2020-01-06, 21:30
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tvärtom, zlatten gjorde landslaget sämre. Vi vann fler matcher och det mot tuffare motstånd utan honom på plan än med honom. Hans målstatistik är dopad. Allt skulle gå genom honom så han tilläts ösa in mål mot Malta, Färöarna osv. Det är nog inte bara hans fel utan en vek PK-förbundskapten och en rörelse runt honom.

Ja precis det var det jag skrev att det gick bättre utan honom, blir ju lite enkelt för motståndaren att markera zlatan med om man vet att han är den som ska göra målen.
Citera
2020-01-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Under Punkt 1) och 2) varför protesterade ni över att statyn skulle flyttas till ”MFFs mark”?

OK, det var långt ifrån alla som tyckte det var en dum idé och protesterade mot beslutet. Snarare tvärt om faktiskt. Men många av de som uttryckte sig positiva i frågan var nog Malmöbor utan några större sympatier för MFF. Folk som inte går på match helt enkelt. Sen fanns det såklart även många MFF-supportrar som tyckte det var en bra idé med statyn på stadiontorget.
Protesterna eskalerade såklart först efter att Zlatan hade sagt att han ska göra Hammarby till Skandinaviens största klubb

Men ett axplock med argumenten:
* Malmö stad har som policy att inte göra statyer av levande personer
* Zlatan representerar Malmö som stad, inte MFF som klubb. Ställ statyn nån annan stans i Malmö
* Zlatan symboliserar inte MFF
* Andra fd MFF-spelare borde gå långt före i kön för att få en staty istället.
Senast redigerad av MujaffaMalmoe 2020-01-06 kl. 21:34.
Citera
2020-01-06, 21:36
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Enligt min mening är det frågan om att tillverka och sätta upp en staty över en nu levande människa. Vad jag vet har detta aldrig tidigare hänt i vårt land. Och av vilken anledning skulle man nu göra detta? Dessutom anser jag att Zlatan definitivt inte är någon förebild för kommande generationer. En mycket självisk, egotrippad och girig person. USCH!!!

Jag håller fullständigt med dig där, han är ju förihelvete inte ens svensk!
Citera
2020-01-06, 21:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag håller fullständigt med dig där, han är ju förihelvete inte ens svensk!
Kan vara därför dom sågade antar jag
Citera
2020-01-06, 21:45
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
OK, det var långt ifrån alla som tyckte det var en dum idé och protesterade mot beslutet. Snarare tvärt om faktiskt. Men många av de som uttryckte sig positiva i frågan var nog Malmöbor utan några större sympatier för MFF. Folk som inte går på match helt enkelt. Sen fanns det såklart även många MFF-supportrar som tyckte det var en bra idé med statyn på stadiontorget.
Protesterna eskalerade såklart först efter att Zlatan hade sagt att han ska göra Hammarby till Skandinaviens största klubb

Men ett axplock med argumenten:
* Malmö stad har som policy att inte göra statyer av levande personer
* Zlatan representerar Malmö som stad, inte MFF som klubb. Ställ statyn nån annan stans i Malmö
* Zlatan symboliserar inte MFF
* Andra fd MFF-spelare borde gå långt före i kön för att få en staty istället.

När axplocket med argument mot statyn och att Zlatan inte symboliserar klubben, varför denna vansinniga idén att förstöra ett konstverk? Jag fattar grejen med att han vill göra Hammarby till Sveriges största klubbnivå att det sticker i ögonen (jag blev jävligt chockad). Men flyter inte Zlatan över all denna rivalitet som den spelare och klubb brytare som han är?
Citera
2020-01-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Du fattar fortfarande inte.

MFF har agerat - De "handlingskraftiga" supportrarna har INTE behövt agera för att uppnå sitt mål. Spelarna har försvunnit

Kommunen har inte agerat. De "handlingskraftiga" supportrarna har behövt agera för att uppnå sitt mål.

Hycklare...

Ja du ser det på det sättet det har jag redan förstått så det är ju inte nytt.

