2020-01-07, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det betyder inte att det är skadligt att rädda sitt liv, det måste du väl förstå.

Vänd scenariot så att det är sexköparen som står i beroendeställning. Samma argument kunde användas, sa du ju.
Citera
2020-01-07, 18:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vänd scenariot så att det är sexköparen som står i beroendeställning. Samma argument kunde användas, sa du ju.

Jag anser att båda är i beroende av varandra så det är bara ni som inte håller med om det som har ett problem här.
Citera
2020-01-07, 18:29
Avstängd
Citat:
Jaha, det är självdestruktivt att rädda sitt liv, bra där!

Det är destruktivt att tvingas suga kukar som en inte vill suga. Se så! Vänd på scenariot nu så att det är sexköparen som står i beroendeställning till säljaren.
Citera
2020-01-07, 18:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är destruktivt att tvingas suga kukar som en inte vill suga. Se så! Vänd på scenariot nu så att det är sexköparen som står i beroendeställning till säljaren.

Jag kan väl håla med om att det är destruktivt att just ditt liv räddas, vi kan väl enas om det i alla fall.
Citera
2020-01-07, 18:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det allmänna språkbruket är att man är i beroendeställning till den som ger dig det du behöver men du vill tydligen ägna dig åt hårklyverier och gå ifrån det allmänna språkbruket för att det passar dig denna gång.

Om du hävdar att sexköparen inte kan vara i beroendeställning till sexsäljaren men att det motsatta kan gälla får du förklara hur du motiverar det. Båda ger något den andra behöver och om vi pratar om t.ex. Sverige eller andra i-länder är behovet inte så starkt att överlevnaden hänger på det..

Var har jag hävdat det? Jag har skrivit att en heroinist kan befinna sig i en tillfällig situation av beroendeställning eftersom vederbörande bevisligen kan få enorma abstinensbesvär, ja till och med dö om de tvingas sluta tvärt.
Nu kan oftast heroinister få hjälp även i Sverige, men att utnyttja en människa i sådan nöd till att utföra sexuella handlingar på en annan människa måste vara något av det absolut lägsta man kan ta sig för. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att man tillhör mänsklighetens absoluta bottenskrap/avskum om man skulle kunna drista sig till en sån sak. Sedan finns det bevisligen en del människor, framförallt män, som tillhör mänsklighetens avskräde. Vad det beror på är i sig en mycket intressant diskussion.

Och, ett sexberoende ger inte samma abstinensbesvär som heroin. Punkt slut.
Citera
2020-01-07, 18:35
Avstängd
Citat:
Jaha, det är självdestruktivt att rädda sitt liv, bra där!

Citera
2020-01-07, 18:38
Avstängd
Citat:
Jag anser att båda är i beroende av varandra så det är bara ni som inte håller med om det som har ett problem här.

Jaha. Ok. Inget problem, vi definierar bara orden olika. Jag som det definieras och du som du känner att ordet betyder. Fint att få det utrett.
Citera
2020-01-07, 18:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Exakt!
Biter du av någon penis är det du som har vapnen i din mun.
Jag är helt övertygad om att förövaren börjar bry sig om sin överlevnad i det läget för annars förblöder han kanske till döds. Om han inte svimmar av smärtan före.
Såhär står det på bodyguard.nu om självförsvar:
"Testiklarna/Penis

En attack mot testiklarna orsakar smärta, chock och medvetslöshet. Bland det mest effektiva man kan göra är att ta ett ordentligt tag om testiklarna, klämma åt, vrida om och dra, gör du det ordentligt kommer mannen antagligen svimma efter ett par sekunder."

https://www.bodyguard.nu/text/sjalvforsvar8.htm

Jag har gett dig flera "handgripliga" exempel på vad du kan göra och du kallar mig bara för dum.
Jag antar för att du ändå anser dig ha rätt utan några som helst motargument.
Annat än "det handlar om överlevnad".
Bara bullshit och ett patologiskt fasthållande vid din rätt att få vara offer.
Jag är ledsen men för väldigt många flickor i framtiden kommer dina råd inte räcka. Med mina finns det avsevärt mycket bättre chanser att inte bara överleva utan även att minska risken för att bli utsatt.

