Citat:
Ursprungligen postat av
SloppySeconds
Kanske Eva Lundgren bör kopplas in i detta...
Boken "Knutbykoden".. är nog fortfarande relevant.
"A Time for Everything" .. undrar vem som går vems ärenden
SD kanske fick anonyma "sms" från
Ha*nnaD 
Appropå det här med genustänk som påverkar domarna.
Om vi byter kön på Knutbypastorn och Hjärstapastorn så vågar jag påstå utfallet blivit ett annat.
Helge fick livstid för anstiftan och barnflickan Sara blev dömd till rättspsykiatrisk vård.
Ponera Knutbypastorn vore en 3 barnsmamma och barnflickan en skäggig svartmuskig arab som påstått att mamman manipulerat honom att åka till plattan och tjacka ett vapen och sen åka upp igen och skjuta skallen av det sovande offret. Typ: Det var hon som så åt mig att göra det, ju. Morsning!
Likaså om LW vore man och lyckats "vinna" bakom planket dvs, mördat "kvinnan" (SD)"han" vigt och knullat i flera år?
Hujedanimej sånt jäkla liv det vore på manshatar kärringarna i tråden om hur vidrigt LW hade betett sig.
Eller ponera att LW lyckats övervinna SD fysiska överlägsenhet och berövat honom livet hej om planket? Man anar mordet av kärringar som skulle rusa till hennes försvar då hon lyckats döda en "förövare" dvs man.
Vad jag vill komma till är hur svårt det är för våra domstolar att bortse från allmänna fördomar och förutfattade meningar om kön etc. Precis sig samma problem som några visat sig lida av här i tråden.
Därför är det viktigt att vara vaksam på kvinnorna fördoms-sim-pampen, Åsa och & (det var väl någon till?) Så dom inte undergräver allmänhetens förtroende för rättsapparaten.
Draifos har varit ine på det vid några tillfällen.
F.ö.v.r så visar det sig tydligt i vår absurda sexköpslag.