2020-01-06, 21:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En sak till, vilket år vann han allsvenska guldet?

Precis. Han har vunnit klubbmästerskap med flera olika klubbar i flera ligor. Det kan ingen ta ifrån honom. Eller vänta, det gjorde visst Italien eftersom det var mutor när han spelade i Juventus, va? Inte för att han kanske var mutad, men ändå. Zlatten bryr sig om zlatten och alla klubbar och landslaget har använt som språngbräda till nästa säck med guldpengar. Han har väl mer eller mindre alltid gjort sig omöjlig i laget precis innan han lämnar.

Att han pissat på Sverige, svenskarna, Volvo och Kungahuset gör honom alldeles för jävla osympatisk. Han beter sig som han gör för att skapa känslor och då får han acceptera att folk också har känslor om honom och yttrar dem.
Citera
2020-01-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Är du fortfarande igång?
Fattar du inte skillnaden?
Ser du allting i svart eller vitt?

Sarfo:
Klubben MFF agerade exemplariskt när det visade sig att de hade värvat en idiot. Fanns där något mer att begära av MFF:s agerande?
Ingen satt tyst. Fansen protesterade högljutt mot Sarfo. Han fick till slut sparken. Syftet var att få bort Sarfo från klubben från både MFF:s håll och supportrarnas håll. Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Miiko:
Han stängdes av från klubben, men tilläts senare att spela igen. MFF agerade, men kanske inte tillräckligt hårt (enligt mig, dig och många andra). Här håller jag helt klart med dig.
Men MFF:s och supportrarnas inställning var att få bort Miiko från klubben. Man skeppade tillslut iväg honom. Han är inte välkommen tillbaka. Inte heller hans vapendragare Hamad (som ironiskt nog hamnade i Hammarby). Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Statyn:
Klubben MFF är livegna här. De äger arenan, men stadiontorget utanför arenan tillhör kommunen
1) Kommunen tillkännager att de skall placera en staty på "MFF-mark".
2) Fansen protesterar.
3) Kommunen lyssnar inte på protesterna
4) Zlatan får lite aktieinnehav i Hammarby.
5) Fansen går bananas och protesterar ännu mer.
6) Kommunen skiter fullständigt i protesterna
7) Vissa "handlingskraftiga" supportrar/konsthuliganer lackar ur och hänger toasitsar och plastpåsar på statyn.
8) Kommunen säger att de inte skall ge efter för vandaler
9) Protestlistor skapas för att ärendet skall tas upp i kommunfullmäktige.
10) Kommunens företrädare säger att det kan de glömma
11) Förstörelsen eskalerar.

Kommunen har inte lyssnat. Kommunen har inte agerat. Av den anledningen har de högljudda gått över till handling.

Klubben MFF har till skillnad från kommunen agerat. Både utifrån sina värdegrunder och utifrån vad supportrarna har haft att säga. De berörda spelarna har fått lämna klubben. Målet är uppnått och fansen har inte behövt gå över till handling.

Du kommer in med lögner om att supportrarna har suttit tysta. Du ljuger om att MFF inte har agerat. Du påstår felaktigt att MFF har tillåtit Sarfo spela i MFF. Detta gör MFF och alla supportrar till hycklare.

Det är helt OK att du hatar MFF. Det finns det många som gör och för många tillhör det supporterkulturen. Gott så. Men fortsätt inte sprida dina lögner.

Absolut skulle supportrarna gått lika långt om inte längre som i statyärendet. Sen så var det Miiko som jag menade fick spela i klubben och som du påpekade även hans vän. Vad gäller Sarfo vet vi ju alla att det bara gällde träningar.

Att du påstår att jag ljuger berör mig inte med tanke på att allt är enkelt att ta reda på. Det är solklart att supportrarna inte gick lika långt som i statyärndet och det gör att ni är hycklare. Enkelt att inse. Det är inget mer med det. Det är ren fakta.

