2020-01-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag läste på mer om det där med HD sedan, och förstår bättre nu hur du och Reimer menar. Sedan angående det här med vilka slutsatser man kan dra av en slutdelgivning till SD är jag osäker. Även om åklagaren skulle luta åt att helst lägga ned utredningen mot SD nu så skulle hon väl inte ha något annat val än att ändå konfrontera honom med vad hon nu kan tycka sig ha lyckats få fram i bevisväg. Skulle ju se lite konstigt ut annars. Så en möjlig slutsats man skulle kunna dra av att det blir/blev en slutdelgivning är väl att hon åtminstone inte har kunnat utesluta att SD är inblandad.

Håller med dig om det omvända förhållandet mellan antal sidor i fup och bevisläget. Hade det funnits mer handfasta belägg för Guds existens så hade nog inte bibeln behövt vara så tjock. Och här är alltså bibeln tunn om man jämför.

Sista stycket: hade du trott på guds existens om bibeln varit tunnare? Nu säger du att den här "bibeln" är tunn men det verkar inte heller vara bra? Hur många sidor ska det vara för att du ska vara nöjd då?
Citera
2020-01-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Sista stycket: hade du trott på guds existens om bibeln varit tunnare? Nu säger du att den här "bibeln" är tunn men det verkar inte heller vara bra? Hur många sidor ska det vara för att du ska vara nöjd då?

Så skriver han ju inte. Du missförstod det helt.

"Håller med dig om det omvända förhållandet mellan antal sidor i fup och bevisläget. Hade det funnits mer handfasta belägg för Guds existens så hade nog inte bibeln behövt vara så tjock. Och här är alltså bibeln tunn om man jämför."

Bibeln - i jämförelse med den här FUP - är alltså tunn.
Citera
2020-01-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så skriver han ju inte. Du missförstod det helt.

"Håller med dig om det omvända förhållandet mellan antal sidor i fup och bevisläget. Hade det funnits mer handfasta belägg för Guds existens så hade nog inte bibeln behövt vara så tjock. Och här är alltså bibeln tunn om man jämför."

Bibeln - i jämförelse med den här FUP - är alltså tunn.

He he, inte "FU-bibeln" alltså. Got it. Fast enl Draifos är det väl just tunt i åklagarens material.
Senast redigerad av VigosRos 2020-01-07 kl. 15:11.
Citera
2020-01-07, 16:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Kanske Eva Lundgren bör kopplas in i detta...
Boken "Knutbykoden".. är nog fortfarande relevant.

"A Time for Everything" .. undrar vem som går vems ärenden SD kanske fick anonyma "sms" från Ha*nnaD
Citera
2020-01-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

"A Time for Everything" .. undrar vem som går vems ärenden SD kanske fick anonyma "sms" från Ha*nnaD
Jag skulle verkligen förstå om HD vore så upprörd, både på sin otrogne make och på LW, men hon verkar ändå vara en modern människa. Hon tog ut skilsmässa och det är väl en trist lösning i tiden. Känns onödigt att kasta skit på henne nu. Visst har hon betett sig litet mysko efter mordet, men jag tror att det är i självförsvar.
Citera
2020-01-07, 16:49
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag skulle verkligen förstå om HD vore så upprörd, både på sin otrogne make och på LW, men hon verkar ändå vara en modern människa. Hon tog ut skilsmässa och det är väl en trist lösning i tiden. Känns onödigt att kasta skit på henne nu. Visst har hon betett sig litet mysko efter mordet, men jag tror att det är i självförsvar.

Du har rätt.. förlåt HannaD, hon är ur den trista situationen nu med SD.
Men det är något som inte riktigt stämmer... skönt att jag slipper leta under deras naglar
Citera
2020-01-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
He he, inte "FU-bibeln" alltså. Got it. Fast enl Draifos är det väl just tunt i åklagarens material.

Exakt så. Ju tunnare material (innehålsmässigt) desto fler sidor. FUB med flera tusen sidor = "tunt med bevis".

Det är ju inte svårt att hålla med om det. Men samtidigt är det ju också så att noggrann förundersökning kräver väl många sidor att beskrivas med.

Vi får se hur det blir med den saken.
Citera
2020-01-07, 18:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Appropå det här med genustänk som påverkar domarna.

Om vi byter kön på Knutbypastorn och Hjärstapastorn så vågar jag påstå utfallet blivit ett annat.
Helge fick livstid för anstiftan och barnflickan Sara blev dömd till rättspsykiatrisk vård.

