Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Det är inte någon stor gåta. De vill ha stort underlag. De tjänar på att underlåta gallring.
Om jag någonsin tvingas leva i Eländet Sverige kommer jag först och främst avrätta ägare samt beslutsfattare och övriga anställda på lexbase/verifiera. De får bara be på sina bara knän att jag aldrig kommer till Sverige. Det är låg risk att det sker, jag har ett bra liv där jag nu lever. Dessa människor förstör för de som försöker vända på sina liv. Hoppas några sura blattar hinner före.
Håller med.
Grejen är ju att när nu HR nu fått ytterligare ett verktyg att sålla folk i så blir det ju som TS säger helt omöjligt.
Om du bara ska ha ett "jobb" idag så existerar dessa knappt i den meningen att dom är omöjliga att ha längre tid.
Jag vet att det låter som humbug i vissa öron men det är sant, man behöver ju inte ens ha en prick.
Jobb finns men det är alla på deltider på otrygga tillfälliga kontrakt.
Du kan få finna dig i att gång på gång behöva söka nya jobb vilket kan leda till att det blir mycket på CV:t.
Ajabaja! Då är du troligen en opålitlig person som inte vet vad du vill!
En normal människa hattar inte runt!
Så då rensar du CV:t till det relevanta: Då kanske det istället finns en LUCKA i CV:t 2009.
Jaha, hur förklarar ni luckan 2009?
Nästa varv blir;
Jaha har du haft samma jobb i 10år och vill nu byta?
Då är du troligen en oflexibel person vi inget kan lära.
Ciao!
I mitt fall har jag fått lägga oerhört mycket tid på att reparera en värdelös utbildning jag gick.
Nu har jag delvis kommit runt det.
Men har du en prick i den ekvationen så är du helt fet-körd.
Den brain-drain Sverige har redan och riskerar att få i framtiden den har vi nog inte "råd" med.