Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jo, jag läste artikeln (och någon mer om samma projekt). Men jag tror att det där med ungdomarna är en "ursäkt". Emma Sullivan vet nog vem det är alla vill se!

Och hon må ha gråtit under rättegången. Men nu gråter hon inte mer, när hon kan tjäna pengar på Madsen och folks intresse för honom. Pengar luktar inte, and all that...
För att vara så insatt i människors psyken som du påstår dig vara, så är du väldigt godtrogen...
Jag tar det igen. Läser du sakta så kommer du också förstå.
Dokumentären var ursprungligen tänkt att premiärvisas i Århus som utsedd kulturhuvudstad.
Finansierad ur stödfond.
Den togs bort i samråd med regissören - för att Peter Madsen visade sig vara mänsklighetens avskum när han lät sin frustration som loser och störda sexualsadstiska fantasier gå ut över Kim då han mördade henne på bland de mest brutala sätt.
Filmen var inte färdigklippt. Nu tas fokus bort från Madsen och de kommer istället ägna sig åt de personer som psykopaten manipulerat och bedragit - dvs hans medarbetare.
En falsk jävel som missbrukade deras tillit.
Vilket jag tror kan bli intressant ur olika aspekter - om den är ur rätt perspektiv och välgenomtänkt, till exempel:
- hur stor skada och oreda en psykopat kan åstadkomma via att grundlura sin omgivning.
- hur vägen tillbaka till normalitet sett ut då det är en process med ambivalens.
- kompletterande insyn i verksamheten, att det kan kasta visst ljus på sista tiden ur ett psykologiskt perspektiv.
och syvende och sist;
Att Madsen framstår som den parasit han är. En fullblodsnarcissist utan samvete som utnyttjar sin omgivning.
Det är min förhoppning och jag har inga problem med att Sullivan tjänar nån krona.
Är filmen välgjord och informativ kan den tjäna i varnande syfte, det fanns nog en del röda flaggor som de närmsta i hans krets missade eller blundade för:
Starstrucked och idoldyrkan är ett rätt pinsamt fenomen när det kommer till vuxna personer.