2020-01-08, 08:42
  #86221
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
SD bör snarast skaffa en "kompis" till Jimmie, en attraktiv kvinna. Ebba ÄR duktig men garanterat så får hon minst 5% röster pga hennes look, och säkert liknande för Annie.

Är hon förutom attraktiv även kunnig så kan de lätt ta över första platsen.

OBS att de bara har frågat drygt 1200 så siffrorna känns tvksamma.
Jag måste nog hålla med om detta. Förutom Bieler och Stegrud så har de mest en massa vattenkammade mer eller mindre osmidiga killar. Nu har Bieler hoppat av och Stegrud lär bara vara intresserad av att sitta i Bryssel med de förmåner det ger. Skulle de få fram en brud som är en 8 av 10 på fingerskalan så att övergången från kändisförhärligande reality program och TV4 programledare inte blir så jobbig för svensson och som kan demonstrera att uppfattningen att Sverige faktiskt inte måste ha en tio ggr så stor migration som alla andra länder går att ha även för en attraktiv kvinna så borde en hel del vara vunnet.
2020-01-08, 09:40
  #86222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det är ingalunda illa att Sjöstedt ökar kraftigt!
Enda möjligheten till ett extraval är att V ökar kraftigt i OM.
Med närmare 15 än 10 % för V kommer man garanterat ställa krav, som främst C+L svårligen kan acceptera.
-"Att även SD kanske skulle gynnas vid nyvalet kan vi givetvis inte ta någon hänsyn till", hade varit mitt solklara svar i Jonas kläder!

KD bör dessutom ha en enorm potential till kanske en fördubbling mot nuvarande OM.
Det vore bara för partiet att förklara, -"Ebba kommer få vetorätt mot samtliga beslut inom partiet"!

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Frågan är om jag ens vill ha ett extraval där SD säkerligen får högst stöd och således ta makten när Sverige precis börjar på att kollapsa? Alla kommer skylla på SD då. Bättre S får jobba mandatperioden ut och raderas från svensk politik för alltid.

Även fast jag vill ha förändring såklart.

Vi ser runt om i Europa att motsvarande S-partier oftast har ett stöd på 10-15 % vid valen.
Sverige kommer säkert inte bli något undantag till denna regel.
Huvudförklaringen handlar om utsuddning av traditionella arbetaryrken, som alltid varit sossarnas väljarbas.
Finns därför ingen anledning att vänta nästan 3 år till nästa val med sossarnas begravning.
2020-01-08, 09:49
  #86223
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi ser runt om i Europa att motsvarande S-partier oftast har ett stöd på 10-15 % vid valen.
Sverige kommer säkert inte bli något undantag till denna regel.
Huvudförklaringen handlar om utsuddning av traditionella arbetaryrken, som alltid varit sossarnas väljarbas.
Finns därför ingen anledning att vänta nästan 3 år till nästa val med sossarnas begravning.
Håller med dig i S framtidsprognos.

Problemet är att om ett extra val hålls kanske tidigast nästa vinter så kommer sverige vara "djupare" i krisen än idag. Kommuner kommer skrika mer, mer arbetslöshet osv.
Om makten går över till Ulf med hjälp av SD och med bara ca 2 år kvar till nästa val så hinner S sparka ut Löfven, tillsätta en ny och köra en ännu smutsigare valkampanj och skylla allt som händer på M och SD. Jag kommer inte köpa det, du kommer inte köpa det. Men tyvärr är svenskar tröga och lättmanipulerade samt har S hela sveriges journalistkår i ryggen.
Jag tror detta behöver få ta lite tid. just nu kan S skylla på "tillfällig svacka" osv.
SD måste växa inom LO, de måste blir mer "accepterade" inom median. Det har börjat vända men det behöver ta mer tid. Annars kommer svensken springa tillbaka till S som sist.
2020-01-08, 12:06
  #86224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi ser runt om i Europa att motsvarande S-partier oftast har ett stöd på 10-15 % vid valen.
Sverige kommer säkert inte bli något undantag till denna regel.
Huvudförklaringen handlar om utsuddning av traditionella arbetaryrken, som alltid varit sossarnas väljarbas.
Finns därför ingen anledning att vänta nästan 3 år till nästa val med sossarnas begravning.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Håller med dig i S framtidsprognos.

Problemet är att om ett extra val hålls kanske tidigast nästa vinter så kommer sverige vara "djupare" i krisen än idag. Kommuner kommer skrika mer, mer arbetslöshet osv.
Om makten går över till Ulf med hjälp av SD och med bara ca 2 år kvar till nästa val så hinner S sparka ut Löfven, tillsätta en ny och köra en ännu smutsigare valkampanj och skylla allt som händer på M och SD. Jag kommer inte köpa det, du kommer inte köpa det. Men tyvärr är svenskar tröga och lättmanipulerade samt har S hela sveriges journalistkår i ryggen.
Jag tror detta behöver få ta lite tid. just nu kan S skylla på "tillfällig svacka" osv.
SD måste växa inom LO, de måste blir mer "accepterade" inom median. Det har börjat vända men det behöver ta mer tid. Annars kommer svensken springa tillbaka till S som sist.

