2020-01-05, 12:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Men man måste se nyttan av det. På sikt borde det vara fullt möjligt att vara väligt många, men utan att överutnyttja jordens resurser.

Finns inget självändamål med att vi ska vara 7 eller 10 miljarder.

Många forskare hävdar att vi är ca dubbelt så många som jorden hållbart kan försörja. 7 istället för 3,5 miljard.
Citera
2020-01-06, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Finns inget självändamål med att vi ska vara 7 eller 10 miljarder.

Många forskare hävdar att vi är ca dubbelt så många som jorden hållbart kan försörja. 7 istället för 3,5 miljard.
Livet är ett självändamål. Ju mer dess bättre. Dock är det inte bara antal som räknas utan också hur högt utvecklad civilisationen är. Vad forskare hävdar är nog bara gissningar. Innovation kan göra oss mer effektiva.
Citera
2020-01-07, 04:58
Medlem
Citat:
SD ska gå efter vad de riktiga forskarna säger. Klimat och väder styrs av solen och jordens geologi.
Det finns inget "hot" alldeles oavsett vad Sorosglobalisterna försöker lura i oss för att beskatta och skifta fokus ifrån utrotningen av västvärlden genom massinvandring från tredje världen.

Långsiktighet...sanningen vinner alltid.

Det finns ett hot men vår möjlighet att påverka övrdrivs så löjligt mycket.
Citera
2020-01-07, 14:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Livet är ett självändamål. Ju mer dess bättre. Dock är det inte bara antal som räknas utan också hur högt utvecklad civilisationen är. Vad forskare hävdar är nog bara gissningar. Innovation kan göra oss mer effektiva.
Forskare gissar sällan, det är därför de är just forskare.

Nej. Fler är inte automatiskt bättre.
Citera
2020-01-07, 14:57
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det finns ett hot men vår möjlighet att påverka övrdrivs så löjligt mycket.
Finns inget hot annat än att klimat förändras och har så alltid gjort.
Vi anpassar oss bara.
Citera
2020-01-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Man borde i alla sammanhang när klimatet diskuteras påpeka hur tokigt det är att importera folk till kalla norden där klimatavtrycket oundvikligen blir större än i de varma länder de kommer ifrån!

Med den logiken borde vi skicka ner dig till Afrika omedelbart !
Citera
2020-01-07, 15:05
Medlem
Citat:
Finns inget hot annat än att klimat förändras och har så alltid gjort.
Vi anpassar oss bara.

Vad vet du om det? Är du klimatforskare? Pinsamt med folk som inte är insatta som gör kontroversiella tvärsäkra påståenden.
Citera
2020-01-07, 15:10
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Vad vet du om det? Är du klimatforskare? Pinsamt med folk som inte är insatta som gör kontroversiella tvärsäkra påståenden.
Vi vet för att ALLA forskare VET att klimatet har förändrats över alla tider. Både i små snabba perioder samt i långa sådana.
Att det inte passar in i din världsbild är ditt problem, inte mänsklighetens.
Citera
2020-01-07, 15:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Med den logiken borde vi skicka ner dig till Afrika omedelbart !
Vänsterlogik. Så alla fredliga produktiva västerlänningar bör bosätta sig i Afrika.
Vem ska driva och sköta västvärlden då, araber och afrikaner?

Var tyst när vuxna pratar.
Citera
2020-01-07, 15:13
Medlem
Citat:
Vi vet för att ALLA forskare VET att klimatet har förändrats över alla tider. Både i små snabba perioder samt i långa sådana.
Att det inte passar in i din världsbild är ditt problem, inte mänsklighetens.

Jag missuppfattade dig nog. Ledsen om så är fallet. Jag drog slutsatsen att du hävdade att människan inte kan påverka klimatet men när jag läser ditt inlägg igen ser jag att du inte skrev det.
Citera
2020-01-07, 15:20
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag missuppfattade dig nog. Ledsen om så är fallet. Jag drog slutsatsen att du hävdade att människan inte kan påverka klimatet men när jag läser ditt inlägg igen ser jag att du inte skrev det.

Vikingarna odlade korn, havre och råg på Grönland för 1000 år sedan. Försök göra det idag.

Solen och jordens geologi styr klimatet. Så länge du inte kan styra dessa faktorer så kan du luta dig tillbaka och anpassa dig för du har inget val alldeles oavsett vad en vänsterextrem bokstavsunge och Al Gore tycker.

Här, bilda dig.
https://klimatforum.com/2019/02/24/borde-man-oroa-sig-for-klimathotet/
Citera
2020-01-07, 15:21
Medlem
Jag hörde Martin Kinnunen i Agenda för några månader sedan. Han sa då att vi måste lita på forskningen dvs IPCC. Jag uppfattar att andra företrädare för partiet tex Björn Söder hävdar något helt annat. Så det verkar vara osäkert vad partiet står för i klimatfrågan. Kan någon reda ut det.
Skall vi lita på IPCC eller inte ?
Tugget om att Sverige är litet och att Kina är stort är inte relevant för att svara på den frågan.
Det är det först när man diskuterar eventuella åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in