2020-01-06, 18:02
Medlem
Jack-Ryans avatar
Lite spännande i morgon. Skolan börjar igen. Dyker Muhammed, Mohammed och lill-Muhammed upp i morgon, eller är de krassliga eller rent av på resande fot. Plötsligt behov av koran-studier? Låt oss se hur det går.
Citera
2020-01-06, 18:37
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om du på allvar tror det, bör du söka upp en hjärnskrynklare för att få hjälp.

Tror du på allvar att de försöker att lösa mordet är du en idiot. Jag jobbar på psyk, så jag har nog lite mer koll än dig.

Men om du vill diskutera fallet är du välkommen att skicka ett PM.

En liten redigering: de är 13 år gamla, så hur i helvete tror att polisen ska gå ut med detta?

Jävla idiot.
Senast redigerad av Vobbler 2020-01-06 kl. 18:47.
Citera
2020-01-06, 19:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tror du på allvar att de försöker att lösa mordet är du en idiot. Jag jobbar på psyk, så jag har nog lite mer koll än dig.

En liten redigering: de är 13 år gamla, så hur i helvete tror att polisen ska gå ut med detta?

Jävla idiot.
Hur vet du det?
Citera
2020-01-06, 20:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Sundbo erbjuder platser för 13-åriga ungjävlar. Finns ingen anledning till att låta dem gå lösa.
Citera
2020-01-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Jävla idiot.

Är du säker på att du jobbar på psyk? De kanske bara släpper in dig på morgonen med mammas lunchlåda, så att den anställda personalen har koll på dig? Får du hjälp till bussen när ska hem, eller hämtar mamsen?

Varför i glödheta helvetet tror du jag vill diskutera något med dig via PM? Jag har kvalitetskrav och du uppfyller dem inte.
Däremot svarar jag gärna publikt, så får andra avgöra om jag är en "surfitta" eller om det kanske är du som inte har alla paddlar i vattnet.

Polisen har inte befogenhet att vraka och välja när det gäller information, den måste uppåt i rättsväsendet och förr eller senare, till stor del, nödvändigtvis ut till media.

Har du aldrig sett/hört/läst (om du kan) pressmeddelanden om yngre gärningsmän? De kommer ut snabbt, men däremot är det sekretess på personuppgifter. Om nu gärningsmännen är 13 år (ditt påstående så här långt), så hade vi kunnar läsa ungefär "trettonåringar omhändertagna för..."., eller "femåringar omhändertagna för..."
Citera
2020-01-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur vet du det?

Finns nog ingen substans eftersom svaret dröjer. Vobbler är ute och vobblar och har ett språkbruk som väcker farhågor. Vi får vänta på en trovärdigare källa.
Citera
2020-01-07, 13:33
Medlem
Hade Kjäll varit en kriminell blatte som mördats på hotellet under en urartad narkotikalangning hade utredningsläget troligen varit helt annat.

Gislaved hade fått förstärkning direkt av Operation Rimfrost. Någon känd regeringsledamot hade fördömt dådet och lovat hårda tag. Polisiär närvaro i trygghetsskapande åtgärd.

De goda krafterna i civilsamhället dvs kyrkan, fackföreningar och studieförbund hade haft en ljusmanifestation för att visa att man inte tolererar mer våld. Kanske hade tom SVT sänt ett debattprogram live från Gislaveds stadshus med inbjudna debattörer.

Massmedia hade legat på om vilken go kille han var. Som trots han haft lite problem innan fortfarande drömde om en framtid inom fotbollen/rapmusiken.

Resurser hade tillförts kommunen för att underlätta livet för första, andra och tredje generationens invandrare.

Bara att konstatera, svenska män är skit i samhällets ögon. Ingen bryr sig om oss.
Citera
2020-01-07, 16:19
Medlem
Brottsforums avatar
Hur går det med utredningen, egentligen?
Citera
2020-01-07, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Hur går det med utredningen, egentligen?
Verkar som det händer våldsbrott var och varannan dag i gislaved så man hinner med att lösa ärenden. I lördags var det nån som blev knivad. Kjäll befann sig på fel plats vid fel tidpunkt maximal otur + berusad och la sig i fel bråk.
Citera
2020-01-07, 17:44
Medlem
colis avatar
Om det finns någon substans i påståenderna här om pojkar som benämns som Mohamed och är i 13-års åldern finns det många (PK-skäl?) att lockets lagts på. Delikat ärende.
Jobbig utredning där man får tassa försiktigt fram. Gänget har ju trots allt bragt Kjäll om livet. Tänk om de bara är barn?

Tycker dock trots allt att man bör kunna gå ut med signalement i alla fall - kroppsbyggnad, trolig ålder, ljusa/mörka röster, mörka ögon, dialekt, klädsel, skor etc. DET borde inte vara tassemarker.
Men av någon oklar orsak verkar polisutredarna också vilja hålla dessa uppgifter hemliga.
Trots att man ännu inte lyckats gripa någon. Det är skumt.
Citera
2020-01-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Är Gislaved Smålands svar på Rinkeby?

Jag har ingen aning om vad det beror på, men det bor extremt mycket människor från före detta Jugoslavien i den så kallade GGVV regionen. (Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd, Värnamo)

Men undantag för Kosovoalbanerna som härjar lite i Värnamo så är de flesta av dessa människor väldigt välintegrerade i samhället, så nej, jag tycker inte att man kan säga att Gislaved är Smålands Rinkeby. Gislaved är som vilken Svensk landsortshåla som helst, förutom då att en oproportionerligt stor andel av befolkningen är från före detta Jugoslavien.

Smålands Rinkeby är utan tvekan Araby i Växjö.
Citera
2020-01-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Jag har ingen aning om vad det beror på, men det bor extremt mycket människor från före detta Jugoslavien i den så kallade GGVV regionen. (Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd, Värnamo)

Men undantag för Kosovoalbanerna som härjar lite i Värnamo så är de flesta av dessa människor väldigt välintegrerade i samhället, så nej, jag tycker inte att man kan säga att Gislaved är Smålands Rinkeby. Gislaved är som vilken Svensk landsortshåla som helst, förutom då att en oproportionerligt stor andel av befolkningen är från före detta Jugoslavien.

Smålands Rinkeby är utan tvekan Araby i Växjö.

Har du sovit under en sten de senaste 15 åren eller är du miljöpartist?
Det här var bara början på kriget mellan somalier i Gislaved:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=568559

Om byskvallret stämmer demaskerades två av mördarna och minst en är somalier. Och mycket ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in