Utsuddningen av sosse-partiers alltid historiska väljarbas inom arbetaryrken gäller givetvis också LO, eller liknande organisationer i Europas länder.
Menar definitivt att LO i Sverige idag har mycket mindre makt och inflytande än för 30-40 år sedan.
Det spelar m.a.o. mycket liten roll för SD vad LO tänker och tycker om partiet!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2020-01-08 kl. 12:16.
2020-01-08, 13:27
  #86225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Utsuddningen av sosse-partiers alltid historiska väljarbas inom arbetaryrken gäller givetvis också LO, eller liknande organisationer i Europas länder.
Menar definitivt att LO i Sverige idag har mycket mindre makt och inflytande än för 30-40 år sedan.
Det spelar m.a.o. mycket liten roll för SD vad LO tänker och tycker om partiet!

Det är väldigt felaktigt. Det borde vara korrekt och hade varit korrekt i ett mer demokratiskt land. Nu handlar det dock om Sverige där (S) i decennier flyttat makt och resurser bort från staten till organisationer som partiet kontrollerar. I fallet med fackföreningarna så sköter de A-kassorna och kan ta bra betalt för det av medlemmarna.

Dessutom har (S) tvingat företagen att betala lön för en massa fackliga förtroendevalda. De får dessutom betalt av företagen för sitt arbete vid förhandlingar.

I princip har (S) gett sig själva, vid ombudet LO, beskattningsrätt när det gäller arbetarkollektivet och de företag som anställer LO anslutna. Visst handlar det om mindre pengar än förut men LO har fortfarande mångdubbelt mer resurser än alla de andra riksdagspartierna. Dessa pengar satsas på opinionsbildning för (arbetarfientlig) vänsterpolitik.

Börjar (S) tappa väljarstöd inom LO kollektivet så faller den strategin. Det blir inga fackligt aktiva som kan gå runt och knacka dörr, på arbetsgivarens bekostnad, och kampanja för (S). Det blir heller inga vänster-tankesmedjor som Arenagruppen eller förlaget Tiden. I princip all opinionsbildning för vänster-politik bedrivs av avlönad personal hos organisationer som finansieras av LO.

Tror att det är svårt att överskatta hur betydelsefullt det vore om (SD) genom opinionsbildning kunde tvinga LO att sluta sköta politikutveckling och opinionsbildning för (S). Skillnaden mot högersidan där folk kampanjar med egna pengar är enorm.
2020-01-08, 13:38
  #86226
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är väldigt felaktigt. Det borde vara korrekt och hade varit korrekt i ett mer demokratiskt land. Nu handlar det dock om Sverige där (S) i decennier flyttat makt och resurser bort från staten till organisationer som partiet kontrollerar. I fallet med fackföreningarna så sköter de A-kassorna och kan ta bra betalt för det av medlemmarna.

Dessutom har (S) tvingat företagen att betala lön för en massa fackliga förtroendevalda. De får dessutom betalt av företagen för sitt arbete vid förhandlingar.

I princip har (S) gett sig själva, vid ombudet LO, beskattningsrätt när det gäller arbetarkollektivet och de företag som anställer LO anslutna. Visst handlar det om mindre pengar än förut men LO har fortfarande mångdubbelt mer resurser än alla de andra riksdagspartierna. Dessa pengar satsas på opinionsbildning för (arbetarfientlig) vänsterpolitik.

Börjar (S) tappa väljarstöd inom LO kollektivet så faller den strategin. Det blir inga fackligt aktiva som kan gå runt och knacka dörr, på arbetsgivarens bekostnad, och kampanja för (S). Det blir heller inga vänster-tankesmedjor som Arenagruppen eller förlaget Tiden. I princip all opinionsbildning för vänster-politik bedrivs av avlönad personal hos organisationer som finansieras av LO.

Tror att det är svårt att överskatta hur betydelsefullt det vore om (SD) genom opinionsbildning kunde tvinga LO att sluta sköta politikutveckling och opinionsbildning för (S). Skillnaden mot högersidan där folk kampanjar med egna pengar är enorm.
Stämmer gott. Mycket av sossarnas valkampanjer sköts på betald arbetstid av LO-folk.
2020-01-08, 14:25
  #86227
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
En sak som uppmärksammas för sällan rörande sossarnas pågående ras är att folk avlider, de flesta sossat. Dessutom, opinionsundersökningar görs ofta med underlaget svenska väljare 18-79 år. Varje månad försvinner massor av sossar som fyller 80 år. Kan röra sig om 10.000 i månaden, hälften sossar 5000 alltså — borde vara fullt märkbart efter några månader.

