Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du påstår att en trycksatt atmosfär existerat runt en sfärisk jord och denna jord med atmosfär gränsar till ett gigantisk vakuum. Jag vill se dina bevis för detta påstående. Hittills har du bara påstått att ditt påstående är beviset.
Du försöker att avleda från sakfrågan, den uppenbarligen mycket besvärande för dig.
Eftersom det är du som kommer med konspirationsteorier att all vetenskap i 2000 år ljuger för oss så tycker jag faktiskt att det är du som skall bevisa detta. Speciellt som din teori om att olika tryck plötsligt inte skulle kunna existera bredvid varandra när trycket blivit tillräckligt lågt. Är ju inte atmosfär bredvid tomrum. En teori mot all vett och sans och bara påhittad för att stödja din tro.
Dom bevis du eftersträvar kräver ju att du själv åker en raket upp till rymden. Skulle jag eller någon annan göra det så skulle du bara börja skrika om CGI och fejk.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag glömde inte att svara på frågan. Frågan är retorisk men korkad. Vakuumet kan inte möta annat än tryck, för om det inte är något tryck så är det *trumvirvel* vakuum! Vakuumet kan inte möta annat än tryck, det måste finnas en gräns. Det finns inga bevis för det du säger.
Detta visar ju tydligt att du inte vet vad rymdens vakuum handlar om. Det är inte tomrum(absolut vakuum) i rymden.