2020-01-08, 16:41
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Antalet beviljade uppehållstillstånd blev 2019 119 568 stycken.

Varav bl.a.
Anknytning 31 785

Arbete 43 233

Asyl 19 201.

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Beviljade-uppehallstillstand-oversikter.html

Fakta som borde beröra de som finansierar vansinnet. Alltså alla svenskar som arbetar och betalar skatt. Där alldeles för många inte har en aning om ovanstående siffror. Eller skiter i det.

Störst potential för nya väljare för SD i framtiden finns fortfarande hos S. Som i LO-kollektivet och hos Kommunal.

Dessutom jobbar regeringen hårt för att landsbygdsborna, främst i Norrland, ska fortsätta gå till SD via indexeringen av bensin och dieselpriserna.
Min fetning.
Eller så vilseleds de fortfarande. Tex vilfarelsen att "nu kommer det bara 1/10 asylsökanden mot tidigare". Då jämför man vad som kom som asylsökande under "rekordåren" 2015-2016, och dagens asylsökandenivå. Det är bara det att de som kommer idag söker i första hand som arbetskraftsökande (de som vet med sig att asyl kommer att ge avslag alltså) eller anhörigsökande.
Senast läste jag detta av den galne SD-hataren och sossen Olle Thorell "Vi har lagt om migrationspolitiken sedan 2015 och det kommer nu bara cirka en tiondel så många asylsökande till Sverige." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4qK3lE/invandringen-ska-vara-stram--det-fattar-vi-i-s
Det är bedrägeri med siffror.
Dessvärre lyckas man fortfrande dupera många väljare med liknande.

Ja, det är fler män än kvinnor som våldtar svenska kvinnor. Det gör män till brutala odjur. Det finns fler svenska män än utländska män i Sverige. Alltså våldtar svenska män brutalt många fler kvinnor än utländska män. Den logiken stämmer, eller hur?
2020-01-08, 17:57
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Om det skulle bli ett extraval där det bildas ett konservativt block samt att de jobbar på effektivt(ok, ett antal antaganden där helt klart) så kan median hälsa hem(hejdå vänstervridet SVT, hejdå bidragskran till aktivister, hejdå presstöd).

Vem bryr sig om arbetslösa losers som snackat goja sen urminnes tider? Jag tar inte tips från parkbänksalkisar.

Jag hoppas att så blir fallet. Min poäng var lite "om" det blir extra val. Låt säga att den nya regeringen får max 2 år på sig innan nästa val. De två åren kommer inte hända mycket. SVT läggs inte ner på 1 år. Det kommer var 2års valarbete emot SD och så sitter vi med en rödgrön smörja igen.
Jag vill verkligen se regeringen falla men jag litar tyvärr inte på att svenska folket hinner acceptera ett konservativt block till 2022 om vi får ny regering 2020/början av 2021.

För övrigt är det nån som vet när de första opinionsundersökningarna börjar trilla in för året?
2020-01-08, 18:07
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Antalet beviljade uppehållstillstånd blev 2019 119 568 stycken.

Varav bl.a.
Anknytning 31 785

Arbete 43 233

Asyl 19 201.

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Beviljade-uppehallstillstand-oversikter.html

Fakta som borde beröra de som finansierar vansinnet. Alltså alla svenskar som arbetar och betalar skatt. Där alldeles för många inte har en aning om ovanstående siffror. Eller skiter i det.

Störst potential för nya väljare för SD i framtiden finns fortfarande hos S. Som i LO-kollektivet och hos Kommunal.

Dessutom jobbar regeringen hårt för att landsbygdsborna, främst i Norrland, ska fortsätta gå till SD via indexeringen av bensin och dieselpriserna.

Min fetning.

Därför borde SD göra allt för att uppmärksamma allmänheten eftersom MSM inte gör sitt jobb. Använd sina propagandaorgan dvs Nyheter Idag och Samtiden osv.
2020-01-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi ser runt om i Europa att motsvarande S-partier oftast har ett stöd på 10-15 % vid valen.
Sverige kommer säkert inte bli något undantag till denna regel.
Huvudförklaringen handlar om utsuddning av traditionella arbetaryrken, som alltid varit sossarnas väljarbas.
Finns därför ingen anledning att vänta nästan 3 år till nästa val med sossarnas begravning.

