Citat:
Ursprungligen postat av
Internetkrigaren1
Ja. Mannen hade varit tillräckligt nöjd. Det tär på ett annat sätt för honom även fast han inte får några kåtslag som i unga år. Mannen lider sexuellt av dåliga äktenskap, kvinnan psykologiskt.
Tack för att du talar om för mig hur jag funkar som man. Inte för att det stämmer, men ändå. Och jag kan tala om att kvinnor som kommit ur dåliga förhållanden kan vara nog så sexuellt utsvultna
Den sortens tramsiga generaliseringar du håller på med leder inte till någon ökad förståelse för någon. Det korn av sanning som finns i den är att män tenderar att nöja sig med mindre rent allmänt i relationer när de blir sämre, vilket är främsta skälet till att kvinnor oftare tar initiativ till bryta upp ur relationen. Och då har hon ofta klarat av mycket av sitt dåliga mående och sorg över att förhållandet kraschar, medan mannen har allt sitt kvar. Samt att kvinnor - i snitt - tycks ha lite lättare att "skruva ner" sin sexualitet när de lever ensamma.
Långa förhållanden kan för övrigt vara dåliga både utan och med sex. Jag har upplevt bägge. Det psykologiska måendet var dåligt i båda fallen, bara på olika sätt. Det är nog i huvudsak människor som inte fått särskilt mycket eller någon sex alls som tror att det kan kompensera för nästan allt. Men det kan det inte. Har för övrigt en nära manlig vän som precis kommit ur en sån relation som stundtals var nära att ta knäcken på honom. Härligt supersex - enligt honom själv - till trots. Och jag har hört fler män berätta liknande historier genom åren.