2020-01-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Håller du med om att ett väldigt lågt tryck kan existera bredvid ett ännu lägre tryck? Kan trycket 0,00001 existera bredvid 0,00009?
Var god leverera bevis som visar att tryck kan existera bredvid vakuum, alltså jordens atmosfär bredvid rymdens vakuum! Leverera bevis för just det som bilden avser visa!

Citat:
För det första är bilden ett bevis i sig.

För det andra så handlar det om att ett lågt tryck ska kunna existera bredvid ett ännu lägre tryck.

I praktiken finns det inget perfekt vakuum utan även i rymden finns det materia.

Om trycket där bilden är tagen är 0,00001 så är det enda som krävs att trycket "bredvid" kan vara 0,000011.
Eftersom du med andra inte kan leverera bevis för det som händer på bilden så är bilden fejk.
Om du tror på detta så ljuger du för dig själv.
Citera
2020-01-06, 16:39
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag har aldrig påstått att olika tryck inte kan existera bredvid varann. Nu har du ändrat på förutsättningarna för att gynna ditt argument. Nu ljuger du för dig själv.

Varför ljuger du för dig själv? Jag är så nyfiken på att förstå detta.
Olika tryck kan som sagt existera bredvid varandra och rymdens vakuum är extremt lågt tryck. Om 1 bar kan existera bredvid 0,999999 bar så vad är det som gör att du tror att 0.000000000000000000000000000000000000000001 bar inte skulle kunna existera intill 0.000000000000000000000000000000000000000002 bar?
Du tror väl inte att rymdens vakuum innebär absolut tomrum?
Absolut vakuum dvs. absolut tomrum existerar bara teoretiskt och är omöjligt att uppnå i verkligheten.
Citera
2020-01-06, 16:41
Medlem
Citat:
Du ljuger ju när du säger att det finns bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum. Då är ju du en lögnare.
Atmosfären är ett ypperligt bevis. Ta reda på de olika lagrena i atmosfären och hur de är beskaffade. Finns väderballonger som mätt tryckskillnaderna och det finns vädersatteliter som har sin omloppsbana i exosfären, där det nästan är tomt på luftmolekyler, dvs, rymdens så kallade vacuum.
Citera
2020-01-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Olika tryck kan som sagt existera bredvid varandra och rymdens vakuum är extremt lågt tryck. Om 1 bar kan existera bredvid 0,999999 bar så vad är det som gör att du tror att 0.000000000000000000000000000000000000000001 bar inte skulle kunna existera intill 0.000000000000000000000000000000000000000002 bar?
Du tror väl inte att rymdens vakuum innebär absolut tomrum?
Absolut vakuum dvs. absolut tomrum existerar bara teoretiskt och är omöjligt att uppnå i verkligheten.
Så bra, nu har du påstått en mängd saker. Vill du nu vara vänlig visa detta!
Citera
2020-01-06, 16:43
Medlem
Citat:
Var god leverera bevis som visar att tryck kan existera bredvid vakuum, alltså jordens atmosfär bredvid rymdens vakuum!

Det är inte vakuum i rymden. Absolut vakuum existerar inte.

Citat:
Leverera bevis för just det som bilden avser visa!

Jag har ingen som helst aning om vad du tror att avsikten med bilden är.
Citera
2020-01-06, 16:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Så bra, nu har du påstått en mängd saker. Vill du nu vara vänlig visa detta!
Vill du påstå att atmosfären inte kan existera mot rymden utan ett firmament tvärtemot 2000 års vetenskap så är det du som skall skall bevisa det och även bekosta detta.
Att skicka upp en raket dit för detta är inget jag tänker betala för att motbevisa dina vansinniga teorier.
Citera
2020-01-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Atmosfären är ett ypperligt bevis. Ta reda på de olika lagrena i atmosfären och hur de är beskaffade. Finns väderballonger som mätt tryckskillnaderna och det finns vädersatteliter som har sin omloppsbana i exosfären, där det nästan är tomt på luftmolekyler, dvs, rymdens så kallade vacuum.
Du menar att det du ska bevisa är beviset? Antagandet att en atmosfär existerar runt en sfärisk jord är beviset för att en atmosfär existerar runt en sfärisk jord?