Däremot SD, kommunister och miljödårar får påfyllnad varje månad med nya friska 18-åringar som plötsligt kan berätta vilka de ska rösta på.
2020-01-08, 14:38
  #86228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag måste nog hålla med om detta. Förutom Bieler och Stegrud så har de mest en massa vattenkammade mer eller mindre osmidiga killar. Nu har Bieler hoppat av och Stegrud lär bara vara intresserad av att sitta i Bryssel med de förmåner det ger. Skulle de få fram en brud som är en 8 av 10 på fingerskalan så att övergången från kändisförhärligande reality program och TV4 programledare inte blir så jobbig för svensson och som kan demonstrera att uppfattningen att Sverige faktiskt inte måste ha en tio ggr så stor migration som alla andra länder går att ha även för en attraktiv kvinna så borde en hel del vara vunnet.

Louise Erixon har ju redan gjort hela skillnaden. Det var när Sölvesborg blev en medial grej som rusningen började, även om skjutningarna av kvinnor också var en katalysator. Sedan har det nog varit växandets självgående logik på svenskt kollektiv som varit den helt överskuggande framgångsfaktorn.

Jimmie Åkesson blir en helt annan röstmagnet med Louise vid sin sida, eftersom det normaliserar honom och gör honom tilltalande även för kvinnor. Förutom att han faktiskt verkar tryggare som person nu.
2020-01-08, 15:09
  #86229
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Louise Erixon har ju redan gjort hela skillnaden. Det var när Sölvesborg blev en medial grej som rusningen började, även om skjutningarna av kvinnor också var en katalysator. Sedan har det nog varit växandets självgående logik på svenskt kollektiv som varit den helt överskuggande framgångsfaktorn.

Jimmie Åkesson blir en helt annan röstmagnet med Louise vid sin sida, eftersom det normaliserar honom och gör honom tilltalande även för kvinnor. Förutom att han faktiskt verkar tryggare som person nu.

Ja, man gick över till SD pga Louise Erixon
2020-01-08, 15:20
  #86230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, man gick över till SD pga Louise Erixon

Jimmouise och Sölvesborg som konkret exempel på hur solen fortfarande skiner och samhället fungerar under SD-mandat - ja.
2020-01-08, 16:02
  #86231
Medlem
Antalet beviljade uppehållstillstånd blev 2019 119 568 stycken.

Varav bl.a.
Anknytning 31 785

Arbete 43 233

Asyl 19 201.

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Beviljade-uppehallstillstand-oversikter.html


Fakta som borde beröra de som finansierar vansinnet. Alltså alla svenskar som arbetar och betalar skatt. Där alldeles för många inte har en aning om ovanstående siffror. Eller skiter i det.

Störst potential för nya väljare för SD i framtiden finns fortfarande hos S. Som i LO-kollektivet och hos Kommunal.

Dessutom jobbar regeringen hårt för att landsbygdsborna, främst i Norrland, ska fortsätta gå till SD via indexeringen av bensin och dieselpriserna.
__________________
Senast redigerad av Mentapesola 2020-01-08 kl. 16:12.
2020-01-08, 16:29
  #86232
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Håller med dig i S framtidsprognos.

Problemet är att om ett extra val hålls kanske tidigast nästa vinter så kommer sverige vara "djupare" i krisen än idag. Kommuner kommer skrika mer, mer arbetslöshet osv.
Om makten går över till Ulf med hjälp av SD och med bara ca 2 år kvar till nästa val så hinner S sparka ut Löfven, tillsätta en ny och köra en ännu smutsigare valkampanj och skylla allt som händer på M och SD. Jag kommer inte köpa det, du kommer inte köpa det. Men tyvärr är svenskar tröga och lättmanipulerade samt har S hela sveriges journalistkår i ryggen.
Jag tror detta behöver få ta lite tid. just nu kan S skylla på "tillfällig svacka" osv.
SD måste växa inom LO, de måste blir mer "accepterade" inom median. Det har börjat vända men det behöver ta mer tid. Annars kommer svensken springa tillbaka till S som sist.

Om det skulle bli ett extraval där det bildas ett konservativt block samt att de jobbar på effektivt(ok, ett antal antaganden där helt klart) så kan median hälsa hem(hejdå vänstervridet SVT, hejdå bidragskran till aktivister, hejdå presstöd).

Vem bryr sig om arbetslösa losers som snackat goja sen urminnes tider? Jag tar inte tips från parkbänksalkisar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in