2020-01-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vad var det du inte förstod av detta:

Orkar inte kolla upp alla vädersatelliter åt dig. Kolla efter själv för en gångs skull.
Nära skjuter ingen hare. Presentera nu beviset för att universums gigantiska vakuum gränser till jordens atmosfär som hålls tillbaka av gravitationen. Varför håller du på bevisen? Vad väntar du på?
Citera
2020-01-06, 18:54
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Är du seriös? Lämna tråden om du blir kränkt.

Vem blir kränkt? Inte jag i alla fall. Men har man inget att säga så är det lika bra att inte säga något. Och du säger verkligen ingenting. Inte vid något tillfälle har du sagt nånting som haft med nånting att göra.

Citat:
Ja, vi kan se att solen kretsar runt oss. Vi kan se att himlen kretsar runt oss. Vi kan se att planeter rör sig runt oss i olika banor. Ja, det är lätt att tro att det är så då.

Ja, jag ser verkligheten och kan därför konstatera att det finns en verklighet. Du, däremot, klarar inte av verkligheten. Hur kommer det sig? Du måste vara en sorglig liten människa.
Citera
2020-01-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad spännande. Kan du delge oss andra dessa bevis?
Javisst, denna bild motbevisar jordens klotform.

Bakom astronauten ser man den runda jorden och dess atmosfär snurra som boll i rymden.
Astronauten. Bolljorden. Atmosfär i vakuum. Allt faller platt när du och andra inte kan visa upp atmosfär i vakuum. Ditt påstående kan inte ens lämna marken.

https://www.google.com/search?q=astronaut+in+space&tbm=isch&source=iu&ict x=1&fir=UYxdoWXGtYjdYM%253A%252CwOvkFeWscMewlM%252 C_&vet=1&usg=AI4_-kRUr5Kd5x8j1Q6GUFMTwJME-BsxTQ&sa=X&ved=2ahUKEwii5Y6axe_mAhUxw8QBHaCGCW4Q9Q EwAHoECAIQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=UYxdoWXGtYj dYM:

Det var lögn alltihop. Ledsen!
Citera
2020-01-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Här är ännu ett av många bevis på att jorden är rund som vi presenterat här. Ett klipp från en flygplanskropp som visar hur solen lyser in underifrån. Det är en omöjlighet på en plattjord precis som solnedgången är en omöjlighet. Borde inte vara svårt att förstå det men likt barn i trotsåldern envisas ni.

https://youtu.be/PD_ecTG6NU8?t=274

En lustig grej med Wolfies klipp är att ett av er troll här använt ett av hans klipp som "bevis" på att solen krymper medan klippet klart och tydligt bevisar motsatsen. Trollet såg bara orden "Flat earth" i titeln men läste inte hela, "Flat earth debunked". Så obegåvade är ni. :-D
Varför är det omöjligt på en platt jord?

Citat:

Inte riktigt. Det är ni som säger "ge bevis för att tryck kan finnas bredvid vakuum" medan ingen någonsin påstått att tryck existerar bredvid vakuum. Det är helt och hållet ert påstående. Ge istället bevis på att någon av oss någonsin sagt att atmosfärstryck kan existera bredvid vakuum. Det vore intressant. Finns det inga såna bevis så är det du som är lögnaren.
Okej, eftersom du inte påstått att rymden består i vakuum har du bestämt att rymden slutat existera nu. För om det inte vakuum, så blir det friktion och då faller det ju. Vakuum eller inte vakuum. Vad kan det tänkas bli härnäst? Men det är klart att det inte är lögn om du tror på det.
Citera
2020-01-06, 19:08
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är en lögn? Att någon (hypotetiskt sett) inte kan visa att jorden är sfärisk, behöver inte betyda att den inte är sfärisk.
Jag sa att argumenten är lögner, det marknadsförs som bevis men är inte det. Det är en lögn.
Citera
2020-01-06, 19:12
Medlem
Citat:
Inte om det inte finns något vakuum.

Nej det gör det inte. Det är inget tryck som möter något vakuum.
Det är två olika tryck, Vi vet att två olika tryck kan angränsa varandra utan barriär.
Inget vakuum = friktion. Slut för snurrande bolljord. Slut för dess atmosfär. Slut för alla snurrande bollar i rymden.

Låt gissa vad svaret blir, 'det är försumbart'! *Gäsp!*
Citera
2020-01-06, 19:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför är det omöjligt på en platt jord?
Eftersom en solljus underifrån skulle stoppas av jordskivan naturligtvis. Tänk lite själv.