Ponera Knutbypastorn vore en 3 barnsmamma och barnflickan en skäggig svartmuskig arab som påstått att mamman manipulerat honom att åka till plattan och tjacka ett vapen och sen åka upp igen och skjuta skallen av det sovande offret. Typ: Det var hon som så åt mig att göra det, ju. Morsning!

Likaså om LW vore man och lyckats "vinna" bakom planket dvs, mördat "kvinnan" (SD)"han" vigt och knullat i flera år?
Hujedanimej sånt jäkla liv det vore på manshatar kärringarna i tråden om hur vidrigt LW hade betett sig.

Eller ponera att LW lyckats övervinna SD fysiska överlägsenhet och berövat honom livet hej om planket? Man anar mordet av kärringar som skulle rusa till hennes försvar då hon lyckats döda en "förövare" dvs man.

Vad jag vill komma till är hur svårt det är för våra domstolar att bortse från allmänna fördomar och förutfattade meningar om kön etc. Precis sig samma problem som några visat sig lida av här i tråden.

Därför är det viktigt att vara vaksam på kvinnorna fördoms-sim-pampen, Åsa och & (det var väl någon till?) Så dom inte undergräver allmänhetens förtroende för rättsapparaten.

Draifos har varit ine på det vid några tillfällen.

F.ö.v.r så visar det sig tydligt i vår absurda sexköpslag.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-07 kl. 19:22.
Citera
2020-01-07, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt så. Ju tunnare material (innehålsmässigt) desto fler sidor. FUB med flera tusen sidor = "tunt med bevis".

Det är ju inte svårt att hålla med om det. Men samtidigt är det ju också så att noggrann förundersökning kräver väl många sidor att beskrivas med.

Vi får se hur det blir med den saken.

Jag har mycket svårt att tro att Hiding inte har på fötterna denna gång.
Det var motigt i början, många misstag också från polis i början av utredningen.
Inte chansar Hiding efter två misslyckanden.

NFCs extremt långa väntetider. Nya provtagningar, nya väntetider.

Men det är inte osannolikt att det var något positivt svar från NFC som kom på måndagen och som avgjorde det hela. Och man har också sagt att misstanken stärkts under utredningsarbetet och att det är just utredningsarbetet som har lett fram till gripandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen ny info från NFC ...

"SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt Forensiskt Center (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå."

"Aftonbladet:

"Nu har han alltså frihetsberövats igen – och misstankarna mot honom har stärkts.

– Åklagaren har gjort bedömningen att misstankarna mot honom har stärkts under utredningens gång. Vad man bygger detta på kan jag inte kommentera i nuläget, säger Stefan Dangardt.
"
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

""Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen.""

https://www.na.se/logga-in/genombrottet-i-hjarstamordet-en-man-gripen-ford-till-polishuset-i-orebro-i-morse
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-07 kl. 19:14.
Citera
2020-01-07, 19:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LÄS SAMMANFATTNINGEN OM FALLET ONLINE

Slipp ladda ned dokument - läs direkt online!

https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Åh 🙌 Suveränt
Citera
2020-01-07, 19:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Aftonbladet:

"Nu har han alltså frihetsberövats igen – och misstankarna mot honom har stärkts.

– Åklagaren har gjort bedömningen att misstankarna mot honom har stärkts under utredningens gång. Vad man bygger detta på kan jag inte kommentera i nuläget, säger Stefan Dangardt.
"
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

""Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen.""

https://www.na.se/logga-in/genombrottet-i-hjarstamordet-en-man-gripen-ford-till-polishuset-i-orebro-i-morse
Frihetsberövanden, gripanden och misstankar i all ära, men det mer intressanta här måste väl ändå vara de bevis som media nu har kunnat rapportera om i flera artiklar. Om de här uppgifterna stämmer så har SD satt sin sista potatis.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-07 kl. 20:39.
Citera
2020-01-07, 21:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har mycket svårt att tro att Hiding inte har på fötterna denna gång.
Det var motigt i början, många misstag också från polis i början av utredningen.
Inte chansar Hiding efter två misslyckanden.
Den tredje häktningsförhandlingen kan väl knappast ses som ett misslyckande, det var ju här åklagaren fick med sig tingsrätten/den nya domaren på tåget. De poliser som har uttalat sig i media verkar i och för sig vara rätt tveksamma till Åsa Hidings berättelse, men det kanske är av underordnad betydelse här. Det är tingsrätten/domaren som dömer i frågor som handlar om sådana här längre frihetsberövanden.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-07 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in