utför mätningen då!
Redan gjort, men du vet ju inte om det skett i verkligheten.
Citera
2020-01-07, 20:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nej, grundfrågan är om du har bevis för att rymden finns. Det har du inte. Men för att du med framgång ska kunna bedra dig själv om att rymden finns så måste du hitta något på mig som gör att du kan avfärda mig. Du hittar inget och med det så gör jag det svårt för dig att ljuga för dig själv.

Vi pratar tryck, så länge du inte kan redogöra vad du anser tryck är för något kan vi inte prata om tryck kan existera i rymden eller inte. Men det finns ju inget som tryck, tryck existerar inte. Det är bara ett antagande från din sida att tryck existerar. Du har ingen bevis att tryck ens existerar.
Citera
2020-01-07, 20:52
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ja, eftersom det saluförs som bevis men visar sig vara falskt. Lögner.

En lögn eller att tala/skriva falskt är att medvetet framläggande något som du vet inte stämmer.
Om allt du påstår vara är lögner måste du alltså veta sanningen... annars vet du inte om det är en lögn eller en gissning vi pratar om.

Och hur vet du sanningen? Så upp till behöver, berätta exakt allt vad som är lögn enligt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in