2020-01-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om du vet att jorden inte är rund. Varför presenterar du inte dina bevis för att globjorden är en lögn då?
Kan du inte det så är ditt påstående om att du vet den enda stora lögnen här.
Bevis.
Nedan bild på astronaut i rymden med den runda jorden i bakgrunden.

Bilden baseras på antagande om: att jorden är en snurrande boll rymden och att rymden finns.

Dessa antaganden faller platt i och med frånvaron av bevis för att tryck bredvid vakuum existerar.

https://www.google.com/search?q=astronaut+in+space&safe=active&tbm=isch&s ource=iu&ictx=1&fir=UYxdoWXGtYjdYM%253A%252CwOvkFe WscMewlM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRUr5Kd5x8j1Q6GUFMTwJME-BsxTQ&sa=X&ved=2ahUKEwiLy9PKiO_mAhUpxqYKHZ0sCqAQ9Q EwAHoECAcQBA#imgrc=UYxdoWXGtYjdYM:

För att denna bild ska vara möjlig måste man ljuga för sig själv om att det finns bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum.
Citera
2020-01-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Är det dina argument? Vad betyder det ens?
Det betyder att jag är uppriktig mot mig själv när jag säger att jorden ser platt ut.
Citera
2020-01-06, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du påstår något, jag säger visa mig. Du kan inte.

Ganska tungt argument.

Nej det är inget argument alls att säga 'visa mig'. Du har påstått att du har sanningsenliga argument för en platt jord. Vilka är de?

Men nu backar du från plattjorden, du kanske skriver i fel tråd? Denna tråden handlar om frågan om jorden egentligen är platt.
Citera
2020-01-06, 14:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det betyder att jag är uppriktig mot mig själv när jag säger att jorden ser platt ut.

Är det allt som krävs för att det ska bli sanningsenliga argument? Hur kan du då avfärda andras argument som lögner? Det man upplever är sanningen tralala.
Citera
2020-01-06, 14:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Se exempel till annan användare.

https://www.flashback.org/sp69832276

Men begriper du inte? Dina argument för en platt jord? Vilka är de?

'Den ser platt ut', är det allt?
Citera
2020-01-06, 14:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Bevis.
Nedan bild på astronaut i rymden med den runda jorden i bakgrunden.

Bilden baseras på antagande om: att jorden är en snurrande boll rymden och att rymden finns.

Dessa antaganden faller platt i och med frånvaron av bevis för att tryck bredvid vakuum existerar.

https://www.google.com/search?q=astronaut+in+space&safe=active&tbm=isch&s ource=iu&ictx=1&fir=UYxdoWXGtYjdYM%253A%252CwOvkFe WscMewlM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRUr5Kd5x8j1Q6GUFMTwJME-BsxTQ&sa=X&ved=2ahUKEwiLy9PKiO_mAhUpxqYKHZ0sCqAQ9Q EwAHoECAcQBA#imgrc=UYxdoWXGtYjdYM:

För att denna bild ska vara möjlig måste man ljuga för sig själv om att det finns bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum.
Det där var inget bevis för att någonting skulle vara lögner. Då måste du först bevisa din teori om att olika tryck inte kan existera utan en barriär. En helt befängd teori som du bara behöver åka upp på ett berg eller landa med ett passagerarflygplan för att själv märka att den inte stämmer.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-01-06 kl. 14:41.
Citera
2020-01-06, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Din religion har självbedrägeri som central funktion. Att vara uppriktig mot sig själv är för mig viktigt, men för dig inte så viktigt.

Du utgår ifrån ett märkligt argument som lyder att om jag inte kan presentera ett alternativ till din uppenbara lögn så gäller fortfarande din lögn i väntan på annat. Din lögn är fortfarande en lögn.

Nej det är inget märkligt argument, för du har ju själv skrivit i tråden:

Citat:
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner. Det är svårt att försvara lögner, de kräver fler lögner för att försvara den första lögnen. Antagande på antagande, lögn på lögn.

Här påstår du att du har sanningsenliga argument för en platt jord. Är dessa argument endast det enda 'jag tycker jorden ser platt ut'?

Annars kan du väl ange dessa argument nu? Vad hindrar dig?
Citera
2020-01-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men begriper du inte? Dina argument för en platt jord? Vilka är de?

'Den ser platt ut', är det allt?
Ja, dög det inte åt dig? För jorden ser ju platt ut och du måste ju ljuga för dig själv för att hävda annat.
Du har väl inte svårt för att ljuga för dig själv?
Citera
2020-01-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det där var inget bevis för att någonting skulle vara lögner. Då måste du först bevisa din teori om att olika tryck inte kan existera utan en barriär. En helt befängd teori som du bara behöver åka upp på ett berg eller landa med ett passagerarflygplan för att själv märka att den inte stämmer.
Jag har aldrig påstått att olika tryck inte kan existera bredvid varann. Nu har du ändrat på förutsättningarna för att gynna ditt argument. Nu ljuger du för dig själv.

Varför ljuger du för dig själv? Jag är så nyfiken på att förstå detta.
Citera
2020-01-06, 15:56
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att olika tryck inte kan existera bredvid varann. Nu har du ändrat på förutsättningarna för att gynna ditt argument. Nu ljuger du för dig själv.

Varför ljuger du för dig själv? Jag är så nyfiken på att förstå detta.
Det är ingen som ljuget, det är du som inte kopplar ihop flera observationer till en slutsats. Dumt att kalla andra för lögmare när du själv inte förstår vad det handlar om.
Citera
2020-01-06, 16:11
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att olika tryck inte kan existera bredvid varann..

Håller du med om att ett väldigt lågt tryck kan existera bredvid ett ännu lägre tryck? Kan trycket 0,00001 existera bredvid 0,00009?

Citat:
...

För det första är bilden ett bevis i sig.

För det andra så handlar det om att ett lågt tryck ska kunna existera bredvid ett ännu lägre tryck.

I praktiken finns det inget perfekt vakuum utan även i rymden finns det materia.

Om trycket där bilden är tagen är 0,00001 så är det enda som krävs att trycket "bredvid" kan vara 0,000011.
Citera
2020-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det är ingen som ljuget, det är du som inte kopplar ihop flera observationer till en slutsats. Dumt att kalla andra för lögmare när du själv inte förstår vad det handlar om.
Du ljuger ju när du säger att det finns bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum. Då är ju du en lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in