Jag har inget hat mot MFF eller annan klubb i sig så det är en felaktig analys. Jag hatar hycklare och hyckleriet.
Senast redigerad av NoF8 2020-01-06 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Patrik2108s avatar
Har inte läst tråden så det kanske redan föreslagits. Man kunde låta den var som den är och döpa den till "Zlatan har landat" eller nåt.
Citera
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Då skrotas statyn nu då?
Ja,allt utom näsan då den är så spårlöst borta att jimmy hoffa förmodligen kommer hittas före den
Citera
2020-01-06, 21:12
Bannlyst
Hoppas någon tar med sig statyn på natten och smälter ned skiten.
Citera
2020-01-06, 21:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Enligt min åsikt kan det rimligtvis inte vara diskvalificerande oavsett vilket intresse man har av fotboll om man talar om skadegörelse av en staty, en bostad samt hotet mot familjen det innebär. Jag tror du har missuppfattat något.

Med din logik så kan vi vända på resonemanget och mena att man måste vara MFFare för att uppskatta sexualbrott. Är det så vi andra som skiter i era olika lag ska uppfatta din inställning?

Att du orkar, är du besatt av MFF eller pedofili? Oavsett vad det gäller återkommer du till detta.

Läser du över huvudtaget vad andra skriver?
Citera
2020-01-06, 21:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Är du fortfarande igång?
Fattar du inte skillnaden?
Ser du allting i svart eller vitt?

Sarfo:
Klubben MFF agerade exemplariskt när det visade sig att de hade värvat en idiot. Fanns där något mer att begära av MFF:s agerande?
Ingen satt tyst. Fansen protesterade högljutt mot Sarfo. Det var insändare i tidningar och banderoller på träningar (utan att Sarfo tränade). Supportrar gick bananas på forum för fans samtidigt som sociala medier svämmade över med kritik mot Sarfo, men du hävdar att folk satt tysta. Han fick till slut sparken. Syftet var att få bort Sarfo från klubben från både MFF:s håll och supportrarnas håll. Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Miiko:
Han stängdes av från klubben, men tilläts senare att spela igen. MFF agerade, men kanske inte tillräckligt hårt (enligt mig, dig och många andra). Här håller jag helt klart med dig.
Men MFF:s och supportrarnas inställning var att få bort Miiko från klubben. Man skeppade tillslut iväg honom. Han är inte välkommen tillbaka. Inte heller hans vapendragare Hamad (som ironiskt nog hamnade i Hammarby). Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Statyn:
Klubben MFF är livegna här. De äger arenan, men stadiontorget utanför arenan tillhör kommunen
1) Kommunen tillkännager att de skall placera en staty på "MFF-mark".
2) Fansen protesterar.
3) Kommunen lyssnar inte på protesterna
4) Zlatan får lite aktieinnehav i Hammarby.
5) Fansen går bananas och protesterar ännu mer.
6) Kommunen skiter fullständigt i protesterna
7) Vissa "handlingskraftiga" supportrar/konsthuliganer lackar ur och hänger toasitsar och plastpåsar på statyn.
8) Kommunen säger att de inte skall ge efter för vandaler
9) Protestlistor skapas för att ärendet skall tas upp i kommunfullmäktige.
10) Kommunens företrädare säger att det kan de glömma
11) Förstörelsen eskalerar.

Kommunen har inte lyssnat. Kommunen har inte agerat. Av den anledningen har de högljudda gått över till handling.

Klubben MFF har till skillnad från kommunen agerat. Både utifrån sina värdegrunder och utifrån vad supportrarna har haft att säga. De berörda spelarna har fått lämna klubben. Målet är uppnått och fansen har inte behövt gå över till handling.

Du kommer in med lögner om att supportrarna har suttit tysta. Du ljuger om att MFF inte har agerat. Du påstår felaktigt att MFF har tillåtit Sarfo spela i MFF. Detta gör MFF och alla supportrar till hycklare.

