Citat:
Ursprungligen postat av
Funkydude
Även om vi antar att de sitter med stenålderssystem och är dåligt utbildade: Varför skjuta ner ett plan i direkt anslutning till landets största flygplats vad gäller internationell trafik? Vad fick detta plan att sticka ut och framstå som något annat än en internationell flight som lyft för bara någon enstaka minut sedan? Vi pratar då enligt mig inte längre om den mänskliga faktorn eller undermåliga system. Vi talar om ett totalt sammanbrott i flera steg (jag antar att det inte sitter en trigger happy person och skjuter hej vilt utan förankring hos någon överordnad eller liknande). Rimligtvis borde det både starta och landa en hel del plan på denna flygplats denna morgon. Varför skjuta ner ett plan som är på väg därifrån, ska man ta fel känns det rimligare att göra det på ett plan som är på väg in för landning där.
Jag utesluter alltså inte det hela även om det kan låta så när jag argumenterar. Jag menar bara att en ren flygolycka, trots allt, känns mer rimlig. Att planet gått igenom säkerhetstester av olika slag kort inpå säger inte så jättemycket. Alla plan i luften ska väl i något skede gått igenom en sådan, förhoppningsvis inte allt för länge sedan. Saker kan ändras på såväl en dag som en timme.
Enten står Iran bak, sannsynligheten da er vel at på flyet var noe Amerikansk nøkkelpersonell som var i ferd med å bli ekstrahert fra sine posisjoner i Iran. Ellers står Amerikanerne bak, og da dreier det seg nok om en type false flag operasjon a den typen de alltid gjør før de starter en krig. Til nå vet vi ikke, for Amerikanerne har ikke gitt en eneste uttalelse om de kombinerte hendelsene ennå. Merker meg at propaganda-organ som CNN nå begynner å skrive krigstyper om at "Iran vil ikke utlevere de svarte boksene," så det taler muligens for at alternativ to er sannsynlig. Dette får vi vel etterhvert klarhet i når vi ser om Amerikanerne har tenkt å skylde på Iran eller ikke.
At det dreier seg om en tilfeldig ulykke er vel så nær uendelig usannsynlig at bare en komplett idiot engang vil tenke tanken.