Nu ljuger du för dig själv.
Citera
2020-01-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vill du påstå att atmosfären inte kan existera mot rymden utan ett firmament tvärtemot 2000 års vetenskap så är det du som skall skall bevisa det och även bekosta detta.
Du påstår att en trycksatt atmosfär existerat runt en sfärisk jord och denna jord med atmosfär gränsar till ett gigantisk vakuum. Jag vill se dina bevis för detta påstående. Hittills har du bara påstått att ditt påstående är beviset.

Du försöker att avleda från sakfrågan, den uppenbarligen mycket besvärande för dig.
Citera
2020-01-06, 16:54
Medlem
Citat:
Det är inte vakuum i rymden. Absolut vakuum existerar inte.
Hur vet du det? Har du bevis för att rymden existerar?

Citat:
Jag har ingen som helst aning om vad du tror att avsikten med bilden är.
Avsikten med bilden är att du ska tro att jorden är en boll som snurrar rymden, helt utan bevis.
Citera
2020-01-06, 16:55
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du påstår att en trycksatt atmosfär existerat runt en sfärisk jord och denna jord med atmosfär gränsar till ett gigantisk vakuum. Jag vill se dina bevis för detta påstående. Hittills har du bara påstått att ditt påstående är beviset.

Du försöker att avleda från sakfrågan, den uppenbarligen mycket besvärande för dig.
Eftersom det är du som kommer med konspirationsteorier att all vetenskap i 2000 år ljuger för oss så tycker jag faktiskt att det är du som skall bevisa detta. Speciellt som din teori om att olika tryck plötsligt inte skulle kunna existera bredvid varandra när trycket blivit tillräckligt lågt. Är ju inte atmosfär bredvid tomrum. En teori mot all vett och sans och bara påhittad för att stödja din tro.
Dom bevis du eftersträvar kräver ju att du själv åker en raket upp till rymden. Skulle jag eller någon annan göra det så skulle du bara börja skrika om CGI och fejk.
Citat:
Jag glömde inte att svara på frågan. Frågan är retorisk men korkad. Vakuumet kan inte möta annat än tryck, för om det inte är något tryck så är det *trumvirvel* vakuum! Vakuumet kan inte möta annat än tryck, det måste finnas en gräns. Det finns inga bevis för det du säger.
Detta visar ju tydligt att du inte vet vad rymdens vakuum handlar om. Det är inte tomrum(absolut vakuum) i rymden.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-01-06 kl. 17:00.
Citera
2020-01-06, 16:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag glömde inte att svara på frågan. Frågan är retorisk men korkad. Vakuumet kan inte möta annat än tryck, för om det inte är något tryck så är det *trumvirvel* vakuum! Vakuumet kan inte möta annat än tryck, det måste finnas en gräns. Det finns inga bevis för det du säger.
Berätta vilket tryck du menar, och var denna gräns är.

Vad jag vet så finns det inget tryck vid vakuum (rymden är inte ens vakuum).
Rymden är väldigt lågt tryck, samma låga tryck som atmosfärens yttersta skikt.
Citera
2020-01-06, 17:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
All bevisad efarenhet med vakuum säger det motsatta. Enbart i globmodellen existerar inte förhållandet tryck ej möjligt bredvid vakuum. Ad hoc resonnemang som du brukar säga. Är det okej när du gör det?
På vilket sätt är det ett ad-hoc-resonemang? Vi vet ju att atmosfärstrycket avtar med höjden.
Det leder obevekligen till att trycket till slut blir lika lågt som trycket i rymden.

Citat:
Det är bara globjordare som påstår att inget tryck gränsar till inget tryck. Direkt korkat!
Vilken gräns menar du, var finns den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in