2019-11-05, 20:31
Medlem
Så trist att se Karin hela tiden titta ner i anteckningsblocket och dra fingrarna genom håret. Hon gör inget annat i princip. Tycker synd om Peter. Han är helt ensam. Inte ens äldsta auktionsfirman kunde hon. Skämmes!
Citera
2019-11-05, 20:35
Medlem
Jag hejar på Hanna! Hon är outstanding! En del vill ändra reglerna bara för att hon är så duktig, typiskt för okunniga människor.
Citera
2019-11-05, 22:35
Moderator
Dr Kings avatar
Edward Blom trodde alltså att man behövde duscha några minuter för att motsvara vattnet för att producera en cheeseburgare

Hur kan man ha så dålig koll på storleksordningar kring detta och tro att så lite bevattning krävs. Jag skulle tro att han i sitt försök till kalkyl gällande vattenåtgång mindes fel på liter och kubikmeter eller liknade och därmed redan där låg en faktor 10 000 fel. Sedan var ju ändå hans huvudräkningsförmåga helt otillräcklig.

Det har klagats en hel del på E-type i tråden på sistone men just på denna fråga tror jag att han liksom på pappersvikningsfrågan som han satte hade kunnat resonera sig fram till ett riktigt bra svar (i alla fall ett enormt mycket bättre svar än dessa båda lag).
Citera
2019-11-05, 22:53
Medlem
Läskigs avatar
Filip är obehagligt närgången mot Hanna Hellquist varje gång hon vågar sig ut ur buren, än nog bara män som är vana vid att ta sig friheter mot kvinnor som tvingar sig till sådana obekväma kramar program efter program utan att känna någon skam.
Citera
2019-11-05, 23:00
Medlem
Åter igen avgjorde Under Pressure för Hanna&Ebbots del, iofs var Hanna Dorsin helt värdelös på huvudstäderna. Huvudstäder är min specialitet så idag slog jag Hanna Hellquist då jag hade 13 rätt.
Citera
2019-11-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Filip är obehagligt närgången mot Hanna Hellquist varje gång hon vågar sig ut ur buren, än nog bara män som är vana vid att ta sig friheter mot kvinnor som tvingar sig till sådana obekväma kramar program efter program utan att känna någon skam.

Heh? Han brukar ju vara närgången mot alla deltagare, både kvinnor och män!
Citera
2019-11-05, 23:30
Medlem
Skidlifts avatar
Magnus Wislander blev utsätt till 1900 talets bäste handbollsspelare i världen!
Men i Sverige blir han bortglömd och när han näms så nämns han som en av de bästa i Sverige
Citera
2019-11-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Magnus Wislander blev utsätt till 1900 talets bäste handbollsspelare i världen!
Men i Sverige blir han bortglömd och när han näms så nämns han som en av de bästa i Sverige

Då blev han med andra ord utsedd till den bäste handbollsspelaren någonsin, eftersom sporten inte är mycket äldre än så.
Citera
2019-11-06, 05:29
Medlem
rikastistorstans avatar
Helt sanslöst att Hanna och Ebbot lyckas vinna varje gång. Helt rättvist denna dock. Hur kan man bara klara tre huvudstäder? Riktigt uselt. Hade buren slängt fram Blom hade dom vunnit matchen. För spänningen i programmet hade det varit bra om H/E förlorat idag. Nu är det i praktiken redan klart att det blir H/E och Olof/E-type till semi. Blir många program på slutet där Filip och Freddan får låtsas att det fortfarande finns någon spänning kvar. Om Olof och E-Type vinner sin sista så är dom helt klara och om H/E vinner en av sina två så är dom också klara.
Citera
2019-11-06, 06:16
Medlem
MrSokratess avatar
Blev irriterad när H.D var så svag på huvudstäderna. De hade verkligen chansen men tog den inte.
Snyggt av H.H att ta Ghanas.
Angående E-type så uppfattar jag han som jordnära och hyfsat sympatisk. Om man nu kan bedöma folk genom diverse TV-program.
Citera
2019-11-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Edward Blom trodde alltså att man behövde duscha några minuter för att motsvara vattnet för att producera en cheeseburgare

Hur kan man ha så dålig koll på storleksordningar kring detta och tro att så lite bevattning krävs. Jag skulle tro att han i sitt försök till kalkyl gällande vattenåtgång mindes fel på liter och kubikmeter eller liknade och därmed redan där låg en faktor 10 000 fel. Sedan var ju ändå hans huvudräkningsförmåga helt otillräcklig.

Fast Filip & Fredrik och du är ju betydligt längre ifrån. Ni har också missuppfattat dokumentären de citerade. De menar alltså inte att man behöver duscha en månad i STRÄCK för att det ska motsvara vattnet som "går åt" i produktionen av cheeseburgare. De menar att om man duschar genomsnittlig tid varje dag i en månad, det vill säga NÅGRA MINUTER varje dag, så motsvarar det den mängden.

Det går åt 3400 liter vatten att producera 1 kg kött i runda slängar. En dusch använder ungefär 8 liter vatten i minuten. En cheeseburgare väger 100 gram, låt säga. 42 minuter dusch använder alltså lika mycket vatten som det går åt till en cheeseburgare.

Hoppsan, tänk vad fakta kan vara jobbigt ibland!
Citera
2019-11-06, 21:21
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Snyggt av H.H att ta Ghanas.

Hon har jobbat med Kodjo Akolor i ganska många år, hans föräldrar är från Ghana och de har pratat om Accra ganska många gånger i radioprogrammet, så vore illa om hon inte klarade den. Det är i alla fall från Hanna och Kodjo jag har lärt mig vad Ghanas huvudstad heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in