Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Det är ju precis det jag menar, hans lagkamrater som satt och gnällde på hur dålig han var i dokumentären för att dom själva sög kuk.
Ändå bättre att försöka nå sin dröm än att ge upp innan man ens försökt. Zlatan borde sagt till sig själv att "äh jag duger säkert inte ändå, ge mig en pistol så rånar vi Ahmed på livsen".
Det var inte alls det du menade. Du såg en halvdan allsvensk spelare som botten vad man kan nå ifall man satsar och har talang. Det är bara att räkna på det. Var tar 14 av 15 av de som spelar regelbundet för mffs 15 år slag vägen? De utgör division 7-superettan.
Det beror vad man offrar. Spelar du bara fotboll och skiter i allt annat och når halvvägs så är det inte värt det. Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna gäller inte i idrott och framförallt inte i fotboll där konkurrensen är så sylvass. Vad ger det att spela i division 3 mellan åldern 19-22 år? Absolut ingenting.
Ja det borde han. Nä men alla de tusentals misslyckade zlatan wannabesen genom åren borde hoppat av sina höga hästar och skaffat en försäkring genom att i alla fall gå klart gymnasiet och förstå verkligheten lite närmare.