2020-01-08, 12:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Din ”analys” utav LWs föräldrar är bland det mest patetiska jag läst i denna tråd. Att du inte är speciellt intresserad utav fallet utan främst bedriver en egen vendetta mot LW är ganska uppenbart för alla som följer tråden.

Om du inte känner personerna IRL så
har du ju ingen aning om ifall mina
”analyser” stämmer eller inte.
Citera
2020-01-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du inte känner personerna IRL så
har du ju ingen aning om ifall mina
”analyser” stämmer eller inte.

Jag talar om ditt analyserande och hur du kommer fram till slutsatser. Inte det egentliga resultatet.
Citera
2020-01-08, 12:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag talar om ditt analyserande och hur du kommer fram till slutsatser. Inte det egentliga resultatet.

Om du inte känner dem IRL så har du ju
ingen aning om ifall mina slutsatser är
riktiga eller inte.

Mina antagande grundar sig åtminstone
på något som jag kan försöka förklara
till skillnad mot kantoneringslobbyns
önsketänkande som enbart grundar sig på
deras egen önskan att tro gott om
LW. Oklart varför. Är det för att de inte kan
känna empati med henne om det mindre
smickrande som skrivits om henne skulle
vara sant? Skulle de i så fall tycka att hon
fick skylla sig själv? Är det därför de
kämpar så hårt med att förneka allt som de
själva tycker är negativt? Och anklagar oss
andra för att tycka att hon fick skylla sig
själv?
För att det är vad de själva tycker?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-08 kl. 12:46.
Citera
2020-01-08, 12:32
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har gått tillbaka lite i tråden och läser om den dagen då insatsstyrkan slog till mot SDs hus 27/8-19.

Vi vet ju ännu inte vad det var som stärkt misstankarna mot SD eller varför insatsstyrkan just slog till.

I DN skriver man i en artikel om gripandet och skriver i ett stycke om fynd, föremål man har hittat på fyndplatsen i samband med de sena krattningarna i oktober:

22 okt-18:
"Flera nya föremål som kan bidra till att visa vem som mördade en 45-årig kvinna i Örebro i maj har hittats, enligt åklagaren Åsa Hiding. Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns och har skickats till Nationellt forensiska centrum (NFC) för analys."

[...]

"– Det skulle kunna få stor betydelse, men det skulle kunna vara helt meningslöst också, säger Åsa Hiding."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-fynd-i-utredning-om-mordad-orebrokvinna/

27 aug-19:

"Men polisutredningen har fortsatt. Man har pratat med hundratals vittnen och inväntat svar på teknisk bevisning. I oktober 2018 skickades nya fynd till NFC, Nationellt forensiska centrum. Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/man-gripen-for-mord-i-hjarsta/

Och sedan:

Det kan ju faktiskt vara så att man hittat något i oktober där vid brottsplatsen, som givit positivt utslag.
De fynden skickades in till NFC, svaren kom på måndagen dagen innan SD greps. På tisdagen stormades huset...

Men vad kan det vara isf som har kunnat hålla sig så intakt och som skulle kunna vara av så stor betydelse att det leder till både gripande och häktning på sannolika skäl misstänkt för mordet?

Något som har gått sönder i samband med mordet?
Delar av något som saknas på något beslagtaget gods från tidigare och som återfanns på brottsplatsen?

Som vanligt intressanta analyser.

Sitter här och funderar lite. Hundratals vittnen. Det låter som rätt mycket folk. Försöker föreställa mig vilka alla hundratals kan vara. Jag har nog tänkt mig att antalet förhör vi har hört så mycket om har boostats lite av att många har förhörts flera gånger.

Det kan ju inte ha varit hur många som helst i rörelse den där majnatten. Rätt många dörrar har säkert knackats på. En hel del personer i bekantskapskretsen. Men hundratals...

Måtte FUP:en vara i antågande.
Citera
2020-01-08, 12:55
Medlem
Citat:
riktiga eller inte.

fick skylla sig själv? Är det därför de
själv?

