2020-01-08, 03:12
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Stor explosion i centrala Bagdad!

https://twitter.com/IntelDoge/status...25838580731904
Man får komma ihåg att Iran är duktiga på att sprida falsk propaganda via internet, de kan mixa ihop gamla filmsnuttar och ljuga ihop träffar för att höja sin egen moral.
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En Norweigian Boeing 737-800 på väg från Arlanda till Dubai kommer snart in över konfliktområdet. Hoppas dom inte har WiFi igång ombord.

https://www.flightradar24.com/NAX4601/2372ad2f

/Provokatör
Men precis, förstår inte varför flyget är så långsamma nu med att byta flygrutter...
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Alla missiler missade altså med stor sannolikhet.
Ja undra hur mycket som blir kvar av iran nu när dom förklarat krig mot världens mäktigaste militärt makt. Nato lär joina med nu när det var en attack på både us och norska styrkor.
De har väl en galen regering som vi, de leder sitt folk och andras in i döden, löfven kör softa varianten och ger bort vårt land ekonomiskt till araber och gör oss till uteliggare på sikt....

USA klipper väl olje och kärnanläggningarna, redan där är Iran nere på grusnivå. Samtidigt ryker Irans flygvapen och flygplatser... Vad mer har de i grusgropen? Så de får väl återgå till kamelodlingar och snida turistartiklar.
Citera
2020-01-08, 03:13
Medlem
arbetets avatar
Inga döda enl. Pentagon enl. rykten. Man diskuterar om Iran avsiktligt missade målen. Med det som en varning och att visa att man har pricksäkra missiler (CNN).
Citera
2020-01-08, 03:13
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den stora frågan här är ju vad galningen Trump drog tillbaka inatt med hans tal.

Säkert atombomb eller något galet

Kan se framför mig hur han går och lägger sig arg och förbannad som en liten unge för att övriga inte höll med om att använda kärnvapen
Citera
2020-01-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Kan se framför mig hur han går och lägger sig arg och förbannad som en liten unge för att övriga inte höll med om att använda kärnvapen

Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Fick säkert slita ner honom från talarstolen

När en narcissist bir arg så vill man inte vara i närheten
Citera
2020-01-08, 03:16
Medlem
arbetets avatar
Tydligen är nu Soleimani begravd och enl. tradition får man inte göra det förrän hämnd är utkrävd.

Var det detta vi fick se inatt?.
Citera
2020-01-08, 03:17
Medlem
Ingen vill ha krig. Jag tror att Iran missade målen med flit och att de vill "ha sista ordet" och att de visade att de "minsann kan". Om Trump inte svarar så vore det gött för världsfreden... hoppas på det. Hoppas mullorna lugnar ner sig nu.
Citera
2020-01-08, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man får komma ihåg att Iran är duktiga på att sprida falsk propaganda via internet, de kan mixa ihop gamla filmsnuttar och ljuga ihop träffar för att höja sin egen moral.

Men precis, förstår inte varför flyget är så långsamma nu med att byta flygrutter...

De har väl en galen regering som vi, de leder sitt folk och andras in i döden, löfven kör softa varianten och ger bort vårt land ekonomiskt till araber och gör oss till uteliggare på sikt....

USA klipper väl olje och kärnanläggningarna, redan där är Iran nere på grusnivå. Samtidigt ryker Irans flygvapen och flygplatser... Vad mer har de i grusgropen? Så de får väl återgå till kamelodlingar och snida turistartiklar.

Usa kommer antagligen se till att iran inte äns kan svara alls det är min gissning man kommer inte chansa Man tar bort hela flygvapnet alla möjligheter att avfyra balistiska missiler allt luftvärn osv. Så iran aldrig kan svara det är min gissning det spelar ingen roll om någon missil träffade eller inte man har anfallit usa och dess allierade det spelar ingen roll om man var inkompetenta och missar eller inte. Det är en stor krigshandling man har utfört 1miljon gånger större än att usa dödade en terrorist
Citera
2020-01-08, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Ingen vill ha krig. Jag tror att Iran missade målen med flit och att de vill "ha sista ordet" och att de visade att de "minsann kan". Om Trump inte svarar så vore det gött för världsfreden... hoppas på det. Hoppas mullorna lugnar ner sig nu.

Korrekt

Risken att Irans regering faller om man inte svarar USA är större än om man svarat.

Så diktaturer fungerar
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Usa kommer antagligen se till att iran inte äns kan svara alls det är min gissning man kommer inte chansa Man tar bort hela flygvapnet alla möjligheter att avfyra balistiska missiler allt luftvärn osv. Så iran aldrig kan svara det är min gissning det spelar ingen roll om någon missil träffade eller inte man har anfallit usa och dess allierade det spelar ingen roll om man var inkompetenta och missar eller inte. Det är en stor krigshandling man har utfört 1miljon gånger större än att usa dödade en terrorist
Allt USA har gjort i mellanöstern är terrorist så vad Iran än gör så kommer dom aldrig upp i vad USA gjort. En miljon irakier till exempel.

Men jag gillar att amerikanerna och deras vänner på allvar tror att Iran är värdelösa och saknar förmåga att försvara sig. Det är då överraskningen blir större. Det är inte Steffes regnbågsarmé vi pratar om här.
Citera
Medlem
Det är därför Trump inte talar till landet nu utan man kommer tala förklara krig stax efter sedan anfaller man lär dröja 1-2 veckor dock man behöver få dit stora styrkor typ en 1500 flyg minst så man kan överväldiga iran.
Citera
2020-01-08, 03:21
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Korrekt

Risken att Irans regering faller om man inte svarar USA är större än om man svarat.

Så diktaturer fungerar
Iran är en demokrati. Sluta köp västpropaganda, den ljuger lika bra som alla andra.
Citera
2020-01-08, 03:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det verkar t.o.m. som att USA var informerade. En win-win-win-situation för alla inblandade. Förklarar kanske det uteblivna talet från Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in