Det är helt OK att du hatar MFF. Det finns det många som gör och för många tillhör det supporterkulturen. Gott så. Men fortsätt inte sprida dina lögner.

Under Punkt 1) och 2) varför protesterade ni över att statyn skulle flyttas till ”MFFs mark”?
Citera
2020-01-06, 21:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ja,allt utom näsan då den är så spårlöst borta att jimmy hoffa förmodligen kommer hittas före den
Den borde vara stor och någon kan ha sålt den till metallskrot
Citera
2020-01-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Absolut skulle supportrarna gått lika långt om inte längre som i statyärendet. Sen så var det Miiko som jag menade fick spela i klubben och som du påpekade även hans vän. Vad gäller Sarfo vet vi ju alla att det bara gällde träningar.

Att du påstår att jag ljuger berör mig inte med tanke på att allt är enkelt att ta reda på. Det är solklart att supportrarna inte gick lika långt som i statyärndet och det gör att ni är hycklare. Enkelt att inse. Det är inget mer med det. Det är ren fakta.

Jag har inget hat mot MFF eller annan klubb i sig så det är en felaktig analys. Jag hatar hycklare och hyckleriet.

Du fattar fortfarande inte.

MFF har agerat - De "handlingskraftiga" supportrarna har INTE behövt agera för att uppnå sitt mål. Spelarna har försvunnit

Kommunen har inte agerat. De "handlingskraftiga" supportrarna har behövt agera för att uppnå sitt mål.

Hycklare...
Citera
2020-01-06, 21:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. Han har vunnit klubbmästerskap med flera olika klubbar i flera ligor. Det kan ingen ta ifrån honom. Eller vänta, det gjorde visst Italien eftersom det var mutor när han spelade i Juventus, va? Inte för att han kanske var mutad, men ändå. Zlatten bryr sig om zlatten och alla klubbar och landslaget har använt som språngbräda till nästa säck med guldpengar. Han har väl mer eller mindre alltid gjort sig omöjlig i laget precis innan han lämnar.

Att han pissat på Sverige, svenskarna, Volvo och Kungahuset gör honom alldeles för jävla osympatisk. Han beter sig som han gör för att skapa känslor och då får han acceptera att folk också har känslor om honom och yttrar dem.

Hans hån mot Therese Sjögran som visst var ett "skämt", det där om cykel med hans autograf.

Han verkar ju ödmjuk och sympatisk.
Citera
2020-01-06, 21:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Det förstår jag att du inte är överens med mig. Det skulle betyda att ditt uttalande, i ett ämne du inte har någon kunskap om, var felaktigt.

De allsvenska lagen suger upp talanger från sin närmaste omgivning. De har ofta bra koll på talanger från zon och regionslöger.

En 14 årig Zlatan hade ingen realistisk chans att spela för en klubb utanför Malmö. Han hade inga föräldrar som kunde köra han någonstans. Att fortsätta i FBK Balkan för att som senior ta ett steg till en allsvensk klubb skulle vara möjligt men vet inte hur troligt det skulle varit.

Du glömmer en annan sak med Zlatan, det är hans förmåga att hela tiden utvecklas i den miljön han är. Han skulle inte fått den möjligheten så tidigt utan att han hamnat i MFF.

Ok...vi fattar... Zlatan ska hålla käft och vara MFF och dess fans evigt tacksam.

Så svara på denna fråga: varför valde MFF att trots Zlatans beteende ge honom möjligheten?

Ser fram emot ditt svar
Citera
2020-01-06, 21:29
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
En Zlatan med hjärta för laget och medspelarna, hade faktiskt kunnat vara en av världens bästa spelare genom tiderna, för han hade alla andra kvaliteter. Tyvärr är fotboll en lagsport, så därför nådde han aldrig de nivåerna en spelare med lagtänk gör.

Det är tack vare det tänket som Allsvenskan håller i bästa fall div2 nivå i övriga Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in