Hej jag har en fråga angående Hårddiskar dess namn, vart dess namn ska visas, volyminformation och hur/var det ska kunna ses i Windows 10, och information om hårddisken (delar av datorn var färdig monterade ifrån köpet ifrån webbhallen) jag själv efter har stoppat i en CD läsare/brännare (ej inkopplad nu), 1 SSD och 1 HDD
Länken i posten är en skärmdump på de 5 programmen/fönsterna som jag undrar om hårddiskarnas namn i sam volyminformation. Jag kommer att färgkoda varje fönster och med siffra.
BILD LÄNK->
http://www.bilddump.se/bilder/202001...11.208.253.png
RÖD I programmen/fönstret
Enhetshanteraren ( bild 1) Så Har vi den förmonterade Samsung ssdn på 120 gb. Som står utskrivet.
Men de 2 hårddiskarna som jag installerat som jag antar står/visas under har inget namn eller information som den övre har och dessa 2 är 2 olika (om det ska visas här), Det ska vara en HDD ifrån Seagate på 1TB och en Kingston SSD på 240GB,
Så varför det visas 2 av exakt samma med samma namn ST1000DM003-1SB102 som förövrigt är en tillverkarbeteckning som en vanlig svensson inte förstår...
GRÖN I programmet/fönstret
Diskhantering (bild 2) finns alla hårddiskar med och dem är installerade partitionerade eller vad det hette (glömt) ser allt rätt ut?
GUL I programmet/fönstret "
Den här datorn" (bild 3)
finns och visa och fungerar dem i.
ORANGE I programmet/fönstret
Egenskaper I fliken Volymer för Samsuns SSd 120gb och ST1000DM003-1SB102 så visas/står varken information om
Disk:
Typ:
Status:
Partitionstyp:
Etc alla fäll här är tomma som syns på bilden (bild 5), sak det vara så?
BLÅ I programmet/fönstret
Egenskaper för HDD1 (E

(bild 4) Om jag går in på egenskaper på alla de 3 listade diskarna ifrån Diskenheter (bild 1) och går till fliken Maskinvara har alla 3 samma utseende exakt som (bild 4) visar ska det vara så eller borde varje enskild hårddisk enbart stå listad i fliken Maskinvara?
Hoppas jag har gjort och skrivit detta väldigt utförligt och snyggt så det är förståeligt vad som jag undrar över!
Tackar så mkt på förhand för all hjälp!