2020-01-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du hört talas om vållande till annans död, det kräver inte uppsåt.

Jo, det har jag. Hävdar du att rättsväsendet generellt sett inte bryr sig om uppsåt?
Citera
2020-01-09, 14:34
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jodå, värnplikt har jag hört talas om. Vi män har haft det i nästan 100 år och jag har aldrig hört en karl uttrycka att den vill byta bort sin rösträtt för att slippa värnplikt. Har du? Inte heller har jag hört Israeliska kvinnor uttrycka att de vill byta bort sin rösträtt mot att sippa värnplikten. 100 år är ca 3 generationer. De kvinnor som gör lumpen då kommer givetvis tycka att det är hur normalt som helst. Deras mammor och mormödrar gjorde ju samma sak.
Föreslå gärna obligatorisk värnplikt, så får du höra sanningen.
"Kvinnohatare".

Det är skillnad på könen, men den är större i retoriken mellan normala och feminister som inte kan se kvinnor som annat än offer för patriarkatet fast det är männen som offrar sina liv för deras trygghet.
Citera
2020-01-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Föreslå gärna obligatorisk värnplikt, så får du höra sanningen.
"Kvinnohatare".

Det är skillnad på könen, men den är större i retoriken mellan normala och feminister som inte kan se kvinnor som annat än offer för patriarkatet fast det är männen som offrar sina liv för deras trygghet.

Höra vilken "sanning"? Att kvinnor hellre blir av med sin rösträtt än att mönstra eller att vissa inte vill ha allmän värnplikt? Det finns gött om karlar som inte vill ha det heller.

Det jag kan konstatera är att andra länder har värnplikt även för kvinnor (Israel t.ex.) och jag har aldrig hört någon av dem propagera för att få sin rösträtt slopad i utbyte mot att de slipper mönstra. Har du?
Citera
2020-01-09, 15:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo, det har jag. Hävdar du att rättsväsendet generellt sett inte bryr sig om uppsåt?

Nej det skrev jag inte, i fallet om du dödar en person avgör t.ex. uppsåtet vilken brottsrubricering som kan bli aktuell, vållande till annans död, dråp, mord.
Citera
2020-01-09, 15:41
Medlem
Citat:
Nej det skrev jag inte, i fallet om du dödar en person avgör t.ex. uppsåtet vilken brottsrubricering som kan bli aktuell, vållande till annans död, dråp, mord.

Det sa jag inte att du skrev heller. Jag frågade dig bara ifall du hävdar det. Då hänger vi med varandra
Citera
2020-01-09, 18:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är som sagt var konsekvenserna man är ansvarig för även om det inte är uppsåtligt. Det är nästan en förvärrande omständighet om man inte förstår konsekvenserna av sina handlingar då låter det inte som man är mogen nog att vara myndig och ha rösträtt. Tack för att du belyste den aspekten också, det låter som vi båda blir mer övertygade om fördelarna med att omyndigförklara kvinnor.

Och majoriteten av männen. Glöm inte majoriteten av männen. De röstade också för massinvandring.
Citera
2020-01-09, 20:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och majoriteten av männen. Glöm inte majoriteten av männen. De röstade också för massinvandring.

Detaljer, detaljer...
Citera
2020-01-09, 20:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Om enbart männen hade rösträtt skulle vi inte haft den här regeringen.
Citera
2020-01-09, 20:25
Medlem
Citat:

Vi hade inte haft demokrati heller..
Citera
2020-01-09, 20:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vi hade inte haft demokrati heller..

Fel
Citera
2020-01-09, 20:32
Medlem
Citat:
Fel

Nej.

På vilket sätt är det fel?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-09 kl. 21:10.
Citera
2020-01-09, 21:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Majoriteten av männen röstade för massinvandring så om vi verkligen vill komma åt problemet med massinvandring så ska män och kvinnors rösträtt dras in.

Männen röstade fel sorry. Bort med deras rösträtt.

Dumt att chansa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in