2020-01-07, 00:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Läste en notis i Borås Tidning idag att tredje säsongen har premiär redan i Januari. Stod även vilka lag som ställer upp, Cecilia Frode och Janne Josefsson ska vara med igen!
Ha ha! Det var modigt (alternativt korkat). Hoppas dock att det går bättre för dem den här gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är åt helvete för tidigt att sända en säsong 1 månad efter att den förra slutat, tänk om på spåret hade detta tempo?
Varför inte? Tycker att det är grymt kul att de fått ihop en ny omgång så här fort. Dessutom med nya och intressanta deltagare. Föredömligt arbetat faktiskt, i en ofta på tok för konservativt tänkande linjär-TV värld.

Såg På Spåret häromveckan btw. Herregud vad insnöat det kändes. Svårighetsgraden var ånyo bortom allt vad man kan kalla för underhållning och skämten har man hört förut. Hade dock gärna sett Lindström & Luuk tävla som par hos F&F.
Citera
2020-01-08, 10:37
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jag håller inte med er som tycker att den nya säsongen kommer för tätt inpå. Jag gillar programmet starkt och vill ha det året runt.

Ett par tankar bara:

1. Beklagligt att Kakan Hermansson görs mänsklig. En dokumenterad polishatare och vänsterextremist. Hon blir säsongens svar på svartbyggaren och terrorsammankopplade Özz Nujen. Men så länge extremismen är åt vänster är det inga problem i mediesvängen.

2. Hoppas inte att man tagit åt sig av kritiken mot Under Pressure. Det är ett kanonmoment som dock kan förfinas på så sätt att det ska vara möjligt att ta ungefär 15 poäng varje program. Vissa gånger är det stor skillnad på momentet från program till program och det blir då orättvist vad gäller det totala antalet ihopskrapade poäng sett till tabellen.

3. Den absolut viktigaste punkten. Att man tagit med Cecilia och Janne igen FÅR inte innebära att man gjort en På Spåret och börjat anpassa frågorna efter de tävlande. Frågorna ska vara TOTALT slumpmässigt utplacerade på lagen och det ska finnas en kittlande risk för totalt fiasko. Annars dör det här programmet.
Citera
2020-01-08, 11:00
Medlem
swimmingpools avatar
Varför gillar folk frågesport så mycket??
Citera
2020-01-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

För att de känner sig smarta när de själva kommer på svaren... oavsett hur banala ämnena som avhandlas är.

De lever trista liv och istället för att vara ute och upptäcka världen sitter de framför tv:n och tittar på andra som gjort/gör det... och i och med att de flesta av dem är löneslavar/bidragsparasiter, där varje dag är den andra lik, ger tv:n dem något nytt att prata om med andra i samma meningslösa tillvaro.
Citera
2020-01-08, 11:10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Därför att det är roligt att testa sin kunskap
Citera
2020-01-08, 20:10
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Såg På Spåret häromveckan btw. Herregud vad insnöat det kändes. Svårighetsgraden var ånyo bortom allt vad man kan kalla för underhållning och skämten har man hört förut. Hade dock gärna sett Lindström & Luuk tävla som par hos F&F.
Därför att man tröttar ut konceptet om man aldrig pausar, och alla kändisar tar slut

Du menar att svårighetsgraden var för hög i På snåret?
Citera
2020-01-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag håller inte med er som tycker att den nya säsongen kommer för tätt inpå. Jag gillar programmet starkt och vill ha det året runt.

Jag gillar också programmet starkt. Men jag vet också att folk brukar mättas när nåt sänds ofta. Jag tror programmet riskerar att gräva sin egen grav om man sänder det för ofta. Personligen tycker jag det är ett kanonprogram och ser jättegärna en till säsong redan nu. Dock är jag rädd att det inte kanske bli någon mer säsong då jag tror att tittarsiffrorna kan dala då det sänds så mycket...
Citera
2020-01-09, 00:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
För att de känner sig smarta när de själva kommer på svaren... oavsett hur banala ämnena som avhandlas är.

De lever trista liv och istället för att vara ute och upptäcka världen sitter de framför tv:n och tittar på andra som gjort/gör det... och i och med att de flesta av dem är löneslavar/bidragsparasiter, där varje dag är den andra lik, ger tv:n dem något nytt att prata om med andra i samma meningslösa tillvaro.
Ha ha! Herregud... tönt.

Citat:
Du menar att svårighetsgraden var för hög i På snåret?
Ja ja, du klarar allt på 10 poäng. Alltid. Vi fattar. Men visst. Svårighetsgraden i PS har ju kritiserats ganska ofta de senaste åren. Ta bara den sista musikfrågan senast. Hur många kunde att artisten var Roky Erikson? Seriöst. Killen har knappt en handfull låtar med strax över en miljon lyssningar på Spotify trots att han gett ut typ 30 album!? (En miljon lyssningar är en piss i Nilen med Spotifymått mätt. En halvokänd svensk dänga börjar på runt 5 miljoner lyssningar och en sån som Avicci har upp mot en miljard(!) lyssningar på sina låtar). Därför tycker jag att den där typen av (på tok för ofta förekommande) frågor är ett hån mot genomsnittsvensken som bänkat sig framför TVn för att bli underhållen en fredagskväll på bästa sändningstid.

Svårighetsgraden i PS var ju också anledningen till att F&F födde idén om att starta upp Alla mot Alla. Såg en intervju med någon av dem som sa nått i stilen med att de bara satt och stirrade på varandra efter att ha fått ännu en orimligt svår fråga när de själva var med i PS - och typ där och då sa till varandra att de borde göra ett bättre och mer underhållande frågesportprogram själva.
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-01-09 kl. 00:36.
Citera
2020-01-09, 01:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Herregud... tönt.

Ja ja, du klarar allt på 10 poäng. Alltid. Vi fattar. Men visst.
Detsamma på dig övervägde jag faktiskt

Nä jag brukar sitta i på spåret tråden och triumfera med att jag kan minst p.g.a av svårighetsgraden, vi behöver flera som mig i den tråden som motvikt till alla tar på 10-poäng
(det motsvarar 17.6 cm erigerad FB-snase)

och det var jag som drev i tråden med den enda på flashback som kände till Rocky

Filip och Fredrik har inte hittat balansen ännu, dom kör för svårt varvat med för enkla frågor
och för dålig bredd på ämnena

Vad är det för typ av skämt du är less på i På Spåre?
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-09 kl. 02:04.
Citera
2020-01-10, 15:45
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Filip är obehagligt närgången mot Hanna Hellquist varje gång hon vågar sig ut ur buren, än nog bara män som är vana vid att ta sig friheter mot kvinnor som tvingar sig till sådana obekväma kramar program efter program utan att känna någon skam.

Tror icke hon tycker det är obehagligt. Alpha-hannar är bekväma med kroppskontakt. Om du tycker det är obehagligt och skambelagt är det din issue
Citera
2020-01-11, 09:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Det har aldrig ställts en fråga om djur i det här programmet av djurhatarna F&F som säkerligen
har gillestugan fylld av fridlysta älghuvuden
Citera
2020-01-13, 11:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Det har aldrig ställts en fråga om djur i det här programmet av djurhatarna F&F som säkerligen
har gillestugan fylld av fridlysta älghuvuden

Jodå, när Janne Josefsson tävlade var en fråga vilket som är världens snabbaste djur. Han svarade fiskmås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in