2019-08-24, 19:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast den typen av självförvållade drogpåverkade tillstånd brukar inte ses som skäl att välja bort fängelse till förmån för rättspsyk.

Ska extremt mycket till numera för att det ska bli rättspsyk. Du måste vara bevisligen väldigt psykisk sjuk för att få det. Vi har ju t.ex fallet med mannen som mördade två st som han band ihop. Han är psykisk sjuk. Så till den grad att han inte tillåts besök av sin familj för han kan döda dom pga order i sin hjärna. Men han sitter på vanlig anstalt. Du måste vara värre än det idag för att få rättspsyk.
Citera
2019-08-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Har du någon källa på att en med psykossjukdom inte också kan ha en psykopatstörning?

Ja det har jag, men du får söka upp dina egna källor. Fråga en fackman, eller googla. Nätet är ju fullt av idioti så du kan säkert hitta motbevis också, men då stämmer det inte.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 19:13.
Citera
2019-08-24, 19:15
Medlem
En psykopat kan självklart drabbas av psykos, precis som vilken människa som helst! Vad fan är det folk sitter och säger? Psykos kan vara medicinskt utlöst bl a. Och man påstår att en psykopat inte kan få det? Han är ju inte direkt immun. Det är som att säga att han inte kan få hjärnhinneinflammation heller. Eller tumör i hjärnan.
Nej, man sitter inte inne för vård pga psykopatstörning. Men en psykopat som fått en psykos kan få vård.
Citera
2019-08-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En psykopat kan självklart drabbas av psykos, precis som vilken människa som helst! Vad fan är det folk sitter och säger? Psykos kan vara medicinskt utlöst bl a. Och du påstår att en psykopat inte kan få det? Han är ju inte direkt immun. Det är som att säga att han inte kan få hjärnhinneinflammation heller. Eller tumör i hjärnan.
Nej, man sitter inte inne för vård pga psykopatstörning. Men en psykopat som fått en psykos kan få vård.

Psykossjukdom. Inte psykos. Vad är en psykossjukdom? Det är bipolär, schizofren och så vidare. De kan inte vara psykopater samtidigt nej.

Sätt dig in i vad psykopat är. De har inte känslor som oss andra brukar man säga. Det vill säga de blir inte stressade, får ångest, känner skuld, skam och så vidare. Då är det inte heller så troligt att de blir psykiskt pressade heller till den grad att de hamnar i psykiska tillstånd som psykoser.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 19:24.
Citera
2019-08-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jepp VD där. Men killen ser ju helt normal ut. Ser ju inte ut som någon killer. https://www.dermarome.se/om-oss/vart-team/

Men vad kan ha hänt? Fyllegrej som spårat ut, svartsjuka? Svårast att veta om han försvarade sig eller gick till attack?
Sidan borttagen, under uppdatering...
Citera
2019-08-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dca
Monic* har två barn, söner.

Nej, M har bara en son som är strax över 20. J har två barn sen tidigare,de är också kring 20.
Citera
2019-08-24, 19:23
Medlem
Rodjas avatar
[quote=bradgardsindianen|68485932]Sveriges mest kända psykopater Martin Jonsson och hans bror, den så kallade järnspettsmannen, har ju haft en för djävlig uppväxt. Med ensamstående mamma och någon ström av missbrukande våldsamma styvpappor. Jag tror inte Bobby skulle växt upp till en trevlig man om inte styvpappan genom moderns passivitet och likgiltighet kunde ha ihjäl honom på ett utdraget och förnedrande tortyrliknande sätt.
Inte fyraåriga Michael från Tyskland heller
https://mobil.kuriren.nu/nyheter/fyraaringen-blev-fastbunden-i-trad-over-natten-9044926.aspx

Även om det var oftast kanske var styvfäderna som misshandlade och förnedrade Bobby och Michael så kan man ju inte blunda för att mödrarna genom valet av undermåliga partners utsätter sina barn för kränkande behandling. De frånvarande fäderna är kanske sårande men inte en direkt omedelbar fara för barnet.[/QUOTET]

Tänker lite i samma banor som du gör, att frånvarande fäder är nog sårande, men också en missad pusselbit i ett barns uppväxt.

Det finns ju också forskning på att nya män som kliver in i kvinnors liv, är en högre riskfaktor för barnen men även kvinnan, vad gäller sexövergrepp mm. Men NATURLIGTVIS långt ifrån alla. Det beror på kvinnans psykologiska stabilitet också. Men många kvinnor som är svaga i det hänseendet tenderar att släppa in män från ett större spektrum av val av män, än vad kvinnor med integritet gör. Har man barn och tar in en ny partner i tillvaron har man ett extra ansvar. Män som kvinnor.

Nu vet jag inte MGM:s historia alls, så det här svaret kanske är OT. Men bara ett svar och ett medhållande på ditt inlägg.
Citera
2019-08-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Psykossjukdom. Inte psykos. Vad är en psykossjukdom? Det är bipolär, schizofren och så vidare. De kan inte vara psykopater samtidigt nej.
Du vet att det finns medicinutlöst psykos va? Och narkotikarelaterad?
Citera
2019-08-24, 19:28
Medlem
Citat:
Du vet att det finns medicinutlöst psykos va? Och narkotikarelaterad?

Jag fick en fråga om en människa med en psykossjukdom kan vara psykopat ja. Och då svarade jag nej, för de kan de inte. Hur trög är du?
Citera
2019-08-24, 19:30
Medlem
Citat:
Jag fick en fråga om en människa med en psykossjukdom kan vara psykopat ja. Och då svarade jag nej, för de kan de inte. Hur trög är du?
Om en psykopat kan vara bipolär eller ha schizofreni, det har jag ingen aning om. Men psykoser betyder inte att de har en sjukdom där en av symptomen kan vara psykos.

Då tror jag vi är överens.
Citera
2019-08-24, 19:31
Medlem
Citat:
Om en psykopat kan vara bipolär eller ha schizofreni, det har jag ingen aning om. Men psykoser betyder inte att de har en sjukdom där en av symptomen kan vara psykos.

Nej du har uppenbarligen ingen aning om det.
Citera
2019-08-24, 19:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Nej du har uppenbarligen ingen aning om det.
Såklart kan psykopater också ha en psykossjukdom. En olycka behöver inte alltid komma ensam. Nog om det, vi får väl se vad som vaskas fram när han utreds...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in