Nu råkar jag ganska väl känna till din sort, så jag förmodar att du mest sitter här och slösar på varmluften, men det finns en verklighet därute som andra läsare kanske vill ha en viss förberedelse för.

Jag gör dem gärna starkare. Du gör som du vill. En del gillar ju dessutom överraskningssex och att suga omskuren gatubarnspenis.

Nähä, du förstod som vanligt ingenting. Alltså gör du dig dum, eller begriper du verkligen inte?

Du gör "dem" starkare ja, haha. Vad säger du till en grabb som blir rånad under hot? Att han ska ge rånarna en smäll? Bita av dem fingret? Springa? Ge dem vad de vill ha?
Vilket alternativ tror du ger offret störst chans att komma därifrån med livet i behåll?
Citera
2020-01-07, 18:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var har jag hävdat det? Jag har skrivit att en heroinist kan befinna sig i en tillfällig situation av beroendeställning eftersom vederbörande bevisligen kan få enorma abstinensbesvär, ja till och med dö om de tvingas sluta tvärt.
Nu kan oftast heroinister få hjälp även i Sverige, men att utnyttja en människa i sådan nöd till att utföra sexuella handlingar på en annan människa måste vara något av det absolut lägsta man kan ta sig för. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att man tillhör mänsklighetens absoluta bottenskrap/avskum om man skulle kunna drista sig till en sån sak. Sedan finns det bevisligen en del människor, framförallt män, som tillhör mänsklighetens avskräde. Vad det beror på är i sig en mycket intressant diskussion.

Och, ett sexberoende ger inte samma abstinensbesvär som heroin. Punkt slut.

Förstår du vad ordet "om" betyder?
Om du hävdar att sexköparen inte kan vara i beroendeställning till sexsäljaren men att det motsatta kan gälla får du förklara hur du motiverar det.
Så du kom med din hemsnickrade definition fram till att man inte kan vara i beroendeställning till någon utan abstinensbesvär?
Citera
2020-01-07, 18:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om du hävdar att sexköparen inte kan vara i beroendeställning till sexsäljaren men att det motsatta kan gälla får du förklara hur du motiverar det.
Så du kom med din hemsnickrade definition fram till att man inte kan vara i beroendeställning till någon utan abstinensbesvär?

Klart att man kan vara. Ett barn är i beroendeställning till sina föräldrar, till exempel.
Citera
2020-01-07, 18:44
Avstängd
Citat:
Jag kan väl håla med om att det är destruktivt att just ditt liv räddas, vi kan väl enas om det i alla fall.

Haha ja. Det är som att jordelivet blir ett par procent mindre attraktivt varje gång man påminns om du också finns här... Som att få en liten bit bajs i den goda maten eller en bananfluga i glöggen. Blä

Åter igen. Om du tvingas kapa av din arm för att rädda ditt liv så betyder det inte att det är konstruktivt att syssla med DIY-amputationer. Det betyder bara att det just denna gången råkade vara mindre destruktivt än alternativet: att dö.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-07 kl. 18:51.
Citera
2020-01-07, 18:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du verkar fortfarande ha svårigheter med att skilja på drivkraft och beroende. Ett beroende utgörs alltså av att hjärnan får ett påslag av olika signalsubstanser. Olika medel ger olika kraftigt utslag, både på generell och individuell nivå.

Så om du är beroende av sex så är det effekten i hjärnan du får av det som du är beroende av. Dock kan det vara lite komplext eftersom det även handlar om mänsklig beröring. Dock så skulle det likväl räcka med kyssar och kramar om det var beröringen som var det centrala.
Alltså kan vi komma fram till att det är orgasmen och vägen dit som ger tillfredsställelsen. Genom att onanera kan du således uppnå ett visst påslag av samma signalsubstans-cocktail, om än inte lika kraftig som när du faktiskt har sex.

Med detta i bagaget blir det svårt att hävda att en man likt dig själv eller Harwey Weinstein skulle befinna sig i beroendeställning till någon på grund av ert så kallade beroende av sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in