2020-01-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Sorry, men där har du fel...det är inte Herr Kommun.. utan Herr Egenföretagare.
Jag väljer själv hur jag disponerar min tid..

1. Jag är för yttrandefrihet.. så bara kör på
2. Inte Zlatans roll att rädda kommunens usla finanser.. han är fotbollspelare
3. Ingen synpunkt om han flyttar till ett skatteparadis... du vet väl att det inte är olagligt att flytta till länder med lägre skatt än Sverige (och de är ganska många)? (Det gjorde även Björn Borg, Ingemar Stenmark, Kamprad mfl).. med den förmögenheten Zlatan har vore han dum om han INTE gjorde det.
Men du ska veta hut pojk.Kan väl icke relatera/nämna Zlatans namn i samma anda som dessa hjältar.Dem har rätten o smita pga sitt NAMN (ironi)kanske!
Citera
2020-01-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Nja. Jag antar att ni har en del marodörer även i Stockholm.
Riksdagen ligger ju där.
Härligt pack nere i södra Sverige,Svensk inavel blandat med babbe inavel kan ju inte slå fel.Inte konstigt att dessa gossar ej ser felet i deras beteende.
Citera
2020-01-09, 13:44
Medlem
Citat:
Missade frågan om jag håller på MFF... , JA jag är 100% MFF:are och går på våra matcher.. inte alla men en hel del när möjligheten finns. Om du undrar om jag hör till de mest inbitna fansen vars hela liv kretsar kring fotboll så är svaret NEJ.

Det stämmer, Jag försvarar Zlatan väldigt hårt för att få en balanserad motpol till alla er hatande fånar som blandar in irrelevanta saker och kopplar det till en av våra bästa fotbollsspelare någonsin.

1. Zlatan har ett samhällsansvar och bör direkt bidra till att förbättra Malmö kommuns ekonomi och Sveriges export (japp, så skriver ni.. följ tråden längre bak)
2. Zlatan är svikare.. trots att han aldrig bett om statyn samt att han lämnade MFF för 18 år sedan (ja så längesedan var det)
3. Gällande Hammarby aktierna så "investerade sig" Zlatan aldrig in i den klubben.. försök förstå att ägarna till Galaxy även ägde en del av Hammarby och ville förmodligen bli av med dessa skit-aktier och troligtvis gav bort aktierna till Zlatan som någon bonus (så funkar affärsvärlden.. allt är inte "cash").
4. Ni väger varje ord han säger.... spolar gärna tillbaka allt han sagt och analyserar på atomnivå. Ställ er frågan om era svar alltid är genomtänka och om de hade tålt att synas på samma sätt.

Zlatan är tack och lov mänsklig. Kräv inte av andra det ni själva inte hade klarat av att leverera.
Kunde inte ha sagts bättre detta.Saklig och kunnig.
Citera
2020-01-09, 13:49
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Missade frågan om jag håller på MFF... , JA jag är 100% MFF:are och går på våra matcher.. inte alla men en hel del när möjligheten finns. Om du undrar om jag hör till de mest inbitna fansen vars hela liv kretsar kring fotboll så är svaret NEJ.

Det stämmer, Jag försvarar Zlatan väldigt hårt för att få en balanserad motpol till alla er hatande fånar som blandar in irrelevanta saker och kopplar det till en av våra bästa fotbollsspelare någonsin.

1. Zlatan har ett samhällsansvar och bör direkt bidra till att förbättra Malmö kommuns ekonomi och Sveriges export (japp, så skriver ni.. följ tråden längre bak)
2. Zlatan är svikare.. trots att han aldrig bett om statyn samt att han lämnade MFF för 18 år sedan (ja så längesedan var det)
3. Gällande Hammarby aktierna så "investerade sig" Zlatan aldrig in i den klubben.. försök förstå att ägarna till Galaxy även ägde en del av Hammarby och ville förmodligen bli av med dessa skit-aktier och troligtvis gav bort aktierna till Zlatan som någon bonus (så funkar affärsvärlden.. allt är inte "cash").
4. Ni väger varje ord han säger.... spolar gärna tillbaka allt han sagt och analyserar på atomnivå. Ställ er frågan om era svar alltid är genomtänka och om de hade tålt att synas på samma sätt.

Zlatan är tack och lov mänsklig. Kräv inte av andra det ni själva inte hade klarat av att leverera.
Man märker att bland supportrar oavsett klubbtillhörighet finns det en förståelse för reaktionen.
Även bland diverse fotbollsexperter som följer allsvenskan i poddar och dylikt.
Och som du skriver - brinner du inte för MFF. Det är därför vi ser olika på det hela.

Svar på punkt 1. Jag har inte skrivit att han borde bidra ekonomiskt.
Svar på punkt 3. En miljardär behöver inte ta emot aktier i Hammarby. Han gjorde det inte under pistolhot.
Han har själv skapat denna kalabalik. Om det sen beror på att han skiter i det, eller är allmänt korkad.
Jag har ingen aning.
En normalbegåvad person borde dock kunna förutse konsekvenserna av detta handlande.

Han är bra på fotboll det är riktigt.
Men hans hjärna är jag inte så imponerad av.
Han har nog nickat lite för många bollar i sitt liv + missat för många lektioner.