Citat:
Okej, eftersom du inte påstått att rymden består i vakuum har du bestämt att rymden slutat existera nu. För om det inte vakuum, så blir det friktion och då faller det ju. Vakuum eller inte vakuum. Vad kan det tänkas bli härnäst? Men det är klart att det inte är lögn om du tror på det.
Hur mycket friktion tror du 0,00000000000000000000000000000000000000000000001 atmosfärers tryck utgör? Sedan är det skillnad på vakuum som innebär kraftigt sänkt tryck och absolut vakuum vilket är totalt tomrum. Det första finns i rymden, det senare existerar bara i teorin.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-01-06 kl. 19:17.
Citera
2020-01-06, 19:43
Medlem
Citat:
Jo då. Jag har sett en rotation. Försök inte att fantisera ihop att det vi ser inte är något vi ser. Vi ser verkligheten. Om man inte går på LSD förstås. Då ser man lite allt möjligt. Jag ser en rotation i månen som är nära dess omloppsbana. Alla kan se detta. De som har ögon dvs. Du kanske är blind?.
Det du visade var ingen rotation, det var en rörelse. Resten är ett antagande.

Citat:
Jäpp. Ser jag en sfär som roterar kring sin axel så ser jag en sfär som roterar kring sin axel. JAg har aldrig sett ett icke fysiskt objekt som maskerat sig själv som en sfär som roterar kring sin egen axel. Har du några exempel på sådan icke fysiska objekt? Vad är ens ett icke fysiskt objekt? Och när ser sådan ut exakt som fysiska objekt? Är det spöken du pratar om eller vad?.
Videon du visade var ett ljus på himlen som snurrade, från det antog du att det var en sfär som roterar kring sin axel i ett vakuum. Ett antagande föranledde dig att göra fler antaganden.

Citat:
Vi vet definitivt att det är solen som lyser upp månen. Är det solen som lyser upp jorden? Eller kommer solljuset du upplever underifrån? Från marken? Är jorden sin egen ljuskälla? För när månen är ny kan vi fortfarande se delar av den mörka delen. Det ljuset kommer från jorden. Kommer ljuset från jorden från någon magisk kraft jorden? Eller är det helt enkelt reflekterat solljus? Och solljuset vi upplever på jorden helt och hållet kommer från solen, varför skulle det solljuset missa månen? Om månen är sin egen ljuskälla, varför är den inte full hela tiden? Varför är den ibland bara delvist upplyst? Och varför matchar dess faser exakt med en sfär som rör sig i solljus? Och varför kan du inte demonstrera någon annan ljuskälla som uppför sig som din fiktiva måne? .
Om du visste att månen reflekterade solens ljus hade visat det, nu nöjer du dig att anta det. Och självklart gör du fler antaganden baserat på ditt första antagande.

Citat:
Nej, jag har lärt mig att om jag tittar på en boll så tittar jag på en boll. Är det verkligen så svårt att förstå? Hur kan du inte veta hur en boll ser ut? Om jag ser en boll som roterar kring sin axel så kan det inte vara något annat. Eller påstår du att himlen är en tv?! Påstår du att om jag tittar på en boll genom ett teleskop så upphör bollen att vara en boll bara för att jag använder ett teleskop?! Nu börjar jag faktiskt oroa mig över din mentala hälsa...
Jag vet inte vad himlen är och därför vet jag inte vad ljusen på himlen är. Det finns inga bevis för vad himlen är, du gör i vanlig ordning bara antaganden om vad ljusen är baserat på vad du blivit, inte vad du själv har lärt dig.

Citat:
Jag är "förprogrammerad" i den mån jag är mentalt kapabel att tyda min omgivning. Ser jag en boll så vet jag att det är en boll. Jag tror inte att en boll jag själv genererat på datorn i ett 3d program är en riktig boll. Jag kan få den att uppföra sig som en riktig boll men det är bara en simulering. Däremot vet jag att en bild på en riktig boll jag tagit med min egen kamera faktiskt är en riktig boll. .
Du har blivit lärd hur du ska uppfatta din omgivning, du har inte lärt dig att tyda din omgivning.

Citat:
Jag tror vi börjar få en inblick i ditt psyke. Du tror att allt är en simulering. Att allt är "The Matrix". Att allt är skapat av en manusförfattare i Hollywood. Intressant. Du borde besöka delforumet Psykisk hälsa.
The Matrix är intressant i denna diskussion för den visar hur du blivit programmerad.
Bra film, du har säkert sett den och scenen med 'red pill or blue pill'. Det går att applicera på dig men kanske inte som du tror. Du tror kanske att jag ska säga att jag är redpilled och du bluepilled. Nej, du tillämpar nämligen dualitet. Om jag säger att rymden inte finns då säger du: vad är det annars? Valet måste bestå i två val, platt eller rund, rymd eller istället för rymd, blått piller eller rött piller. Enligt dig får jag inte kritisera utan att ha ett alternativ redo, alltid dualitet. Detta för att vi inte ska söka flera svar och alltid välja mellan de två alternativ som erbjuds. Man kan se det tillämpas överallt.
Det sitter djupt.
Citera
2020-01-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej du har inte bevisat att tryck inte existerar intill rymdens lägre tryck. Du har bara påstått detta. Det är du som kommer med konspirationsteorier som skall bevisa dessa. Att rymden finns har vetenskapen bevisat sedan länge då satelliter och rymdfärder existerar. Går inte att fejka detta med ballonger.
Har du över huvud taget läst vad jag skrivit. Jag skrev ju att det [b]inte[b] finns någon fast gräns utan att det är en gradvis övergång.
Eftersom rymden inte kan existera så existerar inga rymdfärder eller satelliter. Du kan fortfarande tycka om Star Wars.