Visst är det så. Tilläggas kan att även om en del ”klassiska” arbetaryrken kommer att finnas kvar, så är de som har de yrkena inte längre trogna sossar. Det har förändrats mycket. Jämför jag med år 1983, då jag kom ut på byggen som mycket ung snickare, så är det en stor omvälvning som har skett. Då var det snudd på mobbing om man inte höll på Palme. Okey, Werner gick väl an också.

Även i andra yrken var det nästintill ett krav att vara sosse. Typ inom järnvägen, industrin, buss- och lastbilschaufförer, vården, affärsbiträden mm.
2020-01-08, 19:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Samtidigt vet vi inte vad som skulle hända om Löfven avgår och/eller JÖKen spricker. Då har vi plötsligt helt andra förutsättningar. Som jag påpekat tidigare. Politik är färskvara. Sågs inte minst när KD först dubblerades, för att sedan halveras i OU under kort tid.

Men SD och KD är helt olika. SD har ökat kontinuerligt sedan 1988. inte backat i något val. De som hoppar till och ifrån KD är allmänborgliga väljare som inte riktigt kan bestämma sig. Det är inget stort steg för dem. De har växlat ellan de 4 borgerliga partierna många gånger. Att gå till nazist-SD är en helt annan sak. Det har mognat under lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag måste nog hålla med om detta. Förutom Bieler och Stegrud så har de mest en massa vattenkammade mer eller mindre osmidiga killar. Nu har Bieler hoppat av och Stegrud lär bara vara intresserad av att sitta i Bryssel med de förmåner det ger. Skulle de få fram en brud som är en 8 av 10 på fingerskalan så att övergången från kändisförhärligande reality program och TV4 programledare inte blir så jobbig för svensson och som kan demonstrera att uppfattningen att Sverige faktiskt inte måste ha en tio ggr så stor migration som alla andra länder går att ha även för en attraktiv kvinna så borde en hel del vara vunnet.

Bieler har inte hoppat av hon lämnade bara några av sina många åtaganden för att kunna koncentrera sig mer på färre saker. Hon har ju varit och debatterat på TV efter hon lämnade partistyrelsen. SD tycker helt enkelt att de har fler som de kan ge ansvar så samma 10 personer behöver inte göra allt. Jomshof bygger organisationen, prövar personer på olika positioner, ger nya personer mer ansvar, ger folk erfaren het i olika roller. SD måste ha fram hundratals till representanter till nästa val så platser måste frigöras på lägre nivåer också.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Håller med dig i S framtidsprognos.
Problemet är att om ett extra val hålls kanske tidigast nästa vinter så kommer sverige vara "djupare" i krisen än idag. Kommuner kommer skrika mer, mer arbetslöshet osv.
Om makten går över till Ulf med hjälp av SD och med bara ca 2 år kvar till nästa val så hinner S sparka ut Löfven, tillsätta en ny och köra en ännu smutsigare valkampanj och skylla allt som händer på M och SD. Jag kommer inte köpa det, du kommer inte köpa det. Men tyvärr är svenskar tröga och lättmanipulerade samt har S hela sveriges journalistkår i ryggen.
Jag tror detta behöver få ta lite tid. just nu kan S skylla på "tillfällig svacka" osv.
SD måste växa inom LO, de måste blir mer "accepterade" inom median. Det har börjat vända men det behöver ta mer tid. Annars kommer svensken springa tillbaka till S som sist.

Men det är bra resultat i val som normaliserar SD. Om SD får 22 % och blir näst störst i ett extra val så är det också en del av normaliseringen. Men förutom att media och allmänhet skall vänja sig vid SD så måste också M acceptera SD fullt ut. Vid ett extra val nu kanske M börjar fjanta sig med Alliansen igen. M behöver nå till insikten att de skall bilda en regering där SD ingår eller där SD är ett aktivt stödparti.

Men idealiskt är kanske ett extraval där M och KD bildar regering och sedan håller på och konstrar sig mot SD som S gör mot V nu. Då kan SD fortsätta att spela offer och skylla på andra även om de får igenom viss politik. Åkesson skulle spela Vs nuvarande roll mycket bra.
2020-01-08, 20:27
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Sossarna kan aldrig utmana SD om den typen av väljare, eftersom större delen av sosse väljarna är invandringsfanatiker samt alla sossarnas samarbetspartier är i stort sett för fri invandring. Sossarnas nya invandringspolitik luckras ständigt upp till att bli mer och mer liberal och hela tiden göra det lite enklare att invandra till Sverige. Sossarna är även garanten för noll krav på arbete, lära sig språket och göra rätt för sig för invandrare, plus garanterar sossarna fortsatt enorma mängder bidrag till extremistiska islamistiska organisationer vars tal innehåller saker som legitimering av dödsstraff för homosexualitet.

