2020-01-09, 11:54
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
och än en gång.. är det en fotbollspelares uppgift att påverka export, sjukskrivningar mm?

Men.. är man hatare gäller det att hitta andra argument än själva fotbollsspelandet.

Seså.. tillbaka till jobbet nu.. din arbetsgivare betalar inte dig för att hänga på Flashback... du har en pension att knega ihop.
Har du rast nu Herr Kommun?
Skönt med Flashback där vanliga personer slipper censureras eller granskas
innan man publiceras, även om det sticker i ögonen på dig.

Sluta med ditt elit tänkande.
Om personer arbetar eller tjänar 1 miljard spelar faktiskt ingen roll i det här fallet.
Det kallas demokrati, yttrandefrihet.

Zlatan är en person som tjänat mycket pengar och kommer inte bidra med en sikin till Malmös usla finanser i framtiden.
Han kommer flytta till ett skatteparadis, sanna mina ord.
Senast redigerad av VanDog 2020-01-09 kl. 12:02.
Citera
2020-01-09, 11:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Leta upp en kamera som ser genom maskering så... Det är ju inte som om samma grupperingar bränner bengaler utan att bli tagna trots kameror...

Kamera hade inte hjälpt det minsta lilla. Det enda som ev hade hjälpt hade varit 24h´s bevakning av vakter. Och det hade hamnat på miljonbelopp om året, och fått vara där alltid.

Ett strömförande staket vore kanske bra och billigt.
Citera
2020-01-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ett strömförande staket vore kanske bra och billigt.
Nej för helvete! Då kommer man ju inte åt att såga ner den. Dumjävel.
Citera
2020-01-09, 12:04
Medlem
VanDogs avatar
Moderaternas ordförande i Malmö var inne på att magasinera statyn i 30 år.
Tror dock inte det räcker
Citera
2020-01-09, 12:06
Medlem
EndOfDays avatar
Ganska lustigt, Zlatan har ju inget med statyn att göra förutom att det är han som är avbildad.
Konstnären ÄGER konstverket och det är lag på att ej förstöra konst.
Men de har väl inte Svensson i Malmö förstått!

Alla de som nu förstört, bra eller ej är inte frågan, de har visat sitt rätta jag.

Flytta den gärna till Stockholm då, vi kan ta hand om den, Malmöborna har visat att de inte kan!
Citera
2020-01-09, 12:10
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Hahahaha ja att alla har hatat honom från början eller är avundsjuka är det enda du kan tjata om.
Tänk om han beter sig på ett sätt som människor ogillar, är du så korkad att du tror att människor bara är avundsjuka, tror du att alla har drömt om proffsidrott. Det kanske är något nytt för dig men de flesta sysslar med idrott för att det är roligt inte för pengar. Du är verkligen en tragisk figur, säljer du din mor eller dina barn för pengar?

Hibiscrub,

absolut inte.. pengar är bra att ha men de är och har aldrig varit viktigare än familj, vänner, integritet och moral för mig.

Jag hyllar inte Zlatan för hans pengar.. jag bara pekar på att ni är många som retar sig på honom för att han inte platsar i er mall hur någon skall vara (trots att ni lajkar "Olika är bra" och "Allas lika värde" på Instagram).

Zlatan bryter när han talar, han uttrycker sig inte lika välformulerat (obs: på svenska!) som ex Anders Svensson... han går sin egen väg.. är unik på många sätt (jag känner ingen annan karaktär lik Zlatan)
...ahh, men det passar inte en "svenne" när en "blatte" gör det.. vi uppmuntrar gärna våra barn att vara unika och gå sin egen väg... men "blattar" ska var tacksamma och hålla sig i skinnet.

Lite så är det.. Ja du förstår...
Senast redigerad av MittMalmoe 2020-01-09 kl. 12:21.
Citera
2020-01-09, 12:11
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Ganska lustigt, Zlatan har ju inget med statyn att göra förutom att det är han som är avbildad.

Alla de som nu förstört, bra eller ej är inte frågan, de har visat sitt rätta jag.

Flytta den gärna till Stockholm då, vi kan ta hand om den, Malmöborna har visat att de inte kan!
Fel Malmö Kommun äger konstverket.
Ni får gärna flytta den till Stockholm.
I och för sig tror jag inte det hjälper för nu har det blivit en tradition att förstöra den.
Möjligtvis inomhus.
Citera
2020-01-09, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay

Hur länge tror du att den får stå där innan den sågas ner?
Citera
2020-01-09, 12:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Har du rast nu Herr Kommun?
Skönt med Flashback där vanliga personer slipper censureras eller granskas
innan man publiceras, även om det sticker i ögonen på dig.

Sluta med ditt elit tänkande.
Om personer arbetar eller tjänar 1 miljard spelar faktiskt ingen roll i det här fallet.
Det kallas demokrati, yttrandefrihet.

Zlatan är en person som tjänat mycket pengar och kommer inte bidra med en sikin till Malmös usla finanser i framtiden.
Han kommer flytta till ett skatteparadis, sanna mina ord.

Sorry, men där har du fel...det är inte Herr Kommun.. utan Herr Egenföretagare.
Jag väljer själv hur jag disponerar min tid..

1. Jag är för yttrandefrihet.. så bara kör på
2. Inte Zlatans roll att rädda kommunens usla finanser.. han är fotbollspelare
3. Ingen synpunkt om han flyttar till ett skatteparadis... du vet väl att det inte är olagligt att flytta till länder med lägre skatt än Sverige (och de är ganska många)? (Det gjorde även Björn Borg, Ingemar Stenmark, Kamprad mfl).. med den förmögenheten Zlatan har vore han dum om han INTE gjorde det.
Citera
2020-01-09, 12:29
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Sorry, men där har du fel...det är inte Herr Kommun.. utan Herr Egenföretagare.
Jag väljer själv hur jag disponerar min tid..

1. Jag är för yttrandefrihet.. så bara kör på
2. Inte Zlatans roll att rädda kommunens usla finanser.. han är fotbollspelare
3. Ingen synpunkt om han flyttar till ett skatteparadis... du vet väl att det inte är olagligt att flytta till länder med lägre skatt än Sverige (och de är ganska många)? (Det gjorde även Björn Borg, Ingemar Stenmark, Kamprad mfl).. med den förmögenheten Zlatan har vore han dum om han INTE gjorde det.
Har inget att invända mot dina 3 punkter och ditt mer sansade inlägg.

Ställde en fråga tidigare i tråden.
Går du på några matcher?
Åker du på bortamatcher?
Eller var du bara på jippomatchen mot Milan?
Citera
2020-01-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vadå förrädare? Zlatan har väl inga livstidsförpliktelser mot Malmö?

Tycker han har gjort mer för Malmö och svensk fotboll än de flesta, och att vandalisera en staty är ju bara larvigt.
Dem flesta har tyvärr glömt bort vart Malmö låg (superettan)och vart dem är nu tack vare en viss person.Så undrar vem/vilka som är förädare.Men så ser det tyvärr ut här i Sverige.Hade aldrig hänt om det var nån med svenskklingande efternamn typ (Rosenberg).
Citera
2020-01-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Fel Malmö Kommun äger konstverket.
Ni får gärna flytta den till Stockholm.
I och för sig tror jag inte det hjälper för nu har det blivit en tradition att förstöra den.
Möjligtvis inomhus.

Tradition att förstöra den? Snarare så har vi i Stockholm fått ännu mer motivation till att se efter statyn och behandla den med respekten den förtjänar. Något som inavlet i söder inte klarade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in