Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-08, 17:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag känner en av dem som omkom. Den personen hade haft svårt att ta sig hem från Iran efter ledigheten, det hade varit strul med flygplanen. Egentligen skulle min bekanta inte varit på detta planet, utan det blev någon form av plan B(oavsiktlig ordvits).

Mina tankar till de anhöriga.

Strul med UIA flygplan eller annat flygbolag?

Hatten av, tragiskt.
Citera
2020-01-08, 17:20
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Varför skulle iranierna vilja skjuta ner ett plan med bara iranier i? Känns som det antingen var en vanlig olycka eller ett misstag.
Har du inte läst någonting alls om det här innan du beslöt dig för att skriva!?
Läs och återkom gärna med hur många olika nationaliteter som fanns representerade på planet.
Citera
2020-01-08, 17:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det är som sagt ytterst sällan plan kraschar och när de väl gör det så är det för det mesta pilotens fel. Här har jag svårt att se att piloten på något sätt kan påverkar flygningen då det enda de gjorde var att stiga rakt upp tills planet blev ett eldklot.

Vet inte hur det ser ut statistisk men det var på någon serie på någon kanal där de utredde flygolyckor och orsak till dem. Där var det sällan tekniken eller vädret som orsakade olyckan utan det var mer dåliga beslut
Citera
Medlem
Det var ingen slump att planet "störtade", med massa ukrainare dessutom. Det här är en taktisk manöver från säkerhetstjänsterna, för att kreti och pleti skall fokusera på något annat och helst av allt smutskasta Iran och troligen även Ryssland som skyldiga till "olyckan".
Citera
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Lådan är funnen, men Iran vägrar lämna ut den...

Synnerligen misstänkt. Det är som man fruktade då. Antingen medvetet nerskjutet eller av klantighet.
Citera
2020-01-08, 17:22
Bannlyst
Klart det var iranierna som sköt ner planet av misstag, därför dom var så snabba att gå ut med att det berodde på tekniska problem.
Hade dom misstänkt att det varit USA som gjort det lr det varit en olycka så hade dom inväntat en utredning.
Citera
2020-01-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Varför skulle iranierna vilja skjuta ner ett plan med bara iranier i? Känns som det antingen var en vanlig olycka eller ett misstag.

En hel del Kanadensare på planet: https://www.thestar.com/news/canada/2020/01/08/63-canadians-killed-in-plane-crash-near-tehran-ukrainian-official-says.html
Citera
2020-01-08, 17:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det var ingen slump att planet "störtade", med massa ukrainare dessutom. Det här är en taktisk manöver från säkerhetstjänsterna, för att kreti och pleti skall fokusera på något annat och helst av allt smutskasta Iran och troligen även Ryssland som skyldiga till "olyckan".

Var nog den mest långsökta teorin jag läst idag. Mossad kunde man förstå.
Citera
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Har du inte läst någonting alls om det här innan du beslöt dig för att skriva!?
Läs och återkom gärna med hur många olika nationaliteter som fanns representerade på planet.
Jo jag läste innan och ett av inläggen stod att alla var iranier utom den svenska familjen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Strul med UIA flygplan eller annat flygbolag?

Hatten av, tragiskt.
Så mycket vet jag inte. Men den personen jag kände hade, tror jag, haft problem i flera dagar med att få ett flyg hem.
Citera
2020-01-08, 17:24
Medlem
okok1s avatar
Vet man om piloten kontaktade tornet före kraschen?
Citera
2020-01-08, 17:24
Medlem
fendadens avatar
Ursäkta foliehatten men har någon lagt fram teorin om att det kan ha varit en självmordsbombare på planet? Frågan är givetvis hur bomben kunnat ta sig igenom säkerhetskontrollen, men då den svenska flygexperten uttryckt skepsis mot att det är tekniskt fel och den andra teorin är att Iran själv sköt ner planet (misstag eller ej) så finner jag ändå denna teori som åtminstone något trolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in