Hans kaxiga attityd som du verkar gilla, tyckte även jag i början på hans karriär var charmig.
I dag är det bara tröttsamt, som en gammal hackig grammofonskiva.
Cassius Clay version light. Det funkar tills man blir knockad.
Citera
2020-01-09, 13:54
Medlem
Har en känsla av att alla bara väntade på att Zigenaren skulle begå ett stort misstag.Dvs misstag ur deras(perspektiv)
Hade aldrig hänt om detta avsåg Rosenberg,Janson m.m. Dessa gossar är ju deras egna,dem skall ej vidröras.
Citera
2020-01-09, 14:03
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Nej då ni hade åkt ur och spelade i superettan.Han har verkligen inte hjälp till.Haha snacka om låg sanningshalt.Men personligen tycker jag att han förtjänade detta,han är en äcklig svin.Men Malmö hade inte vart där dem är om inte det var för Zlatan.
Det är du som inte kan läsa innantill.
Ekonomin var dålig 2011.
Vilket vi sedan rättat till tack vare framgångar på planen.
Som givetvis vår hjälte Markus Rosenberg haft en stor del i.
Vilket borde belönas med världens högsta staty.
Citera
2020-01-09, 14:04
Medlem
Citat:
Man märker att bland supportrar oavsett klubbtillhörighet finns det en förståelse för reaktionen.
Även bland diverse fotbollsexperter som följer allsvenskan i poddar och dylikt.
Och som du skriver - brinner du inte för MFF. Det är därför vi ser olika på det hela.

Svar på punkt 1. Jag har inte skrivit att han borde bidra ekonomiskt.
Svar på punkt 3. En miljardär behöver inte ta emot aktier i Hammarby. Han gjorde det inte under pistolhot.
Han har själv skapat denna kalabalik. Om det sen beror på att han skiter i det, eller är allmänt korkad.
Jag har ingen aning.
En normalbegåvad person borde dock kunna förutse konsekvenserna av detta handlande.

Han är bra på fotboll det är riktigt.
Men hans hjärna är jag inte så imponerad av.
Han har nog nickat lite för många bollar i sitt liv + missat för många lektioner.

Hans kaxiga attityd som du verkar gilla, tyckte även jag i början på hans karriär var charmig.
I dag är det bara tröttsamt, som en gammal hackig grammofonskiva.
Cassius Clay version light. Det funkar tills man blir knockad.
Så att han gjorde ett fel (iför sig en grov sådan)tycker du rättfärdigar all skit o svek han fått av alla i Malmö.Tycker du det?Snacka om dubbelmoral alltså.
Citera
2020-01-09, 14:05
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Så att han gjorde ett fel (iför sig en grov sådan)tycker du rättfärdigar all skit o svek han fått av alla i Malmö.Tycker du det?Snacka om dubbelmoral alltså.
Ja. Han lär inte delta i fler ceremonier på vår arena.
Citera
2020-01-09, 14:07
Medlem
Citat:
och än en gång.. är det en fotbollspelares uppgift att påverka export, sjukskrivningar mm?

Men.. är man hatare gäller det att hitta andra argument än själva fotbollsspelandet.

Seså.. tillbaka till jobbet nu.. din arbetsgivare betalar inte dig för att hänga på Flashback... du har en pension att knega ihop.
Nu var det inte jag som hävdade en fotbollsspelares positiva inverkan på samhället utan det var en fråga till dem som påstår att de har det.
Citera
2020-01-09, 14:10
Medlem
Citat:
Det är du som inte kan läsa innantill.
Ekonomin var dålig 2011.
Vilket vi sedan rättat till tack vare framgångar på planen.
Som givetvis vår hjälte Markus Rosenberg haft en stor del i.
Vilket borde belönas med världens högsta staty.
Haha snacka om att vara (blåögd)av det jag har kunnat läsa av alla inlägg,så är känslan att det är för mycket inavel ner i söder tyvärr.Hade Rosenberg vart en sån hjälte hade han tackat nej till kaptensbindeln ner dem erbjöd han detta.Var ju Gishe som var lagkapten då,en skadad Gishe.Hade han vart en stor lagkamrat/spelare så skulle det första han gjort varit att lämna tillbaka den till Gishe när han var tillbaka.Din hjälte Rosenberg,haha.
Citera
2020-01-09, 14:10
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Egentligen är det bara att hissa ner statyn på nätterna och upp den på dagarna.
En sådan installation är enkel att göra, visst det kostar en liten slant. Men en hiss till statyn är betydligt lägre än bevakning. Kanske räcker det med att statyn visas på matchdagar ?

Men det bästa, billigaste och enklaste är dock att han får stå ifred för klåfingriga och omogna Malmöbor. Övriga Malmöbor har vett på att bete sig.
Bor du i Malmö?
Här skjuts folk i dagsljus utanför dagis.
Du kanske skulle bekymra dig mer över att internationella ligor rånar stackars värnlösa 90+ åldringar i Malmö än en fascistisk staty över en dåre.
Citera
2020-01-09, 14:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Tradition att förstöra den? Snarare så har vi i Stockholm fått ännu mer motivation till att se efter statyn och behandla den med respekten den förtjänar. Något som inavlet i söder inte klarade av.

Jaha, det var därför den inte fick stå utanför Friends, för ni visar den respekt den förtjänar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in