2020-01-07, 18:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Klart att man kan vara. Ett barn är i beroendeställning till sina föräldrar, till exempel.

Så det där kriteriet att man beroendeställning kräver abstinens var struntprat då. Då är du tillbaks på ruta ett och får förklara varför en sexköpare inte kan vara i beroendeställning till sexsäljaren.
Citera
2020-01-07, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det betyder inte att det är skadligt att rädda sitt liv, det måste du väl förstå.

Om någon jagar rätt på dig, sätter pistol mot ditt huvud och sedan kräver att våldta dig sönder och samman om du inte ska dö. Ser du det isf som att lite analsex inte var skadligt eftersom det räddade ditt liv? Rentav ganska konstruktivt? Dessutom var han ju i beroendeställning till dig, så det blir +/- 0? HAde du bara varit kvinna så vore det en biologisk plusvinst med tanke på att du kanske blir gravid...
Citera
2020-01-07, 19:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om någon jagar rätt på dig, sätter pistol mot ditt huvud och sedan kräver att våldta dig sönder och samman om du inte ska dö. Ser du det isf som att lite analsex inte var skadligt eftersom det räddade ditt liv? Rentav ganska konstruktivt? Dessutom var han ju i beroendeställning till dig, så det blir +/- 0? HAde du bara varit kvinna så vore det en biologisk plusvinst med tanke på att du kanske blir gravid...

Nej att rädda mitt är mer hälsosamt än att göra det som leder till min död. Men vi kan enas om att det är skadligt att rädda ditt liv.
Citera
2020-01-07, 19:11
Avstängd
Citat:
Nej att rädda mitt är mer hälsosamt än att göra det som leder till min död. Men vi kan enas om att det är skadligt att rädda ditt liv.

Bra. Jag vart skeptisk men hoppades att du skulle förstå till slut!

Haha, favorit i repris, såhär ett helt inlägg senare. Good one!

Vi kan ta en till:
- Knack, knack!
- Vem där?
- Inte Enhalvboj iaf, för vi enades om att det var skadligt att rädda hans liv Höhöhö

Anser du att vår hypotetiska våldtäktsman står i beroendeställning till dig?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-07 kl. 19:20.
Citera
2020-01-07, 20:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så det där kriteriet att man beroendeställning kräver abstinens var struntprat då. Då är du tillbaks på ruta ett och får förklara varför en sexköpare inte kan vara i beroendeställning till sexsäljaren.

Men herregud är du inte riktigt klok människa? Det vi pratar om är helt olika saker och dessa två situationer har inga problem med att existera samtidigt.
Citera
2020-01-07, 20:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men herregud är du inte riktigt klok människa? Det vi pratar om är helt olika saker och dessa två situationer har inga problem med att existera samtidigt.

Är du inte klok människa, varför gav du inte en definition på att vara i beroendeställning som håller för mer än ditt specialcase när jag frågade efter det?
Citera
2020-01-07, 21:17
Medlem
Att bli dissad kan män ta betydligt bättre än kvinnor, men att precis aldrig få doppa är inte alls sunt för en man. Bara en tidsfråga innan något går sönder mentalt. Eftersom kvinnor sexuellt fungerar annorlunda förstår de inte och det finns alltid en del som med tiden utvecklas till missundsamma oempatiska gamla kräk. Det spelar ingen roll om det skulle stå en mentalt förstörd incel i varje gathörn och skjuta vilt. Den här typen av kräk kan aldrig be om ursäkt eller äns förstå all skit som de postar.

Hoppas bara att ingen läsare tar illa upp. Tänk på att de här översittar-damerna är skadat gods. Gud vet vad de har råkat ut för.
Senast redigerad av ManManne 2020-01-07 kl. 21:19.
Citera
2020-01-07, 21:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är du inte klok människa, varför gav du inte en definition på att vara i beroendeställning som håller för mer än ditt specialcase när jag frågade efter det?

Haha alltså hur kan du vara så kokko? Jag förstår inte ens var du kommer upp med idéerna till alla underliga vändningar samtalen tar.

Jag har pratat om beroende, drivkraft och beroendeställning. För min del är det rätt klart och tydligt vad skillnaden mellan dessa begrepp är. Råder det oklarheter för dig?
Citera
2020-01-07, 21:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Haha alltså hur kan du vara så kokko? Jag förstår inte ens var du kommer upp med idéerna till alla underliga vändningar samtalen tar.

Jag har pratat om beroende, drivkraft och beroendeställning. För min del är det rätt klart och tydligt vad skillnaden mellan dessa begrepp är. Råder det oklarheter för dig?

Jag bad dig motivera varför en sexsäljare kan vara i beroendeställning till sexköparen men inte det motsatta om du tycker så och då började du surra om abstinens. Om nu det inte är kriteriet så var det ju väldigt korkat av dig att snöa in på det.

Men det är den vanliga visan med dig, om, men, kanske, kanske inte, ibland, ibland inte men aldrig några ordentliga svar på vad du tycker eller varför du tycker så. Du klarar helt enkelt inte av det eftersom du hela tiden ger omdömen utifrån det som passar din agenda bäst.
Citera
2020-01-07, 22:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag bad dig motivera varför en sexsäljare kan vara i beroendeställning till sexköparen men inte det motsatta om du tycker så och då började du surra om abstinens. Om nu det inte är kriteriet så var det ju väldigt korkat av dig att snöa in på det.

Men det är den vanliga visan med dig, om, men, kanske, kanske inte, ibland, ibland inte men aldrig några ordentliga svar på vad du tycker eller varför du tycker så. Du klarar helt enkelt inte av det eftersom du hela tiden ger omdömen utifrån det som passar din agenda bäst.

Det är kriteriet i just den situationen mellan torsken och heroinisten men det är inte kriteriet mellan ett barn och dess föräldrar.

Seriöst, det är inte jag som har problem med att uttrycka mig, det är du som inte tolkar det skrivna språket som resterande 95% av befolkningen gör. För mig är det fullständigt givet att det finns olika situationer och dessa kan existera parallellt med varandra. Det som gäller i ena situationen måste inte nödvändigtvis gälla i den andra.
Citera
2020-01-07, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är kriteriet i just den situationen mellan torsken och heroinisten men det är inte kriteriet mellan ett barn och dess föräldrar.

Seriöst, det är inte jag som har problem med att uttrycka mig, det är du som inte tolkar det skrivna språket som resterande 95% av befolkningen gör. För mig är det fullständigt givet att det finns olika situationer och dessa kan existera parallellt med varandra. Det som gäller i ena situationen måste inte nödvändigtvis gälla i den andra.

Nehej du kör säkert med olika kriterier för sexköparen och sexsäljaren också så att du ska få det svar du vill ha. Feministisk logik.
Citera
2020-01-07, 23:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nehej du kör säkert med olika kriterier för sexköparen och sexsäljaren också så att du ska få det svar du vill ha. Feministisk logik.

Du har inte förstått ett dugg av samtalet verkar det som.
Du hävdar att sex är ett beroende. Jag säger att det KAN vara det men definitivt inte i majoriteten av fallen. Man måste göra det till ett beroende.
Du förstod inte detta.

Jag säger att en heroinist kan befinna sig i en beroendeställning till en torsk i en situation då hon har abstinensbesvär och måste få till pengar fort så att hon kan få sitt heroin.
Du förstod inte detta heller.

Jag sa att ett barn är i beroendeställning till sina föräldrar även om inte barnet har abstinensbesvär. Du förstod inte detta heller.

Summa summarum är alltså att du inte förstått någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in