Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Intressant att du försöker göra ner den som kom på din fail som du som ett barn försöker bortförklara så hysteriskt att jag inte tror någon kommer gå på det. Speciellt inte när du gör det så förnedrande som du gör det. Hohohoho!
Varför är det nonsens? Menar du att det inte stämmer?
Jag skulle säga att det motiveras mycket bra med texten som följer.
När du väl öppnade länken så förstår jag att du slogs av att det var mycket text, kanske för mycket för dig. Men om du skall kommentera så måste du ändå beakta allt utan att bara plocka meningar ur sitt sammanhang.
Så motivera nu varför det är ett nonsenssvar. Om du kan?
"fail"? Är du 12 år gammal? Det är tidigt på morgonen och jag råkade skriva Läkemedelsverket istället för Livsmedelsverket. Jag förklarade även varför, i USA är det samma myndighet, FDA. Jag läser varje vecka på om olika läkemedels- och kostbolag och då handlar det nästan alltid om ansökningar till och godkännanden av FDA.
Men grattis till dig som lyckats bevisa att du är både läskunnig och vaken.

Snart kanske du "briljerar" med multiplikationstabellen också.
"Menar du att det inte stämmer?"
Det är ett generellt svar som varken säger bu eller bä. Och givetvis inget som vederlägger de specifika uttalanden som professor Stanton gjorde.
Man får använda lite sunt förnuft också. Man behöver inte testa varje ämne under långtidsstudier för att kunna dra rimliga slutsatser.
Vi vet att det inte råder någon generell näringsbrist i västvärlden. Däremot problem med fetma. Den enklaste och mest troliga förklaringen är att folk äter mer för att få i sig tillräckligt av alla näringsämnen. Det land som har kommit längst med "förädlingen" av mat är det som har störst problem med fetma (USA).