Det kanske jag gör eller kanske inte. Är egentligen oviktigt som sagt. Ditt sätt att resonera i frågan är ytterst märklig. Som om du helt skulle sakna livserfarenhet ifrån familjeliv.
Citera
2020-01-08, 13:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Om resultatet stämmer överens med
verkligheten så fungerar ju mitt ”analyserande”.

Resultatet är ju det enda som är intressant, om det stämmer eller inte.
Om jag i FUP får veta att alla mina
slutsatser var fel så vet jag att mitt sätt
att ”analysera” inte fungerade men om det
visar sig att jag har haft rätt så
fungerade ju mitt sätt.
Det kan vi inte veta förrän vi har facit.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-08 kl. 13:07.
Citera
2020-01-08, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Som vanligt intressanta analyser.

Sitter här och funderar lite. Hundratals vittnen. Det låter som rätt mycket folk. Försöker föreställa mig vilka alla hundratals kan vara. Jag har nog tänkt mig att antalet förhör vi har hört så mycket om har boostats lite av att många har förhörts flera gånger.

Det kan ju inte ha varit hur många som helst i rörelse den där majnatten. Rätt många dörrar har säkert knackats på. En hel del personer i bekantskapskretsen. Men hundratals...

Måtte FUP:en vara i antågande.

Med hundratals vittnen tänker jag mig att man menar från hela utredningen.

Den närmaste kretsen av anhöriga och vänner till grannar och personer som funnits i geocachingen, jobb, kyrkan och grannar.

Dörrknackningen borde vara ganska många förstås. Det kan handla om vad man sett och hört, och då även på andra sidan (med tanke på dalaans vittnesmål). Det borde handla om en stor mängd personer.

Flyktväggen är intressant, då även personer i andra områden kan ha observerat något eller hört något.

Det ska verkligen bli intressant att läsa FUP.

Vad har människor i omgivningen förstått, sett, hört, tänkt, kanske även till och med vetat?
Citera
2020-01-08, 13:27
Medlem
Citat:
Om resultatet stämmer överens med
verkligheten så fungerar ju mitt ”analyserande”.

Resultatet är ju det enda som är intressant, om det stämmer eller inte.
Om jag i FUP får veta att alla mina
slutsatser var fel så vet jag att mitt sätt
att ”analysera” inte fungerade men om det
visar sig att jag har haft rätt så
fungerade ju mitt sätt.
Det kan vi inte veta förrän vi har facit.

Ingen här inne, förmodligen, vet exakt vad som har hänt i mordet på LW. Däremot är det många som spekulerar i och spånar hur de tror det har gått till. Somligas spekulationer känns mera trovärdiga än andra. Ditt sätt att resonera känns väldigt anpassad efter hur du vill och tycker att verkligheten skall vara. Just därför säger jag till dig, och alla andra som läser, att dina resonemang känns ogrundade, ej väluppbyggda och mera som att du bedriver en egen agenda mot LW.
Citera
2020-01-08, 13:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det kanske jag gör eller kanske inte. Är egentligen oviktigt som sagt. Ditt sätt att resonera i frågan är ytterst märklig. Som om du helt skulle sakna livserfarenhet ifrån familjeliv.

Det märkliga är varför bara enstaka skribenter får tillsägelser får sådant som många gör.
Jag har inte sett dig reagera när skribenter gjort analyser på t.ex. SD, HD, JG med de metoder Gloriouslife använder.
Citera
2020-01-08, 13:55
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Kanske var det så att Snor-johan var närvarande?

Med tanke på det övertydliga hat denna person ventilerar och det alltmer tydliga att en djupare koppling funnits mellan Snor-johan och LW, växer numera lätt en bild fram där Snor-johan kan ha haft en roll i detta fall.

Kanske som aktiv eller kanske mer troligt som en nyttig idiot.

Är alltmer säker på att vi, när FUPen kommit, kan se detta.
Citera
2020-01-08, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
riktiga eller inte.

fick skylla sig själv?
Är det därför de
själv?

Jag tror att de flesta förstår att L*ena var som de flesta. En människa. En högst vanlig människa på de flesta sätt.
Sådant förstår man om man känner människor, arbetar med människor, lever med människor och intresserar sig för människor.