Kort sagt; Sossarna har sedan länge valt sida i kulturkriget, de är på massinvandringsfanatikernas sida. De kommer aldrig vara på den sida av debatten som vill ha realistisk politik.

Det kan man kanske tycka, även om jag tror du är litet orättvis. Alla sossar är inte av den ullen.

Det jag EGENTLIGEN kommenterade var runt den litet offerkoftiga tanken att "när SD inte skälls för nazism så kommer alla att förstå hur rätt vi har" (litet renodlat).

Min reflektion var enbart att när den stunden kommer (det gör den när SD har 20 % av valmanskåren och när andra aktörer tänker efter en smula) så kommer diskursen att handla om problembeskrivningen, dennas validitet, åtgärdsförslag och annat konstruktivt. Ifall detta slutar sådär självklart bra om SD inte levererar på sina löften är jag inte så säker på.
2020-01-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi ser runt om i Europa att motsvarande S-partier oftast har ett stöd på 10-15 % vid valen.
Sverige kommer säkert inte bli något undantag till denna regel.
Huvudförklaringen handlar om utsuddning av traditionella arbetaryrken, som alltid varit sossarnas väljarbas.
Finns därför ingen anledning att vänta nästan 3 år till nästa val med sossarnas begravning.

Det stämmer inte att 10-15% skulle vara en normal nivå idag för jämförbara socialdemokratiska partier i Europa. S ligger fortfarande på 20-30% i länder som Danmark, Norge, Tyskland, Österrike, Spanien och Portugal.

Det som däremot HAR hänt är att S har kollapsat fullständigt ner till en nivå på 5-8% i tre länder: Grekland, Frankrike och Nederländerna.
2020-01-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan man kanske tycka, även om jag tror du är litet orättvis. Alla sossar är inte av den ullen.

Det jag EGENTLIGEN kommenterade var runt den litet offerkoftiga tanken att "när SD inte skälls för nazism så kommer alla att förstå hur rätt vi har" (litet renodlat).

Min reflektion var enbart att när den stunden kommer (det gör den när SD har 20 % av valmanskåren och när andra aktörer tänker efter en smula) så kommer diskursen att handla om problembeskrivningen, dennas validitet, åtgärdsförslag och annat konstruktivt. Ifall detta slutar sådär självklart bra om SD inte levererar på sina löften är jag inte så säker på.

Det är en befängd tanke att saklighet och nykter värdering av SD kommer ersätta fullspektrumdemoniseringen. Att någon kommer känna ett plötsligt behov av att vara "rättvis" mot S.

Kommer du ihåg när du concerntrollade om allt lilla 6-procents-SD måste göra för att bli accepterade och jag sa att det var övriga partier som skulle oroa sig för sin rumrenshet som ansvariga för samhällsexperimentet, medan SD hade sin framtid på det torra?

Där är vi nu.
2020-01-09, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Min fetning.
Eller så vilseleds de fortfarande. Tex vilfarelsen att "nu kommer det bara 1/10 asylsökanden mot tidigare". Då jämför man vad som kom som asylsökande under "rekordåren" 2015-2016, och dagens asylsökandenivå. Det är bara det att de som kommer idag söker i första hand som arbetskraftsökande (de som vet med sig att asyl kommer att ge avslag alltså) eller anhörigsökande.
Senast läste jag detta av den galne SD-hataren och sossen Olle Thorell "Vi har lagt om migrationspolitiken sedan 2015 och det kommer nu bara cirka en tiondel så många asylsökande till Sverige." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4qK3lE/invandringen-ska-vara-stram--det-fattar-vi-i-s
Det är bedrägeri med siffror.
Dessvärre lyckas man fortfrande dupera många väljare med liknande.

