2020-01-09, 19:21
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var nog bara en av grejerna. Han hade även svår sömnbrist - och DET ställer till massor i hjärnan. Men det ligger säkert en hel del mer i det hela, ingen av oss har väl hunnit läsa hela bibban jag lade upp?

Nej men det verkade som det började där, nojig över att han blivit lurad på en lgh som inte finns. Att namnskyltar inte satts upp mm. Se samtalet med psykologen.
Citera
2020-01-09, 19:24
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Det var nog bara en av grejerna. Han hade även svår sömnbrist - och DET ställer till massor i hjärnan. Men det ligger säkert en hel del mer i det hela, ingen av oss har väl hunnit läsa hela bibban jag lade upp?

Tänker på en sak, det var Monica som kastade ut kniven. Killen är ju ganska skadad också. Frågan är om han försökte skada sig själv i psykosen (han pratar om att hörde skrik, det kan ha varit Monica), Monica tar kniven ifrån honom och kastar ut genom fönstret. Han hämtar en eller två till och försöker döda HENNE istället. Vilket ju lyckades.

Ja någon vittnade om att de drogs med varandra alltså att hon höll båda händer på hans underarm men att han inte försökte hugga mot henne, det tyder ju på att han försökt skära sig själv och hon förhindrat det. Sedan nya knivar och attackerat henne.
Citera
2020-01-09, 19:28
Medlem
Intressant med drogerna i blodet. Han kanske hade rätt i att han blivit förgiftad?
Oerhört sorglig historia.
Citera
2020-01-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon hade vare sig alkohol eller narkotika i blodet.

Han däremot...en jävla cocktail.
Ingen alkohol, men alla dessa droger/mediciner, vissa utskrivna av läkare mot sömnbesvär..men knappast morfin, fentanyl och ketamin.

Olanzapin
Propiomazin
Midazolam
Zopiklon
Morfin
Fentanyl
Ketamin

Han säger sig inte ta droger, men de 3 sistnämnda tror jag inte han haft på recept.
Om inte annat så är det ju livsfarligt att blanda alla dessa.
Inte helt omöjligt att denna cocktail utlöst/hjälpt till att utlösa denna psykos.
Morfin som den aktiva substansen i läkemedel skrivs ut på recept av läkare.
Citera
2020-01-09, 19:34
Medlem
Ur förhöret med Arild, Monicas bror: Arild berättar att Monica hade en väninna på Elisabethskolan som heter Bella. Bella har sagt till Monica att Joakim är en psykopat och att han inte var en bra människa för henne. Bella har också sagt till Joakim att det var oprofessionellt av honom att finna kärleken på jobbet.
Citera
2020-01-09, 19:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Jag har inte hittat något om det ännu. Men dagarna innan de är inge i vården så får han propavan och imovane utskrivet för att kunna sova lite bättre. Men om han varit ordinerad de sakerna som fanns i hans blod så borde han ju varit rätt tolerant och imovane och propavan hade väl knappt gjort skillnad. Borde väl varit Theralen eller ngt annat som inte går att missbruka/överdosera.

Såg att det
Bedöms som paranoid psykos av läkaren den 22:a. Då borde de ju redan fått svar på vad som fanns i blodet. Säger man ändå att det är en paranoid psykos fast det med stor sannorlikhet kanske är pga substanserna i blodet kortslutningen blivit? Är inte så insett i hur det rekomenderas.

De gånger jag varit i kontakt med vården har de ju aldrig velat sätta in medicin eller säga något om mitt eventuella sjukdomstillstånd ifall man varit påverkad av alkohol eller droger.

Han uppger vid intag enligt LPT att han inte använde droger. Men han kanske anser att de 3 nämnda (morfin, fentanyl, ketamin) är läkemedel...även om man själv införskaffar dessa? Antingen har han använt dessa starka narkotikaklassade medel innan eller så har han i det stressade tillstånd han befann sig pga, eller förvärrat av, insomni skaffat dessa andra medel för att sova? Och tagit alla dessa 6-7 mediciner på samtidigt. Oavsett- en sanslös cocktail.
Citera
2020-01-09, 20:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Tänker på en sak, det var Monica som kastade ut kniven. Killen är ju ganska skadad också. Frågan är om han försökte skada sig själv i psykosen (han pratar om att hörde skrik, det kan ha varit Monica), Monica tar kniven ifrån honom och kastar ut genom fönstret. Han hämtar en eller två till och försöker döda HENNE istället. Vilket ju lyckades.

Ja han försökte ta sitt liv. Han uppger att var övertygad om att han blivit förgiftad (under en tid) och ändå var döende.
Citera
2020-01-09, 20:03
Medlem
Citat:
Här kommer de första tre. Jag har inte läst dem, så jag har inte en susning om innehållet. Kommer fler strax.

https://minfil.com/1aC5KdLen3/B_11250-19_Aktbil_50_1_pdf
https://minfil.com/N1C2KbLene/B_11250-19_Aktbil_51_1_pdf
https://minfil.com/10DbK3L5n2/B_11250-19_Aktbil_52_1_pdf

Tack
Citera
2020-01-09, 20:08
Medlem
submarinen1s avatar
Vad var fullständiga namnet? Joakim...
Citera
2020-01-09, 20:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Morfin som den aktiva substansen i läkemedel skrivs ut på recept av läkare.

Säkert.

MEN inte till någon som är fysiskt frisk, och utan några smärtor. Morfin skrivs inte ut mot sömnsvårigheter.

Ej heller skrivs Fentanyl ut mot sömnsvårigheter.

Ketamin är ett narkosmedel (används tex vid sövning av hästar) och även är starkt smärtstillande och skrivs inte ut mot sömnsvårigheter.
Citera
2020-01-09, 20:20
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submarinen1
Vad var fullständiga namnet? Joakim...
L*rs Chr*ster Jo*kim Borgm*lm
Citera
2020-01-09, 20:21
Medlem
Postis-Pers avatar
Anledningen till att han hade fentanyl mm i blodet var ju för att han låg på sjukhus och hade opererats. Han var initialt nedsövd. Blodproverna togs ju efter gripande/ anhållande/ sjukhusvård.
Inget märkligt med de positiva analyssvaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in