Citat:
Nej vi kan inte se huruvida solen kretsar kring oss eller om det bara ser ut så beroende på att jorden roterar. Detta påstående är rent trams.
Det fetade: ett antagande utan bevis.
Citera
2020-01-06, 19:54
Medlem
Citat:
Vem blir kränkt? Inte jag i alla fall. Men har man inget att säga så är det lika bra att inte säga något. Och du säger verkligen ingenting. Inte vid något tillfälle har du sagt nånting som haft med nånting att göra.
Och varför diskuterar du med mig?

Citat:
Ja, jag ser verkligheten och kan därför konstatera att det finns en verklighet. Du, däremot, klarar inte av verkligheten. Hur kommer det sig? Du måste vara en sorglig liten människa.
Jag vet inte om jag ser verkligheten, men du däremot ser det du blivit tillsagd att se.

Du ser snurrande ljus på himlen och tänker, fysiska klot som roterar kring sin axel med vädersystem i vakuum, helt utan bevis. Fascinerande!
Citera
2020-01-06, 20:05
Medlem
Citat:
Eftersom en solljus underifrån skulle stoppas av jordskivan naturligtvis. Tänk lite själv.
Varken du eller wolfie tänker själva, ni tänker som ni har blivit lärda att tänka. I wolfies video så ser jorden platt ut, då skulle den kunna vara det också men du tänker genast att så är det. Vidare så tänker du att solen på en platt jord måste vara som solen i den runda modellen och kan inte vara på något annat sätt. Du tänker alltså inte, du idisslar bara koncept du blivit lärd. Du kan inte tänka utanför din runda box, precis som du har blivit lärd.

Citat:
Hur mycket friktion tror du 0,00000000000000000000000000000000000000000000001 atmosfärers tryck utgör? Sedan är det skillnad på vakuum som innebär kraftigt sänkt tryck och absolut vakuum vilket är totalt tomrum. Det första finns i rymden, det senare existerar bara i teorin.
Väldigt lite, så det skalas lätt av och sen fortsätter det. Du är säkert anhängare av big bang modell med biljoner år i utveckling. Biljoner år av friktion, eller miljarder jag vet inte. Friktion innebär slutet för din modell. Vakuum innebär slutet för din modell.
Slutet är nära.
Citera
2020-01-06, 20:39
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Eftersom rymden inte kan existera så existerar inga rymdfärder eller satelliter. Du kan fortfarande tycka om Star Wars.

Det fetade: ett antagande utan bevis.
Rymden kan inte existera den dag du bevisar din vansinniga teori om att lågt tryck inte kan existera bredvid ännu lägre tryck. Satelliter kan vi ställa in våra paraboler mot och genom att ställa in paraboler från Luleå, Stockholm och Malmö så kan man lätt se att dom ligger i rymden och inte kan vara ballonger, marksändare eller flygplan.

Citat:
Varken du eller wolfie tänker själva, ni tänker som ni har blivit lärda att tänka. I wolfies video så ser jorden platt ut, då skulle den kunna vara det också men du tänker genast att så är det. Vidare så tänker du att solen på en platt jord måste vara som solen i den runda modellen och kan inte vara på något annat sätt. Du tänker alltså inte, du idisslar bara koncept du blivit lärd. Du kan inte tänka utanför din runda box, precis som du har blivit lärd.

Väldigt lite, så det skalas lätt av och sen fortsätter det. Du är säkert anhängare av big bang modell med biljoner år i utveckling. Biljoner år av friktion, eller miljarder jag vet inte. Friktion innebär slutet för din modell. Vakuum innebär slutet för din modell.
Slutet är nära.
Oavsett vad solen är så kan en sol som rör sig ovanpå en skiva inte lysa upp molnen underifrån. Det går inte att prata bort. På en platt jord kan molnen aldrig lysas upp underifrån oavsett vad som driver solen.
Om vi talar om dom extremt få partiklar som det handlar om i rymden så är friktionen inget som skulle kunna påverka t ex jordens bana runt solen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in