L*ena hade naturligtvis brister hon också. Men också många goda sidor. Jag tror att hon på de flesta sätt var en mycket bra person.

De brister hon hade har inget med mordet att göra.

L*ena levde inte ett kriminellt liv, hon utsatte sig inte för onödiga risker med att gå dating med främlingar eller att umgås med personer som hade missbruksproblem och hade fyllefester. Hon var inte prostituerad.

Hon hade ett förhållande med en man däremot, som var en riskfaktor.
Jag tror att hon missbedömde sin riskfaktor.

Att han fick den makt över henne som SD själv beskrivit i den rättspsykiatriska undersökningen, kan vara svår att förstå. Men jag har förstått att det kanske var så. Att l*ena inte kunde avsluta förhållandet, fast hon försökte och ville. Och på slutet började hon att bli rädd.

Främst beror en sådan maktutövning på att den som utövar makten har ett problem med att kunna ha ett kärleksfullt förhållande på ett jämbördigt plan. Att kunna ge och ta och lämna frihet och ge tillit till den som man umgås med.

Jag har inga problem med att se att L*ena inte är perfekt. Vilka fel och brister hon än hade, så har hon absolut inte sig själv och skylla.

Det är fruktansvärt att någon endaste tycker det, och att du menar att jag och andra skulle tycka det om vi såg hela L*ena.

Personligen tycker jag att ingen förtjänar att mördas.
Behöver man straffas för att man har gjort något, då har vi vårt rättssystem.

Men du kanske tycker att L*enas "fel, förtjänar att straffas?
För varför skulle du annars tro att jag/"vi" annars tycka att hon förtjänade att dö, om inte ens du/"ni" tycker det (säger du)? Du som tycker att hon har så oändligt många och allvarliga fel.

Att mörda däremot, det är mycket, mycket allvarligt brott.
Om gör man det, då har man ett allvarligt fel.

Jag är emot dödsstraff.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-08 kl. 14:25.
Citera
2020-01-08, 14:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att de flesta förstår att L*ena var som de flesta. En människa. En högst vanlig människa på de flesta sätt.
Sådant förstår man om man känner människor, arbetar med människor, lever med människor och intresserar sig för människor.

L*ena hade naturligtvis brister hon också. Men också många goda sidor. Jag tror att hon på de flesta sätt var en mycket bra person.

De brister hon hade har inget med mordet att göra.

L*ena levde inte ett kriminellt liv, hon utsatte sig inte för onödiga risker med att gå dating med främlingar eller att umgås med personer som hade missbruksproblem och hade fyllefester. Hon var inte prostituerad.

Hon hade ett förhållande med en man däremot, som var en riskfaktor.
Jag tror att hon missbedömde sin riskfaktor.

Att han fick den makt över henne som SD själv beskrivit i den rättspsykiatriska undersökningen, kan vara svår att förstå. Men jag har förstått att det kanske var så. Att l*ena inte kunde avsluta förhållandet, fast hon försökte och ville. Och på slutet började hon att bli rädd.

Främst beror en sådan maktutövning på att den som utövar makten har ett problem med att kunna ha ett kärleksfullt förhållande på ett jämbördigt plan. Att kunna ge och ta och lämna frihet och ge tillit till den som man umgås med.

Jag har inga problem med att se att L*ena inte är perfekt. Vilka fel och brister hon än hade, så har hon absolut inte sig själv och skylla.

Det är fruktansvärt att någon endaste tycker det, och att du menar att jag och andra skulle tycka det om vi såg hela L*ena.

Personligen tycker jag att ingen förtjänar att mördas.
Behöver man straffas för att man har gjort något, då har vi vårt rättssystem.

Men du kanske tycker att L*enas "fel, förtjänar att straffas?
För varför skulle du annars tro att jag/"vi" annars tycka att hon förtjänade att dö, om inte ens du/"ni" tycker det (säger du)? Du som tycker att hon har så oändligt många och allvarliga fel.

Att mörda däremot, det är mycket, mycket allvarligt brott.
Om gör man det, då har man ett allvarligt fel.

Jag är emot dödsstraff.

Mycket kloka ord,All heder till dej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in