2020-01-08, 17:05
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Nu får ni skynda er och spara detta:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlQYXhHdZ4zy7UUdXGF-oflVhXu32CArE

Film nr 4 är borttagen allaredan Undrar vad det var de reagerade på
Citera
2020-01-08, 17:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar om det var något som han inte kunde inom musik & instrument.
Dock har han väl sagt att han är född med musik inom sig
Han son Anders sa i någon intervju att Errol kunde spela allt förutom hårdrock. Men alla instrument kunde spela bra. Men är man musikalisk av sig, så är det väl inga problem vilket instrument man än tar sig för.
Citera
2020-01-08, 17:10
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Film nr 4 är borttagen allaredan Undrar vad det var de reagerade på

Kroppshud. Youtube är lite känslig för sådant.
Citera
2020-01-08, 17:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Han son Anders sa i någon intervju att Errol kunde spela allt förutom hårdrock. Men alla instrument kunde spela bra. Men är man musikalisk av sig, så är det väl inga problem vilket instrument man än tar sig för.

Det är väl lite en halv osaning eller en tolkningsfråga.
I Believe In Roewhaoth , Get Around & Jag Såg Fassan Knulla Mossan är lite hårdrock i sig
Även den utsökta parodin Gubbarnas Heavy Rock And Roll så det finns allt lite hårdrock i Eddie
Citera
2020-01-08, 17:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är väl lite en halv osaning eller en tolkningsfråga.
I Believe In Roewhaoth , Get Around & Jag Såg Fassan Knulla Mossan är lite hårdrock i sig
Även den utsökta parodin Gubbarnas Heavy Rock And Roll så det finns allt lite hårdrock i Eddie

Javisst det är en tolkningsfråga helt klart, vad som anses vara hårdrock. Antar att Anders menade att det inte lät som Iron Maiden och liknande band. Errol själv säger ju att låten "I Believe In Roewhaoth" är hårdrock.
Citera
2020-01-08, 17:17
Medlem
Citat:

https://youtu.be/ngq3SCqOVr0
Kunde han inte spela hårdrock?

Skämt åsido, rytmen satt där vad han än gav sig på, både vad gäller instrument och genres.

Båda hans föräldrar skall ha varit musikaliska utav sig så det fanns nog allt i modersmjölken.
Citera
2020-01-08, 17:19
Medlem
Citat:
Javisst det är en tolkningsfråga helt klart, vad som anses vara hårdrock. Antar att Anders menade att det inte lät som Iron Maiden och liknande band. Errol själv säger ju att låten "I Believe In Roewhaoth" är hårdrock.

En låt med Iron Maiden som jag tror Errol kunde gjort en intressant tolkning av är "Nodding Donkey Blues", den hade passat honom.
Citera
2020-01-08, 17:19
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Kroppshud. Youtube är lite känslig för sådant.

Går det att lägga upp filen igen tro?
Citera
2020-01-08, 17:20
Medlem
Citat:
Går det att lägga upp filen igen tro?

Jag får klura på det, alternativ mot Youtube är något jag får försöka hitta.
Citera
2020-01-08, 17:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Så sant så, Dock hade det varit väldigt intressant ifall det skulle finnas en hårdrocksskiva med Eddie Meduza. en intressant tanke som troligen inte finns

Citat:
Skämt åsido, rytmen satt där vad han än gav sig på, både vad gäller instrument och genres.
Båda hans föräldrar skall ha varit musikaliska utav sig så det fanns nog allt i modersmjölken.

Undrar om det finns outgivet material tro
Citera
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Som vi just konstaterade några inlägg upp jag och Rebali179 att det är en tolkningsfråga vad man kan kalla för hårdrock. För det låter ju inte som Iron Maiden eller AC/DC, men Errol själv kallade ju den låten för hårdrock så då är det ju hårdrock.
Citera
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag får klura på det, alternativ mot Youtube är något jag får försöka hitta.

Inget är omöjligt som vi alla vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in