2020-01-09, 13:05
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Tradition att förstöra den? Snarare så har vi i Stockholm fått ännu mer motivation till att se efter statyn och behandla den med respekten den förtjänar. Något som inavlet i söder inte klarade av.
Nja. Jag antar att ni har en del marodörer även i Stockholm.
Riksdagen ligger ju där.
Citera
2020-01-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Jag bryr mig nämnvärt (om vad som pågår i Sverige) men det är så tydligt att du inte förstår något av vad ett supporterskap innebär. Dom som gjort detta har avgudat sin "malmöson" sedan barnsben. Det handlar om ett obeskrivligt svek sett utifrån deras perspektiv. Jag skyr malmö samt mff men jag förstår och respekterar deras agerande!
Så en person som avgudar sin tjej,dödar henne för att hon var otrogen.kommer du att förstå och respektera agerandet?Härligt synvinkel du har på saker och ting.
Citera
2020-01-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Men sluta, vad patetisk du är! Ge mig en anledning till att vuxna män i MFF ska tillåtas bete sig som apor/3-åringar. Det spelar ingen roll om man har älskat Spice Girls, Justin Bieber, den finaste hästen på ridskolan eller Prins Carl-Philip sen barnsben, normala människor går ändå inte ut och mordhotar Geri Halliwell för att hon inte vill återförenas med Spice Girls eller Carl-Philip för att han gift sig med Sofia.
Zlatan är för helvete en människa och inte ett jävla objekt dom här rasisterna äger bara för att dom ”älskat” honom.
Dom får bete sig som vuxna precis som alla andra. Fotboll ska inte vara nåt slags undantagstillstånd från civilisationen som du vill få det till.
För sjuhundrafemtielfte gången, han är en internationell stjärna som slog igenom utomlands, han är ingen jävla Malmö-alkis som aldrig varit utanför Skåne. Det var längesen han spelade i MFF och han hade ett helvete med supportrarna redan då, det är bara att se filmat material från den tiden.
Han investerade i ett FOTBOLLSLAG inte i ishockey. Det är fotbollen han älskar, inte Sveriges mest ökända skit-stad.
Bra sagt.
Citera
2020-01-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Hur länge tror du att den får stå där innan den sågas ner?

Egentligen är det bara att hissa ner statyn på nätterna och upp den på dagarna.
En sådan installation är enkel att göra, visst det kostar en liten slant. Men en hiss till statyn är betydligt lägre än bevakning. Kanske räcker det med att statyn visas på matchdagar ?

Men det bästa, billigaste och enklaste är dock att han får stå ifred för klåfingriga och omogna Malmöbor. Övriga Malmöbor har vett på att bete sig.
Senast redigerad av zebop 2020-01-09 kl. 13:17.
Citera
2020-01-09, 13:11
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Ja haha. MittMalmoe signaturen verkar ha Zlatan som någon sorts idol. Oavsett vad han hittar på.
Har fortfarande inte fått något svar på om han håller på MFF, går på MFF:s matcher?
Vilket spelar en viss roll.
Antagligen är han en av de där fjantarna som stod på invigningen och klappade händerna när statyn avtäcktes?
Tyckte det här med Janne Andersson (en jävligt reko person) också var jävligt lågt från Zlatan.
Som man bäddar får man ligga.

Missade frågan om jag håller på MFF... , JA jag är 100% MFF:are och går på våra matcher.. inte alla men en hel del när möjligheten finns. Om du undrar om jag hör till de mest inbitna fansen vars hela liv kretsar kring fotboll så är svaret NEJ.

Det stämmer, Jag försvarar Zlatan väldigt hårt för att få en balanserad motpol till alla er hatande fånar som blandar in irrelevanta saker och kopplar det till en av våra bästa fotbollsspelare någonsin.

1. Zlatan har ett samhällsansvar och bör direkt bidra till att förbättra Malmö kommuns ekonomi och Sveriges export (japp, så skriver ni.. följ tråden längre bak)
2. Zlatan är svikare.. trots att han aldrig bett om statyn samt att han lämnade MFF för 18 år sedan (ja så längesedan var det)
3. Gällande Hammarby aktierna så "investerade sig" Zlatan aldrig in i den klubben.. försök förstå att ägarna till Galaxy även ägde en del av Hammarby och ville förmodligen bli av med dessa skit-aktier och troligtvis gav bort aktierna till Zlatan som någon bonus (så funkar affärsvärlden.. allt är inte "cash").
4. Ni väger varje ord han säger.... spolar gärna tillbaka allt han sagt och analyserar på atomnivå. Ställ er frågan om era svar alltid är genomtänka och om de hade tålt att synas på samma sätt.