Det man kan konstatera är att ingen skadegörelse av annans egendom och hem gjordes då men när någon ställde en staty utanför arenan då fanns inga regler längre. Det talar sitt tydliga språk
Citera
2020-01-06, 21:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Han har ju iallafall inte gått med i nåt gäng och skjutit någon. Tvärtom är det hans personlighet som är så positiv och är anledningen till att han blivit framgångsrik. Det bittra skåningar i tråden kallar ”arrogans” och ”hjärtlöst” är i själva verket en stark självständighet. Han har aldrig fallit för grupptryck, han stod ut i Sverige fast andra spelare frös ut honom och snackade skit.
Han har alltid varit ensam och han hade en ensam och utsatt barndom. Det kanske suger om man själv är bortklemad av Rolf och Mona men ändå blivit en 35-årig alkis som fortfarande bor i Malmö, vad vet jag.
Jag har inget till övers för missunnsamma människor som har problem med dom som är extra smarta, snygga, duktiga eller framgångsrika. Dom är ju något bra att ha i världen.
Och som sagt, bra för Sverige, någon positiv koppling iaf. När jag säger att jag är från Sverige får jag ofta som svar ”Ah Sverige. Zlatan Ibrahimovic”. Ingen har dock koll på att han är från Malmö för Malmö är irrelevant.

Hahah precis, danskjävlar!
Citera
2020-01-06, 21:49
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ok...vi fattar... Zlatan ska hålla käft och vara MFF och dess fans evigt tacksam.

Så svara på denna fråga: varför valde MFF att trots Zlatans beteende ge honom möjligheten?

Ser fram emot ditt svar
Jag tycker inte Zlatan ska hålla käften och är inte orolig för att han ska göra det heller :-)

Du har väl förmodligen läst det som skrivits och Zlatan själv berättat i sin bok.Det fanns folk i Malmö Ff som tyckte Zlatan var bråkig och ville ha bort honom men det fanns också de som såg hans potential och stöttade honom, tex Jonny Gyllensjö.

Sen var det förmodligen jackpott när Ajax visade sitt intresse och Hasse Borg fick förhandlat till föreningen den då största försäljningssumman för en svensk spelare.
Senast redigerad av Brutus01 2020-01-06 kl. 22:17.
Citera
2020-01-06, 21:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur många Ballon d'Or har Z?

Så hur många andra utöver Ronaldo och Messi har fått utmärkelsen sedan 2008?

(Rätt svar: endast Luka Modric... mycket tack vare Kroatiens VM insats)
Senast redigerad av MittMalmoe 2020-01-06 kl. 22:01.
Citera
2020-01-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att du orkar, är du besatt av MFF eller pedofili? Oavsett vad det gäller återkommer du till detta.

Läser du över huvudtaget vad andra skriver?

Varken besatt av något av det du säger. Det blir lite platt att försöka vända på det då det är din klubb som tycks ha problemen och inte jag personligen.

Klart jag läser. Det antar jag att du med gör. Jag läste ju ditt tidigare inlägg med som jag tyckte var balanserat och bra. Du hade ju protesterat emot sexualbrottslingen och fått utstå kritik för det påstod du och vad gäller vandaliseringen av hemmet tyckte du att det var förkastligt. Det är ju positivt. Så jag uppfattade det du skrev.
Citera
2020-01-06, 21:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så du lämnar fotografierna på din gamle pojkvän kvar på väggen, efter att han var otrogen? Du är märklig, men du kanske gick vidare i livet ändå, utan att plocka bort dem.

Du menar egentligen att en ex pojkvän du dejtat i 2 år och gjorde slut med 2001 är skyldig dig något nu?
Citera
2020-01-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Så hur många andra utöver Ronaldo och Messi har fått utmärkelsen sedan 2008?

(Rätt svar: endast Luka Modric... mycket tack vare Kroatiens VM vinst)

Frankrike vann VM-finalen mot Kroatien med 4-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in