Ja, det är fler män än kvinnor som våldtar svenska kvinnor. Det gör män till brutala odjur. Det finns fler svenska män än utländska män i Sverige. Alltså våldtar svenska män brutalt många fler kvinnor än utländska män. Den logiken stämmer, eller hur?
Visst är det väldigt många som är lurade. Eller sover som Rheinfeldt uttryckte det. Eller inte såg det komma som Löfven säger.

Av en händelse så råkade jag på en läsarkommentar på Aftonbladets Facebook. Som belyser just detta.

https://www.facebook.com/aftonbladet/

Under artikeln

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/70Mv1W/s-gor-nagot-om-ni-vill-begransa-migrationen?fbclid=IwAR0UhWVirtxCxLENgcdla6eiX9-bOphNy_e1ntCUyRMJbr5 ZrKoB-rxzd0Y

Citat.
Anna-Maria Almgren invandringen har ju skurits ner till i stort sett 0, så vad finns det för SD att larva sig om,fjantisar

Slut citat.

Talande, eller hur?

Drygt 119 000 beviljade uppehållstillstånd 2019 kallar denna personen för i stort sett 0. Anknytning drygt 31 000 kallas också för 0. Och vem tror att dessa anknytningar kommer att försörja sig själva eller bli försörjda av de som de har anknytning till?
Senast redigerad av Mentapesola 2020-01-09 kl. 05:27.
2020-01-09, 07:29
Medlem
Jimmies tankar om SDs siffror i OU. Landsdagarna november 2019. 7,40 in i länken.

https://www.youtube.com/watch?v=N4Obi0RP-go

''Det finns ingen naturlag som säger att vårt parti ska ha en ständig tillväxt''

''Ibland går det upp och ibland går det ner''

''Om vi inte levererar så kommer väljarna att straffa oss.''

''Det kan vara bra att ha det i åtanke när det går spikrakt uppåt.''

En direkt pik till Löfven och S. Om vi inte levererar så kommer väljarna att straffa oss.

Det verkar vara en naturlag att S ständigt minskar sedan de fick egen majoritet 1968. Samtidigt strider det mot alla naturlagar att importera negrer och muslimer till Sverige. De passar lika dåligt här som isbjörnar i Sahara.

Det kan vara bra för Löfven och S att ha det i åtanke när det ständigt går spikrakt nedåt.
Senast redigerad av Mentapesola 2020-01-09 kl. 07:47.
2020-01-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Som du själv sa, OU är en ögonblicksbild och inte en prognos om hur det ska vara i valet.

4% var vad de fick för sitt löfte om en extra semestervecka till alla föräldrar.
Jag har svårt att tro att de fick 4 % på det. Snarare så tror jag att många osäkra väljare slängde i en sosseröst av ren ryggmärgsskada.

Just det här fläsket riktade ju sig till folk med arbeten, varför skulle de skjuta sig i foten och rösta på sossarna?

Kan du gräva fram en enda person som röstade på sossarna av den här anledningen?
2020-01-09, 08:17
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Jimmies tankar om SDs siffror i OU. Landsdagarna november 2019. 7,40 in i länken.

https://www.youtube.com/watch?v=N4Obi0RP-go

''Det finns ingen naturlag som säger att vårt parti ska ha en ständig tillväxt''

''Ibland går det upp och ibland går det ner''

''Om vi inte levererar så kommer väljarna att straffa oss.''

''Det kan vara bra att ha det i åtanke när det går spikrakt uppåt.''

En direkt pik till Löfven och S. Om vi inte levererar så kommer väljarna att straffa oss.

Det verkar vara en naturlag att S ständigt minskar sedan de fick egen majoritet 1968. Samtidigt strider det mot alla naturlagar att importera negrer och muslimer till Sverige. De passar lika dåligt här som isbjörnar i Sahara.

Det kan vara bra för Löfven och S att ha det i åtanke när det ständigt går spikrakt nedåt.

Vilken genomusel analys av Jimmys citat.

Han säger som han gör för att förbereda och påminna sekten om att det kommer att vända ner igen och saker kommer sätta sig (för det gör det alltid). Helt rätt av Jimmy, tom många i den här tråden behöver påminnas om det för att inte klappa ihop när så sker.

Kanske är det dags för en liten sättning nu. Ovanligt vidriga tweets från SD-håll igår om flygolyckan där de få som uppskattar utspelen redan sedan länge röstar SD. För att använda gängse trådterminologi; där gick SD ner 2%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in