Zlatan är tack och lov mänsklig. Kräv inte av andra det ni själva inte hade klarat av att leverera.
Citera
2020-01-09, 13:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Har inget att invända mot dina 3 punkter och ditt mer sansade inlägg.

Ställde en fråga tidigare i tråden.
Går du på några matcher?
Åker du på bortamatcher?
Eller var du bara på jippomatchen mot Milan?

Tack!

1. Ja.. kanske 8-10 matcher per säsong
2. Svar nej
3. Ja ibland, jag gillar fotboll och försöker kombinera matcher med andra nöjen. Har varit på "jippomatcher" på SanSiro, Alianz Arena, Stamford Bridge, Emriates Stadium, Camp Nou, Santiago Bernabeu, Stade Roi Baudouin och Estadio Sport Lisboa... har säkert missat någon.
Citera
2020-01-09, 13:19
Medlem
Citat:
Hörde en intervjuv med Pelle Svensson f.d. VD:n och ekonomin var ganska usel i början på 2011.
se länk
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/m6L1Q0/malmo-ff-i-stor-kris--han-far-en-miljon
Sen gick vi till Europa League slutspel det året. Vilket redde upp en del.
Så Zlatan kan inte ta åt sig äran över våra framgångar.
Nej då ni hade åkt ur och spelade i superettan.Han har verkligen inte hjälp till.Haha snacka om låg sanningshalt.Men personligen tycker jag att han förtjänade detta,han är en äcklig svin.Men Malmö hade inte vart där dem är om inte det var för Zlatan.
Citera
2020-01-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag gör ett undantag den här gången, Zlatan provocerar och gör vad han vill och han behövde den här passningen, han är hatad och nu vet han om det. Det lär svida i honom.

Zlatan illa skrämd av anonyma rasister eller liknande ? Skulle inte tro det ...
Citera
2020-01-09, 13:22
Medlem
Citat:
Har du rast nu Herr Kommun?
Skönt med Flashback där vanliga personer slipper censureras eller granskas
innan man publiceras, även om det sticker i ögonen på dig.

Sluta med ditt elit tänkande.
Om personer arbetar eller tjänar 1 miljard spelar faktiskt ingen roll i det här fallet.
Det kallas demokrati, yttrandefrihet.

Zlatan är en person som tjänat mycket pengar och kommer inte bidra med en sikin till Malmös usla finanser i framtiden.
Han kommer flytta till ett skatteparadis, sanna mina ord.
Man brukar beskattas i det land man bor i. Zlatan har bott i andra länder än Sverige (och Malmö) i många år nu. Varför ska han betala till Malmö när andra malmöbor som bor utomlands inte gör det? Vad är det han är skyldig Malmö, jämfört med alla andra Malmöbor? Vem som helst i Malmö kan väl gå med i någon av stadens fotbollsklubbar, men gör det dem skyldiga Malmö något? Zlatan har spelat i MFF, men det är han som bär en stor talang för fotboll, ska han betala för den?
Citera
2020-01-09, 13:24
Medlem
Citat:
Problemet är att det inte uppväger kostnaden för de som aldrig blev Zlatan.
Kamprad skapade en massa arbetstillfällen det är skillnaden.

Ikeas varor produceras dock mestadels utomlands ...
Citera
2020-01-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Kamprad investerade inte i ILVA och lovade göra dem till Sveriges bästa möbelbutik.

Så du är någon sorts fotbollsfan alltså ?
Citera
2020-01-09, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Typiskt SverigeDemokratiska brösttoner "Förrädare" o.s.v.
Jävligt omogen retorik, försöker göra sig större genom att använda ord som låter mäktiga.
Idag var det en fjant på radions "Ring P1" försöket ge invandrarna skulden för statysabotaget.
Han var ju helt klart SverigeDemokrat, och här har vi en till som gör ett försök genom att kalla sig "Djungelbruno" Hur barnslig får man bli?
Om du tar huvudet ur röven och läser vidare i tråden, så förstår du säkert bättre. Jag orkar dock inte lägga mer tid på mupp som ska komma och white knighta saker anonymt på fb... Håll dig till P1, grabben; det är nog lagom nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in