Förklara varför? Dessutom snackar jag inte om någon random filosof, utan helt enkelt någon som förstår sig på vetenskap och rent allmänt tänker rätt och riktigt i de flesta andra politiska frågor. Helt enkelt någon som läser böcker istället för att spendera större delen av sin fritid på att spela golf. Vad var det USA:s mest intellektuella tänkare sa om golf och amerikanska presidenter?
“If I had my way no man guilty of golf would be eligible to any office of trust or profit under the United States, and all female athletes would be shipped to the white-slave corrals of the Argentine.”
― H.L. Mencken
^^ That's right nigga. Och Trump är nog den amerikanska presidenten som är mest skyldig till golf. Gubben bygger ju för helvete golfbanor över hela världen, där kan vi snacka om brott mot miljön.
Ja för det här med politisk makt, det är ju bara Tony Montana typer som klarar av att hantera, inte Bill Gates typer som faktiskt har 160+ i IQ och läser 2-3 böcker i veckan.
Ja ungefär så. Du får arbeta på den rätta mentaliteten; det är ganska uppenbart att du lider av iGnorans i hampafrågan.
Spelar ingen roll, de har säkert en god relation off the record, men vad som är relevant här är hur Trump spelar hans kort rätt i utrikespolitiken. Kolla hur trevliga alla amerikanska politiker var mot Assad fram tills 2011, John Kerry åkte till och med ner dit och lunchade med Assad, senare så övergav de Assad eftersom de ville ha islamistiska terrorister som styr i Syrien.
Vad har du för rating i klassisk schack? Jag är ganska säker på att Trump inte är någon duktig schackspelare.
Kolla här, man behöver inte komplicera Trump. Han är inte något märkvärdigt, han är liksom inte the white Messiah eller något liknande. Han är helt enkelt en standard narcissistisk CEO som ville gå ner i historien som något utöver det vanliga, alltså inte bara ännu en generisk miljardär, utan han ville även bli ihågkommen som något historiskt. Och eftersom han inte har någon raketforskarhjärna eller kan skriva bra böcker osv, ja då blev USA:s president det självklara valet.
Jag tycker fortfarande att Trump har gjort mycket bra, men han har helt klart varit en enorm besvikelse. Han skapar helt onödiga spänningar mellan USA och Iran/Ryssland/Kina, där han enkelt hade kunnat förbättra relationer osv. Kina kan jag förstå varför han håller på som han gör, men Ryssland och Iran, varför? Det finns ingen annan logisk förklaring än att Trump är tight kontrollerad av Israel och Saudiarabien.
Det får vi hoppas på. Ingen vill ha ett tredje världskrig.
Jaja, det finns ingen bra anledning för Trump att inte sätta sig ned och tala ut med Iran's ledare. Hur länge ska USA vara butthurt över 1979? Trump 2007:
TRUMP "Bush worst president ever":
https://www.youtube.com/watch?v=j6N8l8DMu3M
^^
The world is dying to make deals. Trump 2015-2020:
the Iran deal is the worst deal I've ever seen! Jag menar wtf, vad hände med deal maker, negotiator osv? Snubben har ju totalt glömt vad han själv länge har predikat om.
Problemet här är ju stamkonflikten mellan germaner och slaver, som USA också har ärvt i och med dess germanska demografiska bas, vilket är varför amerikaner precis som svenskar, tyskar, balter och finnar, fortfarande ser ryssarna som the bad guys. Trump som själv har haft två slaviska fruar är lite mer sansad i Rysslandfrågan, men han tvingas ändå följa med lite i den här anti-Ryssland retoriken till och från.
Ingen kan vinna ett tredje världskrig. Ett tredje världskrig stavas
nuclear winter, och det är helt enkelt något alla förlorar på. USA må vara starkare militärt än Ryssland och Kina osv, men det spelar ingen roll när kärnvapen finns med i ekvationen.