Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jo då. Jag har sett en rotation. Försök inte att fantisera ihop att det vi ser inte är något vi ser. Vi ser verkligheten. Om man inte går på LSD förstås. Då ser man lite allt möjligt. Jag ser en rotation i månen som är nära dess omloppsbana. Alla kan se detta. De som har ögon dvs. Du kanske är blind?.
Det du visade var ingen rotation, det var en rörelse. Resten är ett antagande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jäpp. Ser jag en sfär som roterar kring sin axel så ser jag en sfär som roterar kring sin axel. JAg har aldrig sett ett icke fysiskt objekt som maskerat sig själv som en sfär som roterar kring sin egen axel. Har du några exempel på sådan icke fysiska objekt? Vad är ens ett icke fysiskt objekt? Och när ser sådan ut exakt som fysiska objekt? Är det spöken du pratar om eller vad?.
Videon du visade var ett ljus på himlen som snurrade, från det antog du att det var en sfär som roterar kring sin axel i ett vakuum. Ett antagande föranledde dig att göra fler antaganden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Vi vet definitivt att det är solen som lyser upp månen. Är det solen som lyser upp jorden? Eller kommer solljuset du upplever underifrån? Från marken? Är jorden sin egen ljuskälla? För när månen är ny kan vi fortfarande se delar av den mörka delen. Det ljuset kommer från jorden. Kommer ljuset från jorden från någon magisk kraft på jorden? Eller är det helt enkelt reflekterat solljus? Och solljuset vi upplever på jorden helt och hållet kommer från solen, varför skulle det solljuset missa månen? Om månen är sin egen ljuskälla, varför är den inte full hela tiden? Varför är den ibland bara delvist upplyst? Och varför matchar dess faser exakt med en sfär som rör sig i solljus? Och varför kan du inte demonstrera någon annan ljuskälla som uppför sig som din fiktiva måne? .
Om du visste att månen reflekterade solens ljus hade visat det, nu nöjer du dig att anta det. Och självklart gör du fler antaganden baserat på ditt första antagande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Nej, jag har lärt mig att om jag tittar på en boll så tittar jag på en boll. Är det verkligen så svårt att förstå? Hur kan du inte veta hur en boll ser ut? Om jag ser en boll som roterar kring sin axel så kan det inte vara något annat. Eller påstår du att himlen är en tv?! Påstår du att om jag tittar på en boll genom ett teleskop så upphör bollen att vara en boll bara för att jag använder ett teleskop?! Nu börjar jag faktiskt oroa mig över din mentala hälsa...
Jag vet inte vad himlen är och därför vet jag inte vad ljusen på himlen är. Det finns inga bevis för vad himlen är, du gör i vanlig ordning bara antaganden om vad ljusen är baserat på vad du blivit, inte vad du själv har lärt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jag är "förprogrammerad" i den mån jag är mentalt kapabel att tyda min omgivning. Ser jag en boll så vet jag att det är en boll. Jag tror inte att en boll jag själv genererat på datorn i ett 3d program är en riktig boll. Jag kan få den att uppföra sig som en riktig boll men det är bara en simulering. Däremot vet jag att en bild på en riktig boll jag tagit med min egen kamera faktiskt är en riktig boll. .
Du har blivit lärd hur du ska uppfatta din omgivning, du har inte lärt dig att tyda din omgivning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jag tror vi börjar få en inblick i ditt psyke. Du tror att allt är en simulering. Att allt är "The Matrix". Att allt är skapat av en manusförfattare i Hollywood. Intressant. Du borde besöka delforumet Psykisk hälsa.
The Matrix är intressant i denna diskussion för den visar hur du blivit programmerad.
Bra film, du har säkert sett den och scenen med 'red pill or blue pill'. Det går att applicera på dig men kanske inte som du tror. Du tror kanske att jag ska säga att jag är redpilled och du bluepilled. Nej, du tillämpar nämligen dualitet. Om jag säger att rymden inte finns då säger du: vad är det annars? Valet måste bestå i två val, platt eller rund, rymd eller istället för rymd, blått piller eller rött piller. Enligt dig får jag inte kritisera utan att ha ett alternativ redo, alltid dualitet. Detta för att vi inte ska söka flera svar och alltid välja mellan de två alternativ som erbjuds. Man kan se det tillämpas överallt